• Vi 5

Tips om dhea

Starkt fint plus idag iaf, tack och lov. Så jag ska försöka tänka att det inte finns några tecken på att det gått snett än. Försöka...

• Vi 5

Cff, så himla tråkigt om det är så, men kan de verkligen säga det efter ett enda Hcg så tidigt? har de ens tillförlitliga tabeller för rd 12? Det kan ju öka så olika fort i början, så jag smyghoppas lite till för din skull även om jag förstår att du har gett upp. Och jag tänker att om det ändå blev en biokemisk grav så är detta ändå ett bra tecken för dig! Och jag tänker att det kan öka chansen framöver. Varm kram!

• Vi 5

cff, så himla tråkigt!

Bambi, ha en härlig solsemester!

Jag ringde mvc igår och det gick inte att få boka tidigt ul, fick iaf till slut tid till dem bm jag gillar och har haft förut redan till på tisdag, så hoppas att hon kan hjälpa mig att få ett tidigt ul. Mejlade även hemortsgyn och berättade att jag är gravid igen och hon skrev att jag kunde få göra tidigt vul, v7 för 1000kr. Så jag väntar väl till tisdag och ser vad det finns för möjlighet på mvc.

• Vi 5

cff, usch så tråkigt att det inte blev mer Låter bra att du ändå kan se det lite positivt och att du ändå kom en bit på väg. Det var ju ungefär så för mig, att jag gick typ en vecka över tiden och det blödde ut, men så blev jag ju gravid direkt efter. nu är jag i v 5+6 och hittlills verkar det ju lovande.

Älva, hur går det? Låter ju jättebra med hcg-värden som är helt normala. Då verkar ju allt gått rätt med embryoutvecklingen så här långt. Sedan har vi ju som sagt inga garantier, men vi får försöka tänka på att just det att det verkar "rätt" hittills är bra tecken och de första stegen på vägen. Jag har nu tagit mitt veckoindikatortest med och det visade iaf 3+, så det var ju skönt. Det verkar inte gå att få tidigt vul på mvc, men jag skulle iaf få prata med min bm i dag så jag hoppas kunna övertala henne att boka läkartid. Annars får jag försöka göra ett privat...  

Kattflickan, men så jobbigt med de stigande värdena! Hur var provsvaren sedan? Blir du igångsatt nu, eller har du redan blivit det? Tänker på dig och bebisen!  

Pippa, jag är glad över att du/ni verkar ha landat och redan kan se framemot ÄD och jag vill önska lycka till med det. Men jag hoppas du kommer att hänga runt här så att jag får följa din resa! 

MsBoring, tänker på dig!!      

Susmar, du finns också i mina tankar.  

• Vi 5

Kattflickan, men åh stort stort grattis!!!{#emotions_dlg.flower}BabyHjärta Och så skönt att hon var så pass stor, det underlättar ju verkligen. Hoppas nu ni får må bra allihop!

cff, men så besvärligt, man vill ju bara att det ska komma ut m det ändå är kört, så att man kan få börja om. Stackars dig! Och du, åk verkligen in om du får ont så att du inte får komplikationer! Varm kram!

Älva, jag förstår dig och din oro, jag känner likadant, åker berg- och dalbana och kan inte tänka på NÅGOT annat. Men det är ju verkligen så att allt nu är bra med din graviditet. Om det går snett nästa vecka kan vi inte veta, men NU är det bra! Jag önskar att du kunde få hitta ett lugn i det.

Germany, hej, så roligt att se dig! Hur mår du nu?

Själv är jag nu i v6+0 och har fått tid till vul den 19 mars, känns som en evighet.  Då är jag iaf i v9 om jag kommer så långt. Så det är väl iofs bra för om man då sett att allt ser bra ut så har man passerat den första tröskeln med risker och därmed är det ju lite lägre risk att något går fel sedan. Men det känns länge att vänta. Jag började i helgen må väldigt illa och det har ökat sedan dess, det är ihållande och sitter där hela tiden, enda gången det lindras är när jag äter så jag måste ärt hela tiden för att stå ut. men jag är väldigt tacksam för illamåendet. Jag har ju mått extremt illa vid graviditet, men vid mf så har jag inte känt det alls nästan, så för mig är det ett bra tecken. Men även det går att analysera och jag tyckte just att det minskade lite och sp kom katastroftankarna direkt.

• Vi 5

Mianhjärta, stort grattis! Först vill jag säga ATG det ju verkar vara en lovande start då veckoindikatorn ligger rätt! Jag känner igen det där med att veta ganska bra hur ens egen kropp reagerar, det är verkligen på gott och ont.
    När det gäller DHEA skulle jag sänka och trappa ut relativt snabbt, det finns indikationer på att höga testosteronvärden i början av graviditet kan öka risk för autism. Förmodligen ligger du inte för högt men alla kliniker verkar råda att sluta vid plus!
    D-vitamin har jag själv fortsatt med men inte i så hög dos, håller mig till den rekommenderade, samma med omega-3 just dessa två finns ju studier på gynnsam effekt för. Folsyra är ju jätteviktigt. Q10 har jag inte vågat.

Däremot kör jag på eget bevåg Albyl Minor för att ev kunna minska risk för mf. Man bör vara försiktig med detta och jag känner mig fortfarande osäker, men tar 1/4 som sägs vara ofarligt. Max1/3 per dag om jag förstått rätt! Håller tummarna för dig!

• Vi 5

Älva, fantastiskt, med ett HjärtaJag kikade in just för att se hur det gått för dig! Verkligen roligt att höra! Själv känner jag mig just nu jätteorolig igen. Jag har ju mått så fruktansvärt illa, men idag känns det mycket mindre och jag an inte låta bli att oroa mig trots att jag vet att det kan variera. Jag har minskat lite på prednisolonet och även på Albylen för jag får så ont i magen, tänk om det ställer till det?! Känns långt till mitt vul, 15 dagar kvar.

Sibeb, så roligt att höra! Grattis!

Anne, vad fint att du känner dig lite bättre igen! Oj har du redan hunnit upp i 75 mg, vad bra att det verkar fungera. Hoppas det gör susen. Jag har svårt att tro att kvaliteten skulle kunna bli sämre, men helt säker kan man ju tyvärr inte vara.  

• Vi 5

Missne, jag håller tummarna att det ska överleva. Jag hade lite liknande vid min IVF i höstas, mannens spermier var plötsligt inte bra (hade varit bra alla prov innan) och jag fick mkt färre ägg. Bara ett blev befruktat, men det kunde sättas tillbaka tack och lov. Det blev inget den gången, men jag var glad att jag fick ett tillbaka. Tror de sa att det var bra med en befruktad sv tre möjliga om man fick köra ISCI. Jag hade samma stimulering som gången innan så i mitt fall behövde jag inte grubbla så mkt, det var nog slumpen och de sämre spermierna. Vi får ju tyvärr aldrig reda på vad som är vad i denna bransch heller. Håller tummarna!

Älva, hur går det? Hur mår du?

• Vi 5

Missne, åh grattis, så skönt! Nu får vi hålla tummarna!

Älva, tack jag börjar bli rejält nervös inför vul på tisdag, tänk om det inte är något där. Oron blir värre ju närmre tisdagen kommer  Jag mår illa så in i bängen iaf, i princip dygnet runt, allt luktar illa och jag måste äta hela tiden för att klara att stå ut med illamåendet. Jag är jättesvullen och dålig i magen, (kanske inte så konstigt med tanke på att jag äter hela tiden och lever på bröd) och brösten är väldigt ömma. Jag är också hemskt trött och vill helst bara sova. Jag försöker ta en dag i taget och just nu har jag mycket att göra både på jobbet och provat så det distraherar ju iaf lite.

• Vi 5

Hej på er alla, jag vill bara säga att ni inte ska ge upp hoppet genom att berätta att vi idag fått se ett litet hjäta ticka Hjärta Helt fantastiskt! I dag är det 9+0, så det är ju lång väg kvar, men just nu ser det fint ut och jag glädjs åt det. Vi åt båda Q10, 100mg om dagen i några månader och jag hade ju ätit DHEA i 7-8 månader. Jag tror absolut att det har haft effekt i vårt fall.

Svar på tråden Tips om dhea