Tips om dhea
Älva, hur kom det sig att ni valde Tjeckien? Har här på fl hört flera olika alt länder men ditt har inte kommit upp tidigare. Fröken Nyfiken
Älva, hur kom det sig att ni valde Tjeckien? Har här på fl hört flera olika alt länder men ditt har inte kommit upp tidigare. Fröken Nyfiken
Ja, Vi4, dom höll mig på halster ganska läng men tillslut så ringde en sköterska och sa att 3 stycken hade blivit befruktade! Så enl min tidigare statestik borde iaf en kunna bli en fining att få tillbaka
Japp det blir ET imorgon!
Vi4, jag förstår precis hur jobbigt det är när känslan säger en sak och läkaren en annan..
Nu när jag skulle ta ovitrellen och blodprovet kom bort så hade jag ju velat vänta en dag till och fått en sprutdag till, men läkaren tyckte ju att det "borde" va bra att ta den i tisdags.. Jag kände att det blev för mycket för mig att ta på mig beslutet själv ifa jag skulle ha fel!! Jag kände ångesten kom krypande på att jag skulle ta ett misslyckat försök helt på mina axlar. Eftersom jag slutat spraya så fanns det ju liten risk att jag skulle kunnat ägglossa för tidigt..
Nu kunde jag ju "dubbelkolla" läkaren iom att jag fick göra om mitt prov. Men vi hade ju redan bestämt oss för att gå på läkarens beslut innan jag kom på jag kunde tvinga VC fixa test till mig.. och det visade sig ju att han faktiskt inte va ute och cyklade utan det gick bra.
Det jag menar är att om din magkänsla är väldigt stark så är det inte fel att köra på den! Men om du velar och inte vill ta hela ansvaret själv (utifall det inte skulle bli toppen toppen) så är det kanske inte så dumt att gå på läkarens linje...
Ett förtydligande: du vill köra nu på mensen (som kommer efter mf) och läkaren vill vänta till mensen efter eller vill han vänta ytterligare en mens??
Härligt MIss B om att 3 av dina 5 ägg nu är befruktade! Blir det 2 embryon tillbaka om de orkar hänga med tills imorgon (vilket de så klart kommer att göra :)? I morgon hålls också tummar, sedan får de vila lite i ett par veckor och du får ruva i lugn och ro. Tänker på dig i morgon och hoppas på fortsatt uppdatering i morgon. Sköt om er.
Halloj! Jag fick med mig två stycken hem *lycklig*
Susmar hoppas du mognar till under helgen så vul blir bra på måndag! Du har lika många som jag hade!
Tuva, jag har som vanligt ingen bra ide att komma med för jag vet inte vad som kan hända i din kropp :-S hoppas nån anna har nått bra att komma med.
Tack ska ni ha
Vi pratade faktiskt om det i bilen hem att denna Ivf nog blev lite bättre än de tidigare. Korta metoden sist blev ju inget bra för mig. 4 blåsor, 2 befruktade men bara en delade sig..
Första 9 blåsor, 7 ägg, 5 befruktade och 3 kvar på Et var av en perfekt 4 cellig. (Å en 6 cellig å en 3 cellig tror jag det va )
Nu fic vi 6 blåsor (och några mindre som dom inte plockade), 5 ägg fanns det, 4 befruktades och 3 fanns kvar på Et. Dessa va bra men inte "perfekt" (men vem är det ) 1 st 6 cellig, 1 st 5 cellig men de hade fin kärna. De kan ju precis påbörjat ny delning så han la iof ingen vikt vid att dom inte va 4 celliga. Sen fanns det en 4 cellig också men den hade inte lika kärna och därför valde han bort den.
Så med tanke på antalet blåsor så fick vi ju bättre resultat då vi fick lika många kvar som vid 9 blåsor