Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

björnen2007: Kul att du är på gång med FET! Glad Jag kommer inte ihåg på vilken cykeldag jag gjorde VUL och har dessvärre missat att skriva upp det. Har kliniken sagt att det alltid sker på dag 11?

Norris: Hur gick det på ditt infosamtal igår, blir det stimulerat eller ostimulerat?

Freja150: Har du haft något infosamtal inför FET?

Villblifem: Vad spännande att det är så nära för dig nu! Skrattande Har den glada gubben dykt upp i helgen?

ali85: Hur går det med sprutorna? Bra hoppas jag.

3villbli4: Så himla tråkigt att du inte blivit nedreglerad.. verkligen otur! Rynkar på näsan Även om man inte har biverkningar av sprayen så är det ingen höjdare att använda den varje dag. Jobbigt att det var så lång väntetid till nästa koll av äggstocken dessutom. Förstår att ni är besvikna. Nu får vi verkligen hålla tummarna att den långa sprayningen för något gott med sig i slutändan! Solig

Nektar: Svårt när man inte kan räkna helt hundra på ena eller andra metoden, men snart får ni komma på möte och reda ut alla frågetecken samt få klara besked när behandlingen startar.

Petto83 och vårt2012: Usch och fy, vad hemskt när ni fått blod i flytningarna och känner att det inte tagit sig. Väldigt jobbig och tung situation på alla sätt och vis. Hoppas innerligt att det trots detta ändå kan ha gått vägen. Kram på er.   
  • drömmer om ett barn

Svårt att veta var någonstans man ska skriva nu när alla inte har anslutit sig till gruppen ännu. Mustikka: Kan du vara snäll och lägga in adressen i trådstarten så att den är lättare att hitta igen?http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gruppen-123358/forum/m67258085.html

Petto83: Vad tråkigt att du och din syster inte kunde följa varandra så pass nära under graviditeten. Hoppas det blir andra gången gillt för dig även denna gång så att ni får jämngamla barn.

Norris: Hur många dagar ska du ta femanest-tabletterna?

För mig blev det tvärtom med progesteronet, ska använda Crinone istället för Lutinus denna gång. Frågade själv om det gick bra att byta då jag hört att Crinone kladdar mindre. Vad roligt om du får två embryon tillbaka, hoppas hoppas! Skrattande

Äppelkaka: Härligt att du är på gång igen, då är vi två som sprayar. Har aldrig hört förut att man kan börja spraya på cykeldag 1 vid långa metoden. Blir det en form av längre nedreglering, kommer du spraya tills mensen kommer eller hur fungerar det? Nyfiken! Glad

Freja150: Okej, då har du redan haft samtal med kliniken och fått info om FET. Tänkte att dom börjat med något nytt med tanke på att "Norris" hade ett särskilt telefonsamtal för detta. Då är det bara till att vänta och längta till advent med andra ord! Drömmer

EbbaGrön: Vad skönt att allt såg bra ut på ultraljudet, grattis! {#emotions_dlg.flower}

Chan2: Jag har ätit folsyra-tabletterna utan uppehåll sedan vi startade våran första behandling i mars. Man ska börja några månader innan planerad graviditet så lika bra att fortsätta tänkte jag.

ali85: Hur gick det på ditt VUL? Vid senaste behandlingen tyckte jag att det gjorde ont flera gånger när jag skulle sticka mig och så var det inte alls första gången. Svider det när du sätter nålen eller efter du sprutat in vätskan?

Jadu, det händer inte mycket på min front just nu. Är inne på dag 13 med spray och har inte fått någon blödning ännu så börjar bli lite orolig att jag inte är nedreglerad. Bara att vänta och se, har den inte dykt upp till på onsdag så måste jag nog ringa kliniken.

VackerBlomma: Vad spännande med äggplock imorgon. Hoppas allt går bra, stort lycka till! Solig

LindaM: Vilken rolig nyhet, grattis! {#emotions_dlg.flower} Vilken lyckoträff att du bad din gynekolog om denna stimulering, tänk att det faktiskt kan gå bättre utan IVF ibland. Lycka till på VUL:et, håller tummarna att det ser bra ut!

barreliten: Gratulerar till ruvarstatus! Skrattande Gick äggplock och insättning bra?

heli78: Vilken resa du har gått igenom med blödningar och allt. Hoppas resten av graviditeten flyter på utan problem så att du inte behöver oroa dig i onödan. Grattis och lycka till! {#emotions_dlg.flower}

• drömmer om ett barn
    Jockelina: Nej, vad tråkigt att höra att det inte gick vägen för er.. Gråter Det är tungt när man läser om par i er situation som kämpat så länge utan resultat. Det tar så otroligt mycket både på kropp och själ att gå igenom detta och inte nå sitt mål. Har ni ändrat "receptet" många gånger under behandlingarnas gång? 

Stor kram till dig. 
  • drömmer om ett barn

jenads: Ruvartiden går alltid långsamt, men det positiva är att nu har mer än halva tiden passerat iallafall! Glad Har du några känningar i kroppen?

Norris: Det är mycket info man får så ibland är det svårt att komma ihåg allt dom säger. Vad bra om Crinone inte kladdar så mycket, tyckte det var jobbigt när Lutinus-tabletterna "rann" ut. Har dock läst att många inte har några problem alls med dessa så det kanske bara är mig det är fel på.. Tungan ute

Petto83: Jag har också ett BMI på 17. Har alltid varit underviktig och lyckas inte gå upp i vikt hur mycket jag än försöker. Gjorde dietisten någon speciell undersökning? Fick du recept på näringsdrycker? Har hört att dom är jättedyra annars.

björnen2007: Synd att du fick tid för VUL så tidigt med tanke på din cykel. Det har säkert hunnit bli stor skillnad tills imorgon! Vad dyrt ditt VUL var, mitt senaste kostade bara som ett vanligt läkarbesök.

Det måste kännas tryggt att veta att du har flera blastos som väntar i frysen! Skrattande

Äppelkaka: Okej, undrar hur det fungerar med nedregleringen. Normalt får man ju en blödning när man är nedreglerad men det borde väl inte komma en till så pass nära inpå den vanliga mensen. Sa din läkare något om detta?

Skönt att du inte har lika mycket biverkningar denna gång. Jag har sprayat i 14 dagar och väntar på mensen som lyser med sin frånvaro. Har haft huvudvärk och näsblod lite oftare än vanligt, tror att det har med sprayen att göra.

• drömmer om ett barn
    A79: Så hemskt.. är verkligen ledsen för din skull. Dödsfall är alltid svåra att gå igenom och särskilt när det sker plötsligt, då kan chocken sitta i länge. Hur gammal blev din pappa?

Mina tankar är hos dig, stor kram.
  • drömmer om ett barn
    Petto 83: Hoppas dryckerna gör skillnad, det borde dom. Motsvarar en dryck en måltid eller hur fungerar det? En på jobbet sa att förbränningen blir högre ju oftare man äter och att han använde sig av en diet som innebar att han åt ofta och lite. Han gick ner över 50 kg. Precis som dig äter jag ofta och börjar fundera om det är därför det inte blir någon skillnad på kilona. Läste i ett forum för längesen om underviktiga som började dricka proteindrinkar (köpta på hälsokosten t ex) och då gick dom upp i vikt så tror verkligen på metoden.

Har du tagit något nytt gravtest idag? Verkar konstigt att du fick glad gubbe på ÄL-testet så här tidigt. När fick du din blödning?

turtle01: Vad skönt att KUB-testet gick bra! Förstår att oron finns i bakhuvudet tills man fått provsvaret. Nu kan ni njuta till fullo av det lilla livet. Ska ni göra köns-UL eller låter ni det bli en överraskning?

Emilotta: Visst var det så! Kändes som att det rann hela tiden, och ändå tog jag dom bara två gånger om dagen. Gick inte att ligga ner i en halvtimme efteråt när man var på jobbet så det kanske var därför det blev så? Kommer inte ihåg om det var någon skillnad när jag var hemma.

EEJ: Distans är A och O för att klara av detta mentalt. Iallafall har det känts så för mig och jag har mått bäst av att släppa allt helt och hållet då det inte lyckats.

Skönt att ni är på gång snart igen och jag hoppas innerligt att det ska ta sig. Vad hjälper kortisonet till med? Vadå, för kort!? Har dom någon speciell maxlängd för att få två embryon tillbaka? Låter ju jättekonstigt!

björnen2007: Jo, fr.o m förra försöket går vi privat. Gör du dina UL på privat klinik? Jag går till kvinnokliniken på lasarettet.

Ge inte upp hoppet även om det känns omöjligt just nu. Det som ger mig kraft är när jag läser om dom som plussar efter många behandlingar, då vet man att chansen finns. Tänk om det fanns en garanti att det lyckas för alla.. då hade jag kunnat göra hur många försök som helst. Ovissheten är det som tar mest energi och ork.

vårt2012: Har du testat även idag på din TD?

VackerBlomma: Hur gick ditt äggplock igår?
  • drömmer om ett barn
    björnen2007: Det tycker jag absolut att du ska göra, borde bli en rejäl prisskillnad. Jag ska på VUL på måndag eftersom min blödning inte kommit ännu så får se exakt vad det kostar då. Ja, det är enorma summor pengar som läggs ut på dessa behandlingar! Förvånad

Petto83: Som du skriver känns det lite tidigt för ÄL. Kanske var något fel på testet eller så hade du helt enkelt en väldigt tidig ÄL. Hoppas på plus vid nästa försök.

barreliten: Vad tråkigt att höra att du blivit inlagd pga överstimulering. Hoppas du blir bättre snart och får komma hem och ta det lugnt. Krya på dig! {#emotions_dlg.flower}

Nektar: Jag gjorde en gynundersökning vid infomötet, läkaren kontrollerade att allt såg ut som det skulle så det var bara en enklare undersökning. Hälsodeklarationen skickade vi in per post innan infomötet enligt klinikens önskemål.

jenads: Nej, har du fått blödningar.. Rynkar på näsan Håller tummarna för att embryot inte har släppt.

annalotta: Det var längesen vi hörde ifrån dig! Solig Hur går det för er?
  • drömmer om ett barn

Äppelkaka: Jag har trott att blödningen betyder att man är nedreglerad. Det är tydligen flera kliniker som inte använder sig av blodprov som Umeå gör för att kontrollera att man är nedreglerad, utan när blödningen kommer så anser dom att patienten är nedreglerad. Vad skönt att du slipper vänta in ny blödning. Hoppas allt ser bra ut på blodprovet på måndag! Glad

Helvetiaa och Chan2: Undrar också om förslaget har gått igenom. Hade precis betalat vårat 3-pack när jag hörde nyheten på radio så undersökte inte saken närmare, men det hade absolut varit intressant att veta vad som gäller i frågan.

VackerBlomma: Skönt att allt gick bra på ÄP och att nästan alla ägg blev befruktade, jättebra resultat! Grattis till ruvarstatus och lycka till nu! {#emotions_dlg.flower}

björnen2007: Jag bor i Gällivare kommun och går hos kvinnokliniken på sjukhuset här. Det som är bra med att gå via landstinget är att när man kommer upp i 1100 kr så gäller högkostandskortet! Skrattande Bor du i Piteå och gör VUL i Luleå eller har jag missförstått?

barreliten: Jättebra att du har fått komma hem! Solig Hoppas svullnaden ger med sig och att du inte har alltför ont. Det blir en lugn period framöver men vi får hoppas att det trots allt för något gott med sig i slutändan.

• drömmer om ett barn
    björnen2007: Helt klart måste du få göra VUL vars du själv vill.. kan inte tänka mig att du skulle bli nekad på hemmaplan. Dagens besök kostade 270 kr, och då fick jag dessutom en kvinnlig gynekolog på köpet! Solig

Nektar: Vad bra att det var okej att hälsodeklarationen tas med i samband med infomötet. Man går ju ändå igenom den då. Hur känns det, börjar ni bli nervösa inför onsdagen? Glad

ali85: Grattis till ett lyckat äggplock med bra resultat! {#emotions_dlg.flower} Tyckte också att det var en konstig känsla efteråt, kände mig väldigt illamående. Nu håller vi tummarna för att befruktningen går bra!

Äppelkaka: Hoppas ditt blodprov gick bra idag. Gissar att du också blir uppringd av kliniken imorgon? Troligtvis hamnar vi i samma fas med sprutorna.. Glad

Barreliten: Mår du bättre nu? Har svullnaden gett med sig något?

Hur går det för alla gravida? Gravid  Nyfiken! Drömmer
  • drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Freja150 (inväntar FET)
    * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)
    * EEJ (börjar spruta i mitten på nov)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Kvinna32 planerat FET v.47
    * björnen2007 FET den 16/11

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * jenads (TD 15/11)
    * Barreliten (TD 21/11)
    * VackerBlomma (TD 27/11)