• MissBoring

Tips om dhea

cff skrev 2013-01-16 10:59:54 följande:
    missboring - siffran 200-300 hittade jag på Malpanis hemsida: www.drmalpani.com/estradiol.htm
    Vad hade du för värde (kanske är det olika enheter)? 

Ja hade 4000 idag, dom sa att det ska va mellan 2-3000 för att det ska göras äp. Sen är det ju lite individuellt. Sist hade jag 2800 och fick 5 mogna av 7 plockade ägg.
  • MissBoring
    cff skrev 2013-01-16 10:59:54 följande:
    missboring - siffran 200-300 hittade jag på Malpanis hemsida: www.drmalpani.com/estradiol.htm
    Vad hade du för värde (kanske är det olika enheter)? 
    hmm det där verkar ju stämma.. så då finns ju en väldigt stor risk att jag nu kommer bli överstimulerad nu istället Obestämd med tanke på att jag max har 8 blåsor och värdet är 4000... i länken så skrev dom ju att flera kliniker väljer att avbryta om värdet överstiger 3000... suck... jaja nu är det som det är, hoppas det blir bra iaf Glad

Gulle dig Vi4! Hjärta
    Hur mår du och hur går tankarna nu? 
  • MissBoring

* jag vet ju du ska köra en IVF till men jag minns inte hur det va med tankar om preparat etc

• MissBoring
    cff skrev 2013-01-16 13:37:47 följande:

Jag tror att det rör sig om olika enheter (den gången jag tog Östradiol fick jag svar i pmol/L).

150-200 pg/ml östrogen = 550-730 pmol/L

Om ditt provsvar var 4000 pmol/L så skulle det i så fall motsvara 5,4-7,3 mogna folliklar. Så det låter som att dina blåsor är alldeles fina. Ledsen att jag skapade förvirring.
    Lycka till med ÄP Glad
    Aha, men vad fint då verkar det ju stämma toppen toppen Solig tur du fick lite reda i det där.. jag är inte så bra på att tyda sånt där Skäms
  • MissBoring
    Anemon ber om ursäkt men jag har missat ditt inlägg! Usch vad trist när ni skulle göra ett bra avslut å så blir det pannkaka. Hoppas ni snart landar i ett nytt beslut! kram
  • MissBoring

Germany, blir varm för alla tankar och lycka till Solig

• MissBoring

Tack för alla tummar och hejar rop! äp gick bra, vi fick ut 5 ägg som vi nu hoppas på!!

• MissBoring
    hitcher skrev 2013-01-17 18:03:32 följande:

Ingen som har samma erfarenhet som jag?
    Näe inte jag heller..
  • MissBoring

Klart jag håller er uppdaterade! får besked mellan 10 och 12 imorgon sa dom idag.

• MissBoring
    susmar72 skrev 2013-01-17 22:05:57 följande:
    Vi4 och Germany: kroppen är på gång, 6 blåsor var mindre än 10 mm. Nytt vul på måndag.

Men härligt du också är på gång nu
Svar på tråden Tips om dhea