• Liv2014

Japp lågt amh under 0,2. Dhean har jag läst mig till plus att en tidigare utredande läkare "nämnde" att det fanns för mig. Q10 har jag läst om på fertilitetsguiden som rekommenderar minst 500 och även på CHR kliniken tror jag det var men där var det nog över 900.

• Liv2014

Ja och nej dock har jag läst om diverse cocktails som skrivits ut av utländska läkare där både höga doser av q10 och de har skrivits ut plus mycket annat. Exempelvis melatonin som sägs kunna öka äggkvaliten, dock vågar inte jag ta detta då jag misstänker att jag har autoimmuna problem och då skall man inte ta det... Men kanske något för dig! Läs på fertilitetsguiden står massa info. Också om något som heter insisitol eller liknande som kan hjälpa äggen att dela sig, kanske också något för dig! Mitt problem är att få ägg överhuvudtaget... Är 33 år fick reda på mitt superlåga amh för en månad sedan. Skall träffa läkaren imorgon och prata om ett nytt försök också i aug/sept. Går du i Falun, det är väl de ända som skriver ut i Sverige?

• Liv2014

Går i Göteborg på carlanderska. Tror dock bara de är villig att ge mig ett försök till så om inte det funkar kollar jag nog med Falun också, de verkar lite framåt och vågar prova nytt. Men först och främst får vi hoppas att vi har tur båda två i aug/sept :)

• Liv2014

HJÄLP! Träffat ivf mottagningen idag för att prata om nästa behandling som är planerad till efter sommaren. Nu har jag värsta ångesten för om jag ska göra det så snabbt som möjligt efter deras stängning kommer jag bara ha ätit dhea cirka 2 månader annars får jag vänta en månad ytterligare. Tänker så här: 1) bra att göra det så snabbt som möjligt för jag är otålig av mig plus att äggen håller på att ta slut :( Samt undrar jag om hormonerna vid den ivfen jag gjorde nyss med kortaprotokollet som avbröts kan ha positiv inverkan för då är det inom tre månader jag gör nästa? Erfarenheter, kunskap om detta?! 2) bättre att vänta för då har jag gett dhea en chans enligt den tid som minst är rekommenderat. Samt att det är förmodligen enda chansen i vilket fall som denna klinik vill ge mig om inte resultatet blir bättre än sist... Sedan frågade jag lite om dhea, berättade inte att jag startat med det (en dryg vecka sedan), eftersom de inte är positiva till detta. De sa att man inte kunnat påvisa positiva effekter totaltsätt även om någon enstaka studie visat positivt, utan snarare kanske tvärt om en liten negativ effekt vid ivf! Någon som hört eller vet något om detta?! Så nu vet jag inte om jag skall sluta äta dhea... Ni som ätit dhea när har ni slutat? Vid nässpraystart, vid sprutstart, vid ägguttag eller vid positivt gravtest?

• Liv2014

Någon som fått ont i lederna (handleder och fingrar) vi tiden runt ÄL efter ha börjat med dhea? Någon som fått försenad eller utebliven ÄL efter att ha börjat med dhea? Har känts som det är dags för ÄL i flera dra nu men teststickorna visar ingenting...

• Liv2014

Snart lycklig kommer du ihåg hur mkt senare? Idag är det dag 13 och ÄL testet visar fortfarande inget, annars brukar det visa dag 10-12. Har känts som om ägglossning varit på gång runt den vanliga tiden med den känslan har försvunnit nu nästan.

Svar på tråden Tips om dhea