Feona skrev 2013-12-18 22:35:25 följande:
Tack, idag kände jag mig lite deppig då jag kom på mig själv att önska få vara gravid. Men i måndags skickade jag iväg hormontesterna till USA och väntar nu på att få svar om hur det ligger till. Det känns hoppfullt att ha något på gång liksom, om det så är provsvar eller annat men man är ändå på väg åt något håll. Vi har i januari bokad tid med vår IVF klinik här hemma i Sverige. Undrar lite om vad man kan få för mer hjälp inför nästa försök? Finns det något mer dom kan göra för oss eller är det utlandet som kan mer om alternativen för oss? Hur har det gått för dig? Vad gjorde du efter dina provsvar?
Spännande att se vad dina prover visar.
Du får läsa på och skriva ner mycket frågor att ta med dig till kliniken så att ni får frågat allt ni vill oxh förhoppningsvis få svar. ..
Jag vet ju inte vad ni haft för tilläggs medeciner förut etc.
Jag använde mig av provsvaren till att stärka min kropp och göra allt med kost och tillskott för att den skulle/ska läka. Antagligen är det hormonrubbning som kommer utifrån utmattade binjurar som gjorde att vi hade svårt att lyckas då barn.
Vi gjorde 3 ivf:er innan jag tog salivtestet men sen har jag istället lagt ner energin på att få balans i kroppen.
Årerkom gärna när du fått dina provsvar.
Gott nytt år också!