Tips om dhea
Germany: Förresten, vilken dag fick du plusset på? Och har du några symptom
Germany: Förresten, vilken dag fick du plusset på? Och har du några symptom
Hej alla kämpare! Nu har jag läst igenom allt jag missat sen jag var inne senast vilket inte var lite, Dryga 100 sidor med både positiva och ibland även negativa inlägg. Men jag tycker ändå att jag generellt får hopp när jag läser i tråden eftersom ändå flera har plussat . Jag har idag gjort ÄP för första gången sen 2009! Tog paus från IVFandet under 2010 och 2011 och 2012 ficka jag avbryta innan ÄP pga för få blåsor. Började då med prasteron i somras och tanken var att jag skulle göra IVF under hösten, men det blev förskjutet av olika anledningar då prasteronet gav mig för höga testosteronhalter och utebliven äl och mens under en tid så jag sänkte dosen. Har nu ätit DHEA i 8 månader så jag hoppas att det visar resultat. Det blev iallafall 3 plockade ägg (bättre än två senaste försöken som jag fått avbryta innan äp iallfall. Aldrig ska man dock få vara helt nöjd då sambon för första gången hade ett ganska dåligt spermaprov Tidigare har han alltid haft toppensimmare, men denna gång rekommenderade de icsi . Får veta imorgon hur det gått med befruktningen...... Vi har tidigare gånger haft bra resultat av själva befruktningen, men nu vet man ju inte alls när både simmare och ägg är nedsatta....
Nu har de ringt och meddelat att bara ett av de tre äggen var moget och kunde befruktas . De andra två äggen var inte mogna. *Är förstås glad att åtminstone ett blev befruktat men kan inte låta bli att tänka på om man kunde gjort nåt annorlunda. Tex funderar jag på om det är Menopur som är problemet. Har bara använt det en gång tidigare och det är enda gången jag inte fått toppenkvalitet. Blev lite övertalad att prova det igen nu då det ju "ska" funka bra på äldre kvinnor (är 3-4 år sen sist), även fast jag var skeptisk. Har tidigare använt puregon och alltid fått toppkvalitet även om få ägg. Eller är det prasteronet som är problemet? Det har ju gett mig höga testosteronhalter och TSH-värden. Men jag äter ju så låg dos (25 mg) så det borde inte vara det. Funderar även på om det är äggmognadssprutan. Ovitrelle är ju betydligt lägre dos än pregnyl. Kanske bör jag ha pregnyl. Nån som har koll på om det är bättre när man är svårstimulerad?Jag hoppas verkligen att mitt lilla embryo är en överlevare. Ska dit imorgon för insättning.... Håll gärna tummarna för att det ska överleva.
Tack för era tummar
Är nu iallafall ruvar så nu gäller det att pyret vill stanna. Hemulen precis min känsla att puregon är bättre på mig. Frågade läkaren idag om det men det hävdade han att det inte är. Ska iallafall ta extra ovitrelle var tredje dag, så alltid nåt. Fick även trombyl, prednisolon
cff: intressant!Det är mycket dom pekar på att höjning av testosteron är bra för att öka fertiliteten, men har du nånstans sett vilka intervallhalter som är optimala? Det är ju inte bra att det blir för högt heller. När jag åt 50 mg DHEA stördes min äl och mensen princip uteblev. Vid provtagning så hade jag testosteronhalter som var för höga för att vara normalt vilket gjorde att jag sen bara åt 25 mg DHEA per dag. Testosteronhalten sjönk så att den hamnade inom normalintervallet, äl kom tillbaka och mensen även om den blev sparsammare än innan DHEA. Är det nån av er som mätt era testosteronhalter och vad ligger den på för er?
Mianhjärtat: Åhhh nej vad tråkigt . Är så ledsen för din skull. Hoppas att det inte blir segdraget så att du kan ta nya tag snart igen.
Vi4: Skönt att få se hjärtat. Det måste verkligen kännas skönt.
Älva1973: Jag håller tummarna att allt står rätt till och att det bara är lite ofarliga spottings. Så typiskt att du även blivit varslad mitt i allt. Inte direkt det man behöver.
cff: När min testosteronhalt var för hög och mensen uteblev hade jag 2,7, vilket var bara snäppet över vad du hade som högst. Normalnivån skulle tydligen ligga under 1,8 och när jag gick ner till 25 mg EDHA så sjönk testosteronet till 1,5.
Älva och Vi4: Åh såå skönt att alt stod rätt till med era pyren. Hoppas blödningarna visat sig för sista gången nu så att ni kan njuta ordentligt och slippa vara mer oroliga.