• pinglan2012

IVF Umeå

drömmer om ett barn skrev 2012-05-04 15:40:04 följande:

pinglan: Hur gick det för er på infomötet? Glad Blir det långa eller korta metoden?

Hejsan!

Det blir den korta metoden så jag börjar med Puregon nästa helg (äter Provera nu) Skrattande Men jösses så mycket mediciner det är, det var som att man kom ut från Ica Maxi och inte Apoteket när man hämtat ut allt..!

Hur går det för dig?
  • pinglan2012
    drömmer om ett barn skrev 2012-05-06 11:29:31 följande:

pinglan: Vad roligt att höra att det är på gång för er nu! Glad Jo, det blev en rätt stor påse med mediciner man fick kånka på! Skrattande Det positiva är att till nästa behandling behöver man inte betala utan allt går på högkostnadskortet.

Jag är i ingemansland just nu. Väntar på att bli uppringd för att få info om när vi ska få göra våran FET. Vill helst vara igång med det NU, men man måste vänta en cykel efter misslyckat ET.

Precis, nu kommer det att kännas billigt att gå på Apoteket (om man hämtar ut från recept vill säga) Glad

Jaså, att man måste vänta en hel cykel?? Vad tråkigt! Hur går processen med FET ut?
  • pinglan2012
    Mustikka: Jepp, är så glad över att vi sparar tid iom den korta metoden Skrattande Var inställd på den långa så att man inte skulle bli besviken, så det blev en väldigt positiv överraskning!

Hur går det för dig, håller du på med Puregon-sprutorna nu?
  • pinglan2012
    Drömmer om ett barn: Hoppas du får köra ostimulerad då! Inte roligt att stoppa i sig mediciner hela tiden... Det verkar ju lovande att du hinner innan sommaren, så vi håller tummarna för att det lyckas för dig Glad
  • pinglan2012

Väntar på ett samtal från dem, men fortfarande har de inte ringt.... Någon som vet hur länge de jobbar?

På hemsidan står det ju att telefontiden är t.om. kl. 16 - men det kanske bara gäller de som ringer till Dem?

• pinglan2012
    pinglan2012 skrev 2012-05-14 16:11:40 följande:
    Väntar på ett samtal från dem, men fortfarande har de inte ringt.... Någon som vet hur länge de jobbar?

På hemsidan står det ju att telefontiden är t.om. kl. 16 - men det kanske bara gäller de som ringer till Dem?
    Problemet löst! De ringde mig, om än kl 18.30 Glad
  • pinglan2012

Igår började jag med sprutorna! Känns overkligt att ÄP är såå nära nu!

Annalotta: för mig tog det 4 dagar efter avslutad Provera-kur innan blödningen kom, men det brukar ju variera mellan 2-6 dagar.

• pinglan2012

Idag har jag haft ÄP. Blev 44 ägg! Förvånad

Är det någon annan som haft så många? Vet någon hur många som kan sparas till frysen?

• pinglan2012

Hej allihop igen Skrattande

Jaaa, de var jätteförvånade och skrattade som att de inte fattade själva.. jag menar: 44 stycken?? Normalt är 5-15 st. Kan inte sluta stirra på pappret där det står Förvånad Undrar om de ens kommer att försöka med alla ägg? Läkaren ska ringa imorgon så då får vi kanske lite mer klarhet om det hela!

Otroligt nog gick äggplocket hur fint som helst, kände ingenting så jag blev väldigt paff!
    Har inte varit överstimulerad heller då jag inte haft några symptom... hoppas det håller i sig bara!

Vad roligt att läsa om alla er som plussat, också gjort ÄP och ruvar Solig

• pinglan2012
    Turtle01: Hade 100E till första VUL, men inga stora äggblåsor alls (5 mm). Fick höjd dos till 150E och började med Orgalutran och då hände det grejer: hade 17 äggblåsor som var större än 10 mm. Så var beredd på att du kan ha fler än 5 denna gång Glad

Sofie77:
    Tack! ja, det ska bli spännande att höra hur många som klarar sig.. skulle kännas snopet om det inte blir några alls.

LindaM:
    Ja, det vore ju jättehärligt att ha många i reserv om man måste göra FET! Och 10 som klarade sig för er var ju inte alls dåligt!! Tråkigt om det inte lyckades på detta försöket, men ni har ju reserver så det ska nog gå bra Glad

inväntande:
    2 blåsor  var 20 mm, de flesta var kring 15-17 mm men några mindre också. Iom att jag inte haft några symptom på överstimulering (har inte haft så hög dos på Puregon heller) så trodde de inte att jag blivit överstimulerad. Hoppas det håller i sig bara så det inte blir några komplikationer...!

Tinzu:
    för mig kändes det inget att ta bedövningen och ÄP var inte alls farligt. Det värsta var obehaget i början när de skulle in med UL-staven. Men man har ju läst vissa skräckexempel så jag var beredd på det värsta! Lycka till!
Svar på tråden IVF Umeå