• Kattflickan

Tips om dhea

Germany: det är ju positivt att blödningen upphörde så snabbt och att du mår illa och är trött. Jag håller alla tummar jag har för att det ska gå bra på ditt VUL!

Hoppas ert djur mår bättre nu?

Intressant studie CFF: Att missfallsrisken minskade så drastiskt efter intag av dhea! Det borde ju innebära att även yngre skulle kunna dra fördel av att ta dhea innan graviditet. Om den här graviditeten går bra och om vi ska försöka med syskon ska jag prova dhea.

• Kattflickan

Tuvalina: Jag tror tyvärr att de flesta kommuner är så stelbenta. Hade en kollega som frågade på jobbet (jobbar kommunalt) och de sa nej. 

• Kattflickan

CFF: intressant att vissa kommuner godkänner bruttolöneavdrag men inte andra.

• Kattflickan

Hej tjejer, jag fick en fråga av en annan tjej i ett forum varför jag tog E- vitamin innan min Ivf. Jag har glömt vilken effekt E- vitamin ska ha? Har för mig att den kan påverka slemhinnan positivt. Har googlat men inte hittat nåt bra svar. Har någon av er svar på detta?

• Kattflickan

Vi4:Stort Grattis! Hoppas plusset blir starkare! Kommer du våga testa imorgon?

Krya på dig!

• Kattflickan

Jättetrist Vi4! Har varit med om detsamma, svagt plus som försvinner och det är så jobbigt att först känna glädjen och sen besvikelsen. Hoppas det går bättre vid nästa Ivf! Kram!

• Kattflickan

Tack förresten för er input om E- vitamin! Hade glömt varför jag tog den. Har förmedlat vidare infon till tjejen som frågade.

Jag slutade dock med E- vitamin när jag blev gravid. Nu får jag bara i mig det som finns i multivitaminen.

Är det bara Falun som skriver ut dhea i Sverige?

• Kattflickan

Vi4: Tror det tog ca en vecka efter att det konstaterats via hcg blodprov att nivån innan jag började blöda. Så ca 2 veckor efter plus kanske?

Pimpim: Hoppas det funkar nu med pergotime och dhea! Att du får svaga plus tyder ju ändå på att du kan bli gravid.

• Kattflickan

Om det nu går bra för dig Germany, vilket jag tror det kommer att göra, så kommer du att vara glad att du var i så fin form innan graviditeten. I början är de flesta så där trötta och orkar inget. När du passerar vecka 12 så blir du nog piggare och orkar äta och träna igen!

Tänk att det är jätteskönt att du slapp ta ivf-hormoner ! Att bli gravid naturligt är ju det bästa.

Hoppas du får tid för VUL jättesnart!

Kram!

Millan

• Kattflickan

Jo, det är helt normalt! jag orkade ingenting i början. Började jobba vecka 8 efter semestern och när jag kom hem somnade jag direkt på soffan varje dag. Orkade ingenting. Men det gick över sen.

Ha en trevlig promenad!

Nu ska här städas!

Svar på tråden Tips om dhea