• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • vårt 2012
    A79:  åååh, men du skulle sagt att du var lycklig å inte ett dugg orolig... coolt!
             Jag har vul den 28/5, känns som en evighet! :) kommer vara i v.9 då.. fick man höra ngt, en bild med sig eller hur var det? Tell me all of it!  
  • Emilotta

LindaM: Åh vad härligt med så många ägg, spännande tid nu=)

A79: åh vad underbart! blir så glad för din skull!

• Mustikka

Igår kväll tog jag första sprutan. Usch det var inte lätt, stod och svettades i en halvtimma innan jag vågadeSkäms
    Blev förbannad att man ska behöva gå igenom sånt här för att få ett barn , medan andra kan ha lite kul och pang bom så är de gravidaRynkar på näsan
    Jaja nu är det gjort och blir förhoppningsvis lättare.

En fråga: Min mens tog slut i tisdags, hade inget igår.
    Men nu imorse kom det blod, inte mycket men rött.
    Har någon av er haft samma, och tror ni det gör något att det kommer blod medan man tar sprutorna? 
    Fortsätter det så ringer jag kliniken imorgon, men tänkte kolla med er så länge.

LindaM: Wow! Grattis till 15 toppägg!!!{#emotions_dlg.flower}  Vilken lättnad att få så många till frysen, och ännu bättre att de odlas vidare till blasto!Glad

A79: Åh vad underbart att se det lilla livet i magen!{#emotions_dlg.flower} Förstår din lycka!Solig

• Mustikka
    Tror inte denna stämmer helt.
    Ändra och ni som är nya fyll i. Vi vill ha koll på er ocksåSkrattande{#emotions_dlg.flower}Solig

Väntrummet

Sprayar
    * Turtle01, första ivf. (Började spraya 29/4)
    * Emilotta, första ivf

Sprutar
    * LindaM (ÄP v19)
    * Mustikka (första IVF)

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4
    * Smilla03 första ivf, TD 11/5

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • turtle01

Mustikka; provade du att sticka dig på infomötet? Jag testade då, och då gick det bra iaf... sen kanske det är ett annat läge när man väl ska börja på allvar? Jag gruvar mest för att det ska bli nåt knas med sprutan... 

• Mustikka
    turtle01: Jo jag provade att sticka när vi var på infomötet, då var det inte så farligt.
    Men nu när jag var tvungen att sticka och även spruta in så kändes det jobbigare, eftersom sprutan då måste vara i magen så länge.
    Var också nojjig att jag gjort nåt fel, det var ju ett tag sen vi var på infomötet.
    Tur jag har min underbara man som är kolugn och har koll på lägetGladHjärta 
  • A79

Tack allihopa för era fina ord Jag blir så glad!!!Solig

vårt 2012 skrev 2012-05-09 20:52:01 följande:
    A79:  åååh, men du skulle sagt att du var lycklig å inte ett dugg orolig... coolt!
             Jag har vul den 28/5, känns som en evighet! :) kommer vara i v.9 då.. fick man höra ngt, en bild med sig eller hur var det? Tell me all of it!  
    Hej!
    Ja när man väntar känns det alltid som en evighet!!

& nja.. tyvärr var det just igår väldigt dålig skärpa på bilden & läkarn beklagade detta.
    Vi fick inte med oss någon bild men kunde ändå se det lilla livet & lillhjärtat som klappade i full rulleHjärta 
    Vi fick dock inte höra någotObestämd Men att få se den var helt fantastiskt underbart trots dålig skärpa på bilden.
    Ja man blir så gla så man nästan grinar & samtidigt vågar man inte heller... e ju bara i vecka 8 trots allt .
    Dubbelkollar fortfarande vid varje toabesök...Obestämd
    4 veckor till & man har passerat de 12 kritiska veckorna... hoppashoppashoppas!!!!

• A79
    Mustikka skrev 2012-05-10 14:54:13 följande:
    turtle01: Jo jag provade att sticka när vi var på infomötet, då var det inte så farligt.
    Men nu när jag var tvungen att sticka och även spruta in så kändes det jobbigare, eftersom sprutan då måste vara i magen så länge.
    Var också nojjig att jag gjort nåt fel, det var ju ett tag sen vi var på infomötet.
    Tur jag har min underbara man som är kolugn och har koll på lägetGladHjärta 
    Känner igen den där kännslan mend sprutan.. huvva ja satt oxå & svettades i ca 30 min innan jag vågade sticka in den i min egen mage!!! hooGlad
  • EEJ

Länge sedan jag skrev något, men pratade med kliniken igår och vi ska göra ett FET i nästa cykel. Då bokar de in ett VUL på dag 11 och sedan får man komma för insättning när äl testet slår om.

Frågade om man fick sätta in två embryon och då svalde hon
    -är du tokig! Nej, aldrig med blastocyster.

Jo jag kände mig lite tokig just då, men hennes kommentar var verkligen helt spontan och jag hade svårt att inte börja skratta.

Jag har inte skrivit på länge men jag läser varje dag, kul att höra att flera har kommit en bit på väg med sprutande, sprayande, ruvande och graviditetssymptom!

• Smilla03
    EEJ skrev 2012-05-10 16:11:09 följande:
    Länge sedan jag skrev något, men pratade med kliniken igår och vi ska göra ett FET i nästa cykel. Då bokar de in ett VUL på dag 11 och sedan får man komma för insättning när äl testet slår om.

Frågade om man fick sätta in två embryon och då svalde hon
    -är du tokig! Nej, aldrig med blastocyster.

Jo jag kände mig lite tokig just då, men hennes kommentar var verkligen helt spontan och jag hade svårt att inte börja skratta.

Jag har inte skrivit på länge men jag läser varje dag, kul att höra att flera har kommit en bit på väg med sprutande, sprayande, ruvande och graviditetssymptom!
    Hej =) Va kul att det är på gång igen, haha roligt att läkaren var så spontan, jag tänkte också fråga om samma sak faktiskt hihi. Nu kommer jag inte ihåg hur det var för dig men hinner du göra en isättning innan sommaren?
    Funderar på om jag får minus imorgon på min testdag så hinner säkert inte jag göra innan sommaren? Man vill ju så gärna det. Har du haft en mens sen du testade minus eller kör ni direkt?

Imorgon är det äntligen min testdag =) Men det ser inte lovande ut, har blött de sista dagarna, men jag uppdaterar i morrn =) Kram på er alla
Svar på tråden IVF Umeå