-
På oss äldre kan det släppa 12 timmar efter....MissBoring skrev 2012-09-07 10:42:13 följande:är det inte så att ägget släpper 24-48 timmar efter gubben!? jag hade tagit chansen direkt på morgonen om det fungerar
-
Jag skulle inte påstå något sånt om jag inte hade goda grunder att påstå det. Här finns en av många länkar Till sidor där de skriver om ägglossning 12 timmar efter LH peaken.
-
-
Ursäkta länkfel,
Här är en länk: www.ovwatch.com/2012/02/does-ovulation-really-occur-24-hours-after-the-lh-test-indicates-it-has/
-
Jag har inte heller några förändringar med ÄL. Denna månad ÄL dag 13. Men tidigare med DHEA ÄL dag 11. I mitt fall skulle jag önska att Prasteron skulle förlänga Follikelfasen. Det har det inte gjort att jag får ÄL denna månad på dag 13 beror på att jag var i behandlande cykel förra månaden.
-
Med mig är det ju så här att jag inte känner någon effekt alls av Prasteron. Det enda som gör mig pigg är kortison. Så jag har blivit kortisonberoende... Skämt åsido. Vilket bra inlägg vi4. När jag sitter vid en dator ska jag bifoga en artikel!! Staffan på Kliniken i Falun rek den men av en helt annan orsak ...
-
Något mycket intressant hände häromdagen. En läkare i Falun blev tillfrågad om vad denne ansåg om DHEA och läkaren menade att det inte finns några biverkningar med det alls!! Han sa också att de ger det till kvinnor som har få ägg vid behandlingen. Dessutom sa läkaren att de ger DHEA till kvinnorna för att de ska få upp hoppet lite och ha något att fokusera på. Alltså skulle det lika gärna kunna fungera som placebo?
Läkaren blev ombedd att skicka någon artikel eller studie som kunde visa att DHEA inte hade någon effekt. Då skickar han detta kap ur någon större bok eller studierapport...
Det är här jag skulle lagt till artikeln... men det går ju inte=?Men jag antar att det är från Robert Gleicher och Barad, Vi4 som du fått studier ifrån, han arbetar i USA på center for human reproduction.
Men sök på Gleicher och Barad så får ni upp mycket info! Vad jag förstår så håller de på att söka patent på metoden med DHEA vid DOR och att DHEA skulle kunna göra att äggen blir mindre fragmenterade. Det kanske är det som menas också med att de blir bättre kvalitet. Ju mindre fragmentering desto bättre ju! Om man ska ansöka om patent på en metod så måste det finnas vetenskapliga fakta som verkligen verkligen understödjer teserna. Det är mycket pengar med i bilden så man kan inte bara "chansa".
-
Det är en brevvän till mig som bett att få ett samtal med en läkare i Falun, men jag vill inte skriva för mycket om det här... men hon har pratat med läkaren i tel och denne har sagt detta till henne. Hon frågade tillslut om det fanns någon studie där det framkommit att DHEA INTE har någon effekt och då skulle hon få en sån studie/artikel om det skickad till sin mail.
Min brevvän är mycket initierad i detta och framförallt hennes man vad gäller patentfrågor...
Att hon sen får en artikel som LOVORDAR DHEA och inte det hon frågade efter tyder nog på en viss förvirring.. eller missförstånd..
Här är en kopia av början på artikeln, chapter 17 Kanske samma studie som du läst?
-
Det är ett pdf dokument och jag försöker omvandla det till text... tror inte det går bättre i din inbox men skicka mig din mailadress så kan du få det där!
-
ebooks.cambridge.org/chapter.jsf&cid=CBO9780511894756A025