• turtle01

IVF Umeå

Hej på er! Jag är på rd 7 idag om jag räknat rätt, lite förvirrad kring dessa olika testdatum. Kliniken sa att jag skulle testa 20/6, men nu läser jag ju om flera som typ får mens kring rd 10-12. Det är ju betydligt tidigare än klinikens testdatum. Nån som kan förklara ?

Måste erkänna att jag släppt alla tankar på bim-datum för min egen del iom ivf-behandlingen. Har haft så mycket annat att hålla koll på (spray/sprut-tider, doseringar, uttag, insättning etc). 

Det jag iaf kännt av är litegrann illamående nu ikväll, en å annan stickning i äggstockar/ljumskar, väldigt frusen. Och ömmande bröst. 

• turtle01

Ruvardag 8 är här.... känner ömsom hopp, ömsom negativa tankar. Ena stunden känns det möjligt att det även kan bli plus för mig, och andra stunden kan man inte låta bli att tänka att också jag kommer behöva flertalet försök innan det blir min tur. 

Dessutom stressigt på jobbet igår, -så jag har tröstat mig med lite chips och några rutor choklad!  

• turtle01
    Mustikka och Inväntande; förstår att ni vill avvakta.och inte riskera att det blir ändringar på vägen så tidigt. Håller alla mina tummar för er! Sa de något särskilt till er vid ET om kvalitén på era embryon? Typ 2,3,4-celligt?

(Jag hoppas få besked med posten idag om något av mina vidareodlade ägg klarade sig till blasto.... sitter och spanar efter brevbäraren. Tortyren fortsätter! )
  • turtle01

Emilotta, jag har inte fått något brev alls.... nu blev jag nervös, skickar de inget brev om det inte blev något till frysen? Fem blasto är ju underbara nyheter annars!

• turtle01

Emilotta, ja det tycker jag med. De skulle odlas vidare till i måndags om jag minns rätt. Jag får väl tortyrvänta i helgen och har det inte kommit med posten på måndag, då mailar jag. Tortyrväntan nr två är att imorrn är jag på rd 10. Har tyvärr känt av en bekant huvudvärk sen igår, -huvudvärk som jag brukar få nån dag innan mens. Usch, känns inget vidare.... 

• turtle01
    annalotta; så bra med 9 ägg! Värt det onda i efterhand, -jag hade också en del ont på slutet av mitt ÄP. Så de sa att två ägg ska sättas in? spännande!
    (Du menade nog till mustikka om frysresultatet. Jag har inte fått något besked än)

pinglan2012, det förklarar saken! Jag hade ET förra fredagen, och det har ju dessutom varit nationaldag som sinkat litegrann också. Då bör jag få veta på måndag eller tisdag! Glad 
  • turtle01

pinglan2012, åh... glömde ju helt att skriva ett stort GRATTIS till dig! Glad  På vilken rd är du?! 

• turtle01

Rd 11 är snart till ända, helgen har gått hyffsat fort ändå faktiskt... har hållit mig sysselsatt: jobbade från igår till i förmiddags, och har snyggat till en del här hemma -både inomhus och utomhus. Ett av våra husprojekt är så gott som färdigt nu. Imorrn får vi hoppas att det finns post från kliniken med besked om ev. lyckade blasto-odling. 

Roligt med alla som fått plus, men jag känner mig väldigt nervös nu... undrar vad mitt resultat kommer bli. Cliffhanger så det förslår! 

Svar på tråden IVF Umeå