Inlägg från: Annette 732 |Visa alla inlägg
  • Annette 732

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

Lonlely Wolf skrev 2012-03-19 15:21:49 följande:
    Har gjort detta med, som jag har försökt med allt för att få ner elpriset, men inget fungerar. Enligt elrådgivningen på kommunen sa dem att jag betalade 40% mer el än normalt och dem tog kontakt med elbolaget, men inget har hänt.

Jag har haft elmätare inne i lägenheten och dem säger att förbrukningen stämmer, men dem kan inte förklara vad det är som drar så massor.
    gud va trist. hoppas du får ordning på det.
  • Annette 732
    Anonym (Soc) skrev 2012-03-19 15:25:19 följande:
    Det är ju ingen hemlighet att många åker på en räkmacka på bidrag, jag vet många som gör det! Därför valde jag att rösta på moderaterna för att förhoppningsvis kunna klämma till några.
    det finns fuskare överallt det såg vi ju nu med göteborgs kommun....
  • Annette 732
    Anonym skrev 2012-03-19 12:39:42 följande:
    Vad har levnadsstandarden med psykiska sjukdomar att göra?
    ja DET undrar jag med!!!
  • Annette 732
    Anonym (f.d. fattig) skrev 2012-03-19 15:41:27 följande:
    Ja, när vi var fattiga ville vi ha både värme och mat fast vi inte hade råd. Det är hemskt med såna egoistiska människor som jag som varken vill frysa ihjäl eller svälta ihjäl. Vi var fattiga på riktigt, vi fick ingen hjälp från socialen och levde en bra bit under existensminimum.
    men om ni inte fick hjälpm från soc hade ni ju pengar så ni skulle klara er.?
  • Annette 732

jag märker väldigt väl här i göteborg att det är fler och fler som har ont om penagr...
    man SER det tydligt!

• Annette 732

tyvärr vet jag flera som är AVUNDSJUKA på min situatuion,är det inte ledsamt?
    HUR kan man vara avundsjuk på någon som har massvis med sjukdomar och bara har 6,700kr efter skatt att leva på?

• Annette 732
    Anonym skrev 2012-03-19 15:49:38 följande:
    Ja man kan diskutera tankar och känslor men man kan inte avgöra vem som är fattig och vem som är rik efter det. Det är därför det finns definierat och det som diskuteras.
    Jättebra att du inte kände dig fattig, jättebra att du inte tycker att man är fattig om man köper gucciväskor och bmw-bilar men diskussionen handlar inte om det. 
    blanda inte ihop inläggen tack,jag har inte skrivit ett ord om gucciväskor och BMW.
  • Annette 732

ser just i detta NU en såkallad"överklassmänniska" som är helt borta på hur ett bibliotek och datorer fungerar...på nåt sätt lite kul att se..vaddå verklighetsfrånvänd..

• Annette 732
    Anonym skrev 2012-03-19 15:49:38 följande:
    Ja man kan diskutera tankar och känslor men man kan inte avgöra vem som är fattig och vem som är rik efter det. Det är därför det finns definierat och det som diskuteras.
    Jättebra att du inte kände dig fattig, jättebra att du inte tycker att man är fattig om man köper gucciväskor och bmw-bilar men diskussionen handlar inte om det. 
    så du tycker inte att någon med under 10.000kr netto efter skatt är fattig oavsett hyra? det tycker jag!
    en normalhyra idag ligger mellan 3-5.000kr.
  • Annette 732

Nu ska jag fika te med grädde och läsa GP för det har jag råd med trots min sjukpension!
    (för gp kostade bara 30kr för 30dagar,tog det erbjudandet)
    men har INTE råd med vanlig prenumeration tyvärr,men kan ju läsa den på nätet eller på biblioteket1
    /tjing!

Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?