• Tuvalina

Tips om dhea

Fick inga biverkningar av Inofolic vad jag vet men däremot så vaknade jag efter fyra timmar när jag tagit plus... Svårt att veta vad det har med att göra...

Mina ägg var ju bättre innan jag började med DHEA! Kanske bara en slump...

• Tuvalina
    Elin 885 skrev 2012-11-08 09:57:21 följande:
    dhea verkar på samma sätt som amfetamin i kroppen.
    Vad grundar du den informationen på?

Amfetamin är ett centralstimulerande medel medan DHEA är ett prohormon som främst har sin verkan i binjurebarken.
  • Tuvalina

Jag vet inte Elin vad du har för intresse att vara här i tråden men om du följt med från början så hade du inte behövt fundera över det som du funderar över. Det är doopingklassat här i Sverige ja, men många här i tråden äter det i medicinskt syfte. Jag blev rek. av min läkare senast igår att fortsätta äta det.

Cice, Infolic tar man 2 mg morgon och kväll. De är in dospåsar, ett pulver. Jag har nu skrivit till tillverkarna och frågat vad det exakt innehåller. Min tanke är att man lika gärna kan köpa inositol och folsyra här i Sverige!

• Tuvalina

Ja och nu har jag kommit fram till något bra, jag köper inositol här i Sverige antingen denna: www.bodystore.com/3/sv/artiklar/inositol-500mg-50-kapslar

eller detta pulver: vitaminvaruhuset.se/shop/

Tar 1000 mg av inositol varje dag (Inofolic innehåller 2000 mg inositol per påse) man får i sig en hel del genom maten med, om man äter mycket nötter och bönor t.ex. samt låter bli att hälla i sig mängder av kaffe. Sen lägger jag till folsyra 400 mikrogram per dag så får jag exakt samma som Inofolic

Sen om jag vill kan jag lägga till melatonin 3 mg på kvällen.

Its a plan!

• Tuvalina

Fick svar från tillverkaren. Precis som jag skrev innan så innehåller Inofolic 2000 mg inositol och 200 mikrogram Folsyra.

Jag tänker inhandla inositol och folsyra för sig nu i Sverige. Kan inte se att man behöver skicka efter från Italien.

Svar på tråden Tips om dhea