• pinglan2012

IVF Umeå

Chan2: jag skulle hämta ut sprutorna idag. Ganska surt om du chansar och därmed väntar till på måndag, och så kommer mensen så du måste ha dem?
  • pinglan2012
    vårt 2012 skrev 2012-08-20 20:42:39 följande:
    Hej Hela högen!

Jag har en fundering, en kamrat till mig som har diagnostiseras med PCO-S (som jag och flera här har) för flera år sedan..
    Hon och hennes man har ett gemensamt barn sedan tidigare, som är 5år..
    Hon har fått svaret av Skellefteå att ingen hjälp finns att få eftersom dom har ett gemensamt, och kvinnokliniken i Umeå vill inte skriva ut pergotime!

Vad råder man henne till?!
    Här har jag peppat i ett halvår för att hon ska orka/våga ta tag i och anmäla sig sen fick hon det tillbaka i knäet..

Gissar att IVF kliniken inte gör ett IVF utan utredning? Ingår utredning i IVF kostnaden?
    Har någon varit med om att få ut pergotime via kliniken?

Tacksam för alla möjliga svar!
    Men visst kan de väl göra privat IVF? Menar definitivt inte att låta hård, men det är ju inte nattsvart för dem... de har ju möjlighet att få barn så. Glad
  • pinglan2012
    pinglan2012 skrev 2012-08-21 11:52:01 följande:
    Men visst kan de väl göra privat IVF? Menar definitivt inte att låta hård, men det är ju inte nattsvart för dem... de har ju möjlighet att få barn så. Glad
    Oj glömde svara på allt:
    De gör nog ingen utredning innan en IVF, och en utredning kostar 5.000 kr/par.
    Sen kan du ju tipsa om bruttolöneavdrag ifall de går vidare med att försöka IVF, så blir det billigare (om deras arbetsgivare går med på det vill säga).

Be henne läsa deras hemsida: www.ivfsverige.se/sida.asp%E5
  • pinglan2012

Sista är alltså till vårt 2012.

• pinglan2012

Äh, ser att jag skrivit lite fel så nu gör jag ett helt nytt inlägg (så strunta i mina tidigare vårt 2012):

De gör nog ingen IVF utan en utredning innan, och en utredning kostar 5.000 kr/par.
    Sen kan du ju tipsa om bruttolöneavdrag ifall de går vidare med att försöka IVF, så blir det billigare (om deras arbetsgivare går med på det vill säga).

Be henne läsa deras hemsida: www.ivfsverige.se/sida.asp?sida=5_Ume%E5

• pinglan2012
    pinglan2012: Hur går det för dig, är det dags för FET snart?
    Fick göra den mest besvärliga varianten av FET med femanest och vaginatorer som är PILLER (hade crinone-gelen förut som bara var en gång per dag). Så nu är det VUL nästa vecka och då förhoppningsvis insättning om 2 veckor Glad

Sprayar du fortfarande eller har du hunnit övergå till sprutorna?
  • pinglan2012

Tack Emilottta!

Drömmer om ett barn: Ja, nu ska jag använda sånna där tabletter också - 2 per dag Förvånad Gelen var ju bara en gång per dag och ändå inget klet och bökigt... usch, vad jag fasar alltså.

Men 4 veckor kommer att gå snabbt ska du se, när man börjar med sprutorna brukar det ju rusa i en väldig fart (tyckte jag även om jag startade direkt med sprutor)! Då är det ju så mycket man ska hålla koll på Glad

• pinglan2012

Någon som också gör FET med hormonbehandling/stimulering (eller hur jag nu ska säga)?

Jag äter nu Femanest och efter VUL ska jag börja med vaginalpiller tills jag ska göra insättningen.
    Min fråga är: ska man fortsätta ta Femanest samtidigt med vaginatorerna tills man gör insättningen? Tycker de var lite otydliga med det på telefon...

• pinglan2012

När man gör stilmulerat/hormonbehandlad FET, när kan man tidigast testa då? Man tar ju ändå inga sprutor och tabletterna jag tar ska jag ju fortsätta med även efter TD.

• pinglan2012
    vårt 2012 skrev 2012-09-18 10:18:32 följande:

Ni som betalt, betalar man i långt i förskott eller hur fungerar det?
    Någon som har lyckats få igenom bruttolöneavdrag hos arbetsgivaren? 
    Innan ÄP skulle man ha betalt.
    Vi har dock halva summan på bruttolöneavdrag, och det behövde inte ha kommit in innan ÄP (företaget var lite sent med att betala in).
Svar på tråden IVF Umeå