• turtle01

IVF Umeå

Emilotta, jag var också och lämnade blodprov idag! Var du på lab? Jag var där vid 9.30! Glad  -vilken tid har du vul på torsdag? Jag ska vara där kl 9.00.

Ikväll är jag lite nervös över sprutan, vet inte ifall det finns 150 kvar i den nu. Det borde det enligt schemat.... men kände inte för att göra den där proceduren med att byta ampull och sticka två gånger efter varann. 

• turtle01
    Emilotta skrev 2012-05-21 11:27:46 följande:
    jo jag var också på labSkrattande fast vid 7.45 ca. på torsdag ska jag vara där 9.15 =)
    jag har ju också sista sprutan på första ampullen ikväll och jag tror att det kommer finnas så det räcker, jag tar också 150 och då ska det räcka, det står på förpackningen att det är mer i än vad som anges så jag tror verkligen inte att du behöver oroa dig. jag har även tryckt ut en droppe varje gång innan jag fatta nu att det behöver man bara göra när det är ny ampull.
    Nu ringde dom alldeles nyss, behöver tydligen höja min dos till 225. Frågade om hon trodde det skulle räcka med det innehåll jag har kvar, och hon trodde det.... men jag skulle hålla uppsikt så det står 0 i pennans "fönster" efteråt. Annars måste jag byta ampull och sticka mig igen... 
  • turtle01

Mustikka, då är vi flera på kliniken på torsdag med andra ord! vul för mig och emilotta, och äp för dig. -spännande! Jag behövde förresten inte byta ampull ikväll, klarade mig med det som fanns kvar! Ikväll var det lite lyxigt, min käre sambo tog hand om sprutan så jag kunde ta det lugnt! Glad

• turtle01

Mitt vul idag gick inte så bra... fick ju höja dosen till 225 i förrgår eftersom blodprovsvärdet inte var tillräckligt. Idag hittades endast 5 blåsor vid vul-undersökningen. Jag ska fortsätta med 225-dos över helgen, och ska på nytt vul nu på måndag. Känns inte så lovande direkt, kom mig inte för att fråga om det kommer hinna bli några fler blåsor..... nån som vet? 

• turtle01
    Mustikka skrev 2012-05-25 10:27:04 följande:
    Nu är du med på listan inväntande!Glad Hoppas jag kan göra dig och LindaM sällskap imorgonGlad
    Är så orolig att de på kliniken ska ringa och säga att inget blev befruktatRynkar på näsan 

Väntrummet
    * Smilla03, (ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

Sprayar

Sprutar
    * Mustikka (första IVF)
    * Emilotta, (första ivf)
    * Turtle01, första ivf. 

Väntar på äggplock

Ruvar
    LindaM testdag 27/5
    inväntande testdag 11/6

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
    Håller alla tummar jag kan!! Både för Mustikka och Emilotta, och Linda M. Det är spännande dagar för er tre nu. Själv så avvaktar jag måndagens vul, lugnad av era erfarenheter/svar. Funderar mest nu på när äggplocket kommer bli.... -hur det ser ut med mitt jobbschema etc. 
  • turtle01
    pinglan2012 skrev 2012-05-25 16:55:38 följande:
    Idag har jag haft ÄP. Blev 44 ägg! Förvånad

Är det någon annan som haft så många? Vet någon hur många som kan sparas till frysen?
    oj vad många!! Vad hade du för puregon-dos innan? Och vad fick du för besked på de första vulen? (sprutdag 6). Jag fick just veta att jag bara har 5 ägg.... men har nyligt höjt, och ska på nytt vul på måndag. 
  • turtle01
    Väntrummet
    * Smilla03(ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
    Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf) 

Sprayar 

Sprutar
    * Helvetiaaa, första ivf

Väntar på ÄP/ET
    *Turtle 01 (första ivf) Har ÄP 30/5
    * Emilotta (första ivf)
    * Tinzu (första IVF) 

Ruvar
    *LindaM testdag 27/5
    *inväntande testdag 11/6
    *Sofiali77 testdag 12/6
    * Mustikka (första IVF) Testdag 14/6

GravidGravidaGravid
    * A79
    * vårt2012
  • turtle01

Andra vulet gjort för en stund sedan, 8-9 blåsor hittades samt någon till lite mindre. Ikväll ska jag ta ovitrellesprutan, inväntar telefonsamtal med info om klockslag etc. Är typiskt nog på jobbet då, så sambon får nog komma och ge mig den. (vill inte ta den själv samt att han får utföra "sitt" roliga själv ikväll).

Lite otajmat är det att ovitrellen inte kunde tas imorrn när jag är ledig, men men...  Nu börjar man bli nervös, hoppas verkligen att det inte kommer göra alltför ont.... Och att det är ägg i blåsorna.Har det sistnämnda något samband med ålder? (jag är 34)

Hur går det för er som ruvar nu, hur länge kände ni av äggplocket? Jag tänkte ta två eller tre sjukdagar från jobbet oavsett hur det känns.... behöver ett andningshål efter en hektisk vår, har typ inte haft en enda sjukdag sen ett år tillbaka och har liks påbörjat karens i samband med äggplocket på onsdag. 

• turtle01
    Emilotta skrev 2012-05-28 11:12:52 följande:
    turtle: vad bra att det är dags för ÄP!!! 

jag har nyss kommit hem från ÄP och det blev 24 ägg! det gick bra. kändes bara som kraftig mensvärk på slutet och blev illamående på vägen hem men nu ligger jag i sängen och vilar=) har tid för återförande på onsdag. men skulle gärna vilja att de odlades till blasto istället!
    Så skönt att det gick så bra! Låter som en väldigt bra siffra! Frågar de om blasto-odling, eller rekommenderar de antingen eller beroende på äggantal? Är rädd att man kanske får beslutsångest av en sån avgörande fråga...  
  • turtle01

Vårt 2012: men stackars.... å vilken mardröm. Verkligen tråkigt att höra. Kram till dig Sofiali77: tack, men mitt uttag är på onsdag! Jag hoppas du får rätt! :) Ikväll tog jag ovitrellsprutan, min sambo satte den alltså. Lite nervöst, men det gick nog bra...

Svar på tråden IVF Umeå