pinglan: Kanske dom har ett annat "system" om man går privat, och vill ha in alla papper först innan man får en tid? Visst var det många frågor och flera visste jag inte svaret på utan fick ringa och ta reda på. Tror det var till BVC jag ringde för att se exakt hur gammal jag var när jag fick den första sprutan. Apropå din preventivmedelsfråga så tycker jag att du bara skriver kondom och struntar i följdfrågorna..
Min man är också raka motsatsen när det gäller våran behandling. Han tycker att jag ska se positivt på det hela och inte tänka på saker som kan gå fel för man kan ändå inte styra över det. Känns skönt att en av oss iallafall håller hoppet uppe och tror på att det kommer lyckas. Vad skulle man göra utan sin andra hälft?
Du behöver inte ta sprutan själv. Min man fick ge mig premiär-sprutan nu ikväll och det gick jättebra. Själva sticket kändes knappt alls men det sved lite efteråt. Så om du inte är rädd om någon annan ger dig sprutan tycker jag att du ska låta din man ta hand om den biten.
Mustikka: Förstår att tiden sniglar sig fram.. men snart är det er tur så håll ut lite till!
![Glad Glad](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Spännande med lägenhetsförsäljning.. lycka till med den! Ja, som sagt har jag fått min första spruta idag och det gick över all förväntan. Har bestämt att jag tar sprutan själv endast när jag är på jobbet och annars får mannen göra det. Man bör ta sprutan kring samma tidpunkt men läste några trådar där vissa hört att det inte gör något om det blir någon timme hit eller dit. Jag kommer dock att köra på samma klockslag varje kväll och har alarmet inställt på mobilen så att jag inte ska missa tiden!
ak15: Hur går det för dig?