• MissBoring

Tips om dhea

Vi 4 skrev 2013-01-19 21:45:58 följande:
    MsB, är så glad för din skull med två finingar! Skulle de försöka odla den tredje? Du borde ju eg. testa med säkerhet 14 dagar efter ÄP som ju kan jämställas med äl, 18 dagar är ju outhärdligt Men så klart väljer man ju själv vad som känns bäst och så ska man ju testa på TD med!

Jag sa bara att dom säger att det är TD men jag ska ta lite extra hcg så jag får iaf en dryg vecka med "lugn och ro" innan jag ens kan börja fundera över resultatet.

Tack, vi är också glada. Så skönt att va i hamn! Ja de skulle iaf prova fortsätta odla den. Kram
  • MissBoring

Tack igen för vidare lyckönskningar, jag hoppas ni alla har rätt Solig

Mba12, det låter lite konstigt att slemhinnan är så pass tjock men att det bara finns små blåsor.. men det är ju iof lite individuellt vad en person till en annan små betyder. Fast nog borde de va så pass stora att de syns lite mer även om det är en vecka kvar tills du normalt har äl. Kanske ditt progesteron sjunkit så det är därför du får en mellanblödning?
    Kanske du ska kontakta din vanliga cyn och åka dit och få fråga och få svar i lugn och ro. Lycka till. kram

Pippi, vad roligt att det ser bra ut! Kommer inte ihåg, ska du köra långa eller korta? Lycka till med starten :)

Susmar, visst va det idag nytt vul? Lycka till hoppas finingarna växt till sig Solig

• MissBoring
    Älva1973 skrev 2013-01-21 12:02:07 följande:
    Nyss kommit tillbaka från mitt VUL på dag 7. Det ser onekligen ut som jag har pco-äggstockar. Ca 20 blåsor i höger och 15 i vänster och några större men ej över 10,4 mm. Hoppas verkligen att jag inte blir överstimulerad eller att jag måste avbryta.

Jag ska väl vara tacksam att jag kan producera massa blåsor men det är inget som säger att jag går ett gäng bra och mogna ägg av det hela.

Aj missade jag dig att du också hade vul idag, sorry!

Men oj oj oj vad blåsor!! Hoppas verkligen det finns ett gäng med guldkorn där Glad så länge du inte behöver avbryta och inte blir allt för dålig så har jag  hört att många får plus när dom blir överstimmulerade Flört När är nästa vul beräknat?
    Lycka till!!
  • MissBoring
    Pippi70 skrev 2013-01-21 12:46:09 följande:
    Miss B , jag kör långa. Har sprayat sen den 3 jan och hoppas nu på att få börja spruta. Ska ta 450 gonal-f + 150 menopur. Ser blodprovet bra ut får jag börja på en gång! Går o väntar på att de ska ringa....
    aha, då hoppas vi dom ringer med startskottet nu då!!
  • MissBoring
    Älva1973 skrev 2013-01-21 12:55:16 följande:
    Jag hoppas också att det ska bli något bra av detta, är ju trots allt  mitt första försök med IVF.
    Fick svar från läkaren nu som sa att det ser ut som att jag har fått hyperstimulering som inte är vanligt i min ålder.
    (undra om det berättigar mig att dra av några år på mitt id-kort Flört )

Ska dra ner på min Gonal-f från 225 till 187 imorgon och sedan ta ett nytt VUL på onsdag och avvakta med dosering till efter det VUL:et.

Usch så nervös jag blev nu att det kommer att skita sig helt. Jag har som haft en känsla av att jag får många blåsor när jag väl får ÄL. Så om två dagar så borde jag väl ha fått blåsor på minst 14 mm?? och inte allt för många fler små? 

Nej, va inte nervös. Sa gyn det var bra så är det bra :) Blir inte fler blåsor än det du har, bara att de isf kan växa till sig att det blir fler större. Så har jag iaf uppfattat det!
  • MissBoring
    cff skrev 2013-01-21 14:31:03 följande:
    Vad kul, då ligger vi i fas. Jag väntar på ok från min läkare, tror jag kommer att börja stimulera på onsdag morgon (började nedreglera med Suprefact-sprutor 9e januari). Jag kommer denna gång att återgå till ett av mina ”gamla” protokoll med 300 puregon och 150 menopur.

kan man nedreglera med sprutor!!? hade jag ingen aning om! Hur kommer det sig att du gör det *nyfiken.

Skulle va spännande att veta vad du jobbar med som är så duktigt på att hitta fakta och räkna på olika saker, du känns som ett uppslagsverk ibland {#emotions_dlg.flower}

Hoppas du får sätta igång på onsdag!! kram
  • MissBoring
    susmar72 skrev 2013-01-23 16:02:01 följande:
    Hej fick svar på e2 det var lågt, det blir inte ÄP denna vecka. Ska till hemläkare imorgon för vul.
    Fick du veta vad det var? hoppas det ser bra ut på vul!
  • MissBoring
    cff skrev 2013-01-21 22:16:24 följande:
    MsBoring - jag fick välja om jag ville spruta eller spreja nedregleringen och valde då sprutandet (även om det ju blir många sprutor totalt) eftersom man då bara behöver göra det en gång om dagen (jag tycker det är svårt att hålla koll på exakta tider under dagen och det är jobbigt att hela tiden bära med sig mediciner) och så behöver jag inte vara rädd för att en förkylning skall göra så att nässprejen inte tar (jag vet inte om det kan vara så, men vet att jag skulle vara orolig över det). Det är tredje gången jag nedreglerar med sprutor och jag tycker det fungerar jättebra.
    Jag jobbar med ekonomi Glad och har alltid gillat siffror. Men jag gillar också väldigt mycket andra saker. Drivs både av en nyfikenhet och vilja att lära mig och att förstå, och av en önskan att dela med mig och hjälpa andra. Jag tycker ju faktiskt att den här resan är spännande, även om jag såklart önskat att den skulle vara både rakare och kortare.  
    Jag hade gärna också tagit sprutorna tror jag, sprayade iof "bara" morgon och kväll men ändå... eller ja jag vet inte men det lät inte så tokigt faktiskt, nu när jag fått lite flyt på sprutandet Flört
    Ja jag kan inte annat än att tacka för all hjälp jag fått av dig! Glad
    Och jag håller med dig om att det är en intressant resa, men nu hoppas jag hittat raka vägen till mål Drömmer

Hur ligger du själv till nu? Ber om ursäkt men det har varit så snurrigt det sista Skäms
  • MissBoring

Bambi, hoppas det inte är nått tok utan "bara" som för Myran!

• MissBoring
    susmar72 skrev 2013-01-23 16:51:09 följande:
    Missboring: Det var 250, verkar vara lågt för cd 10.

Okej, ja det är det ju då. Har du höjt dosen? Hoppas det blir bra imorgon!
Svar på tråden Tips om dhea