• Kattflickan

Tips om dhea

Vi4: jag läste för ett par år sen en studie som visade att det var lättare att bli gravid igen efter MF. Vet flera som blivit det.

Sen måste jag säga att din gyn var lite konstig. Jag har varit på tre tidiga VUL ( v 8-10) i tre graviditeter och aldrig har det nämnts något om hur mycket fostret rört sig??? Läkaren på Reproduktionscentrum sa sist att det enda som går att se så tidigt är om storleken verkar normal, hjärtat slår och att graviditeten sitter rätt. Att dra slutsatser om missfall och missbildningar så tidigt låter absurt. Din son kanske bara sov just under VUL? Det gjorde min under KUB och hon var himla svårväckt. Vilket BM sa var normalt. Avskyr när läkarna skrämmer upp en i onödan.

• Kattflickan

Grattis Germany!!! Det är vanligt med bruna flytningar och blödningar i början av graviditeten utan att något är fel. Är så glad för din skull! Toppen att du får hjälp med din oro också.

Min gynekolog sa att efter att ha sett hjärtat slå i vecka 8-9 så är det ca 90% chans att det går bra. Har sen läst både om högre och lite lägre siffror men nu är sannolikheten hög att du kommer att få det här barnet.

Kram!

Millan

• Kattflickan

Grattis missB! Två tillbaka är ju jättebra! Hoppas de fäster!

• Kattflickan

Generellt så kanske ni skulle börja föra statistik. En lista över de som tar dhea och hur resultaten vid ivf och hemmaförsök gått efter det? Jag får bara en känsla för att det iallafall är några som lyckats bättre efter intag av dhea i tråden? 

Görs det inga studier här i skandinavien på effekterna av dhea? Har läst en del info från USA men inget härifrån. Om nu Falun skriver ut dhea så kanske de borde följa upp hur resultaten ser ut?  

• Kattflickan

Grattis Cice!!!! Cff hänvisade till en studie som sa att färre fick missfall efter dela intag. Hoppas det går vägen för dig!

• Kattflickan

Vet ni om Germany tagit en paus på FL.? Var längesen hon skrev nåt. Hoppas inget hänt.

• Kattflickan

Älva: 24 ägg är ju fantastiskt bra! Grattis! Hoppas på att många är fina!

• Kattflickan

Kul att höra av dig Germany! Jobbigt att du mår dåligt men det är normalt och för min del hade det helt gått över efter v 12 så håll ut! Det varar troligen bara några veckor till. Skönt att medicinen funkar på dig.

• Kattflickan

CFF: Jag håller tummarna för ett rikt äggplock och en fin slemhinna.

Påverkar alltså mjölmat och socker mängden ägg?

Hoppas verkligen du lyckas nu! Du är verkligen stark.

• Kattflickan

MissBoring: Beklagar verkligen, inte lätt att välja att inte fortsätta försöka få barn. Skönt att du har din kärlek till din sambo!

Kramar!

Millan

Svar på tråden Tips om dhea