Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

Anonym (vakna!) skrev 2012-03-18 00:58:17 följande:
    B12 Omega3
    magnesium
    järn
    byt ut en del av mjölet mot blodpudding, allt magnecium du behöver finns i havregryn (tillsammans med en hel del protein bla)
    omega3 är förm billigast att få i sig från krossade linfrön och järn får du lätt om du byter ut delar av proteinkällan mot tex lever (blir ännu ubilligare dessutom) 
  • Selfish Geene
    Anonym skrev 2012-03-18 00:59:30 följande:
    Svara på min fråga istället för att vrida fokus.
    Men du vill visst bara bråka så skit i det. Du kommer inte att svara. Du har redan avslöjat dej själv...
    jag behövde googla lite men det var inte svårt att hitta 0,75-0,9g per kilo kroppsvikt är rdi (förmodligen mer än vad som behövs för att överleva men i brist på tillförlitliga siffror använder vi dessa)

en person på 65kg behöver ca 55g protein/dag

lever 100g                            17,5g protein (eller 14g om du ist äter 2 ägg)
    havregryn 250g                  33.5g
    majsolja                               1g
    vete 250g                             30g protein
    Vitkål 225g                              3,5g  
                              ----------------------------
                                                    = 85,5g protein per dag 

Varför har du inte räknat på det här själv innan du försöker sätta dit mig?? 
  • Selfish Geene
    modesto skrev 2012-03-18 01:07:50 följande:
    wow, jag trodde att jag var expert på att leva billigt och hälsosamt, respect till dig!!
    jag lever definitivt inte såhär!!
     Jag jobbar och tjänar hyfsat min partner också, dessutom anser jag absolut att ett rikt lad ska erbjuda en så hög lägstanivå som möjligt åt sina medborgare.

MEN jag är medveten om att även de som har det sämst i Sverige har det väldigt förspänt i förhållande till andra länder (och även i förhållande till svenskarna som levde här innann oss)

Därför reagerar jag våldsamt när människor som lyfter 1000-tals kronor varje månad och som garanteras mat och tak över huvudet pratar om att "livet inte är värt att leva" om de inte får minst existensminimum varje månad (och att även summan som motsvarar existensminimum ger upphov till "kamp för deras överlevnad")

Kampen gäller inte överlevnad!
    Skriv "kampen för vår bekvämlighet" så ska jag hålla käften i fortsättningen 

börja visa lite jävla tacksamhet eller ta av er offerkoftan, otacksamma gnällspikar är inte charmiga 
  • Selfish Geene
    Anonym skrev 2012-03-18 01:35:19 följande:
    Jag sätter inte dit dig, det gör du så bra själv
    Självklart ska man kunna styrka sina påståenden och du har kastat ut det än mer absurda påståendet efter den andra i tråden så det är dags för dig att stå för dina påståenden.
    Offerkoftan passar dig riktigt, riktigt illa. Är man provokativ som du är får du tåla att bli ifrågasatt, alltså din egen medicin.
    då antar jag att du tar tillbaka påståendet om proteinbrist?
  • Selfish Geene
    Anonym skrev 2012-03-18 01:37:34 följande:
    Men seriöst. Lever och vitkål.
    Är du på riktigt.
    vad är det för fel på lever och vitkål?
  • Selfish Geene
    Anonym skrev 2012-03-18 01:36:21 följande:
    Det var inte JAG som slängde ut påståendet att man klarar sig på 17g protein. Det var DU som hgjorde och DU som får räkna.
    Sluta tramsa nån gång.
    men du hävdade att livsmedlen som jag räknade upp (som fö bara är förslag, det finns andra, ännu billigare om man så vill) skulle orsaka proteinbrist på sikt

Men så är det ju inte, eller hur? 
  • Selfish Geene
    Anonym skrev 2012-03-18 01:44:57 följande:
    Nej, du ska ta din "kamp" i rätt tråd!

Fö hoppas jag du vet att man inte ska åta vitkål mer än vid ett fåtal tillfällen så din diet består av äpplen och havregryn. Tycker du att det är nyttigt?

Vi har fattat att du har det relativt bra, du bara älskar att sparka på de som redan ligger (flytta till igloo) och tala om för andra hur DE ska leva. Det är rätt tydligt att du har huvet bland molnen. Nästan att man kan tro att du är politiker.
    dieten består av havre, ägg, kål äpplen, lever, kyckling mm. (ja det är nyttigt)

Om ingen i fortsättningen hävdar att de behöver "kämpa för att överleva" på 8-9000 kronor per månad, kommer du inte höra mig gnälla heller.

du verkar verkligen gilla att ligga ner
  • Selfish Geene
    Anonym (vakna!) skrev 2012-03-18 01:46:45 följande:
    Var ska du köpa vetet och vad ska du göra med det så det blir ätbart?
    du kan köpa malet vete (jag skrev inte vetemjöl, för det finns förm andra sorter med bättre näringsvärde per krona)

Är ni verkligen såhär hjälplösa??
    Isf förstår jag varför några av er är eller har varit bidragsberoende 
  • Selfish Geene
    Anonym skrev 2012-03-18 01:56:07 följande:
    Har du alltid otur när du tänker?
    Du vet inget om mig annat än att jag inte delar dina "åsikter". Så vad var det du påstod denna gång..  at jag ligger ner?
    Beskriv på vilket sätt jag ligger ner, varför och vad jag ska göra åt det.
    du vet inget om mig, ändå påstår du att jag "älskar att sparka på de som ligger"

otur? 
  • Selfish Geene
    Anonym (vakna!) skrev 2012-03-18 01:57:48 följande:
    Vad ska du göra med mjölet? Äta som det är och svälja med vatten?
    Personligen skulle jag föredra att göra pasta, eller pannkaka, eller kroppkakor eller ngt liknande (det finns en mängd användningsområden för vete)
    men du kan säkert äta det med bara vatten också, borde inte förändra näringsvärdet, men smaken kanske inte är så angenäm.

Lagar du inte mat i vanliga fall?
Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?