Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

vårt 2012: Hur går det, har du haft ÄP ännu? Hoppas på ett bra resultat med många ägg! Solig Jobbigt med alla känslor man har i samband med behandlingarna.. trodde aldrig att det skulle vara så psykiskt påfrestande. Och det blir bara värre och värre för varje försök tycker jag. Tänk vad lätt det vore om man bara kunde koppla bort allt!

jenads: Hur har det gått på dagens VUL? Spännande att det är så nära nu!

barreliten: Gick det bra att ta den första sprutan?

mammaidamaria: Åh, vad roligt med ultraljud! Glad Såg allt bra ut?

Mustikka: Vad kul att veta om det är en kille eller tjej i magen. Jättegrattis till lillan! {#emotions_dlg.flower}

A79: Säger du det? Skrattande Men roligt ändå med en stor mage.. fast den är i vägen lite då och då! Glad Har du fått foglossningar?

Jockelina: Grattis till ruvarstatus, nu håller vi tummarna att det går vägen. Var någonstans har du gjort dina tidigare IVF:er?

Nektar: Det står ingen information på klinikens hemsida om julstängningen men gissar att dom lägger ut det snart. Annars kan du ju slänga iväg ett mail och fråga.

"Synd" att du fick ansluta dig till tråden, men det är skönt att ha andra i samma sits att diskutera med.
  • drömmer om ett barn
    A79: Absolut, jag skulle gladeligen stå ut med vad som helst i 9 månader bara det resulterade i ett barn! Solig Men det känns väldigt avlägset, som en ouppnåbar dröm. Försöker att inte ha för stora förhoppningar men hoppas såklart att jag får uppleva det så småningom. Nu är det inte länge kvar för er.. tänk vad snabbt tiden gått sen du fick ditt plus! Glad

mammaidamaria: Underbart att allt såg bra ut, grattis! {#emotions_dlg.flower}

barreliten: Har hört att det är grövre nålar på Menopur än Puregon så är glad över att inte behövt använda dessa med tanke på min sprutskräck. Måste man blanda till olika preparat eller hur fungerar det?

jenads: Härligt att det gick bra på VUL:et och lycka till imorgon på äggplocket! Glad

Jockelina: Oj, är Umeå den enda privata kliniken i landet med donerade spermier!? Förvånad Då måste det ju vara jättelånga väntetider.

Har du lyckats hålla dig från att tjuvtesta eller tog nyfikenheten över? Efter egna erfarenheter kommer jag aldrig mer tjuvtesta utan tvinga mig att vänta tills TD.

vårt 2012: Vad skönt att höra att du mådde mycket bättre efter detta äggplock. Grattis till ruvarstatus! {#emotions_dlg.flower} Gick odlingen bra för dom övriga äggen? Använder ni er av microinjektion förressten?

Det är jättejobbigt att berätta om misslyckade försök så därför har jag ända från början varit väldigt försiktig med vilka jag vill ska veta om att vi försöker med IVF. Det är ett fåtal men väldigt stöttande vänner och jag är glad över att vi inte har hållt allt detta helt för oss själva. Det är så psykiskt påfrestande att iallafall jag känner att jag måste få ur mig dessa jobbiga tankar med jämna mellanrum innan jag blir alldeles trasig inombords.

Min man vill inte adoptera. Har accepterat detta och blir det inga barn via IVF så blir det tyvärr inga barn för oss.

VackerBlomma: Bra att du inte fått några biverkningar av sprayen! Glad Vilken dag börjar du med sprutorna?
  • drömmer om ett barn
    VackerBlomma: Okej, kommer du att ta något mer blodprov? Kan uppdatera listan sen när du vet datum för sprutstart. Känns så skönt när man får ta nästa steg i behandlingen, ett steg närmare äggplocket! Glad

Jo, på onsdag är det dags för nässprayen igen. Är taggad nu känner jag! Ska fara till apoteket idag och hämta ut alla mina mediciner. Det var krångligt för dom att få tag på Synarelan så jag var lite orolig där ett tag men nu hann den ju komma i tid. Puh! Glad
  • drömmer om ett barn
    A79: Tack! Glad Jo, vi får verkligen hålla tummarna för att det blir många positiva besked här i tråden inom den närmaste tiden.

Hoppas att dessa 8 veckor går snabbt så att ni får börja njuta av den mysiga bebistiden.. Baby

VackerBlomma: Hoppas det gick bra på dagens blodprov. Gissar att kliniken hör av sig i eftermiddag med besked om sprutstart.

vårt 2012: Vad gullig du är, jag blir alldeles rörd.. {#emotions_dlg.flower} Tack snälla du! Ibland känner jag mig lite nere och då håller jag mig borta från Familjeliv några dagar tills det känns bättre. Kan inte ge positiv energi om jag själv mår dåligt och då är det lika bra att hålla sig undan.. Glad

Håller med dig: väntan innan man får sätta igång är det jobbigaste. När man befinner sig i "ingenmansland" och inte kan göra någonting för att försöka komma närmare sin dröm. Tänk att bara en eller två månader kan kännas som en evighet.

Åh, hoppas verkligen att odlingen går bra och att ni får blastos till frysen! Tror att vi får ICSI nästa gång också, borde väl bli så om man gjort det tidigare?

Att starta en grupp tycker jag låter som en jättebra idé! Solig Då är vi allihopa samlade och sedan kan andra som ska starta eller redan genomgår behandlingar i Umeå ansluta sig.

Jockelina: Det var lång väntetid.. bra att ni ställde er i kö i god tid. Gjorde du ÄP nu eller hade du ägg sparade sen tidigare? Många brukar ha svullen mage en tid efter insättning så tänkte att det kanske inte behöver betyda att mensen är på gång. Håller tummarna för dig!

barreliten: Okej, det låter ju inte så väldigt avancerat! Glad Bra att du hittat ett ställe där injektionerna inte känns alldeles för mycket. Helst skulle man bara vilja blunda och trycka in nålen så det är över snabbt, ha ha.

Vi har inte diskuterat adoption desto närmare men min man sa för några år sedan (innan vi ens hade planer på IVF) att han inte ville adoptera. Vet inte hur han skulle ställa sig till det hela om det inte blir något barn när vi är färdiga med dessa behandlingar. Just nu känns det avlägset, kan tänka oss ganska många försök innan vi ger upp IVF:en. Han är positivt inställd till det hela och tror att det kommer att lyckas.
  • drömmer om ett barn
    Emilotta: Tack snälla! {#emotions_dlg.flower} Försöker så gott jag kan, men utan alla er andra vore det inte mycket liv i tråden. Vi är ett härligt gäng tycker jag! Solig

Jockelina: Usch, vad tråkigt med minus på testet.. Rynkar på näsan Men visst är det så att det kan vara för tidigt ännu? Har för mig att jag läst om ruvare som fått minus ganska sent och sedan plus omkring testdagen. Man vet ju aldrig hur kroppen och hormonerna beter sig. Har sagt det många gånger förr och håller fast vid det: kroppen är ett STORT mysterium.

Har jag räknat rätt.. är detta din 13:e insättning? Hur orkar man gå igenom så många försök, var får man krafter till att försöka på nytt? Vi har ju "precis" börjat och det känns redan jobbigt, mycket tyngre än när vi försökte på egen hand och mensen kom varje månad.

Tänkte du hur vi räknar när vi skriver in oss i listan eller? Jag skriver totalt antal försök (både ET och FET) istället för att t ex skriva 2:a IVF då det kan betyda fler än två försök om man gjort en eller flera FET däremellan. Hoppas jag förstod din fråga rätt! Glad

mammaidamaria: Är dålig på värden, betyder det att du har lågt eller högt blodtryck? Fick du några mediciner mot detta? Vi får hoppas att det inte påverkar lilla pyret i magen.

Petto 83: Skönt att ha ett barn som sysselsätter en och hindrar en från att grubbla alltför mycket och hänga på Familjeliv i tid och otid! Skrattande Tycker att detta forum tar upp alldeles för stor del av mitt liv, men ändå kan jag inte hålla mig härifrån.

Ska du testa imorgon igen?

Norris: Jo, visst är det seeeeegt att bara vänta på att dagarna ska gå? Kräks

barreliten: Håller tummarna för att din doshöjning ger det resultat läkarna vill ha och att det blir ÄP nästa vecka som planerat.

EbbaGrön: Du verkar ha många graviditetssymptom så lille plutt är säkert i tryggt försvar där inne.. Drömmer Kan dock förstå rädslan, man vill ju veta att allt är som det ska. Få det svart på vitt.

Det vanligaste verkar vara att de flesta berättar efter vecka 12 eller ultraljudet. Jag hade nog väntat tills det inte gick att dölja längre.. Flört

Nektar: Jaså, dom ignorerade din fråga? Vi kanske får skicka ett gruppmail från medlemmarna i denna tråd! Glad
  • drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET)    
    * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * jenads (10/10) 
    * Barreliten (17/10)
    * VackerBlomma (24/10)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * EEJ (testdag 22/10)
    * Petto83 (TD 6/11)
    * Jockelina (TD 2/11)
    * Vårt2012  (TD 7/11)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• drömmer om ett barn
    mammaidamaria: Okej, då gör dom säkert fler provtagningar när det är dags för inskrivning. Hoppas dina värden stabiliserar sig. Tack för tumhållningen! Glad

A79: Tänker Försäkringskassan inte ge dig någon ersättning denna månad? Förvånad

barreliten: Tråkigt att höra att blåsorna inte vuxit sig stora nog men huvudsaken att du har flera stycken och inte bara en stor som jag hade senast när vi fick avbryta allt. Förhoppningsvis ser allt bra ut på måndag.. Solig

ali85: Välkommen till oss! {#emotions_dlg.flower}

Jag har aldrig kört korta metoden och vet därför inte om det är någon dag det är sämre att börja med sprutorna på. Trodde det gick bra att börja när mensen kom, oavsett veckodag. Är det din första IVF?

3villbli4
    : Varmt välkommen! {#emotions_dlg.flower}

Har läst att flera kliniker inte använder sig av blodprov för att se om man är nedreglerad utan räknar med att om man fått blödningen så är man nedreglerad. Undrar dock om en blödning alltid betyder att så är fallet.. tycker det är skönt att blodprov är standard i Umeå.

Jobbigt att spraya så länge.. skönt att du inte haft biverkningar under hela tiden utan att dom kom först nu på slutet. Hoppas allt ser bra ut på måndag så att du får börja med sprutorna.
  • drömmer om ett barn
    ali85: Förstår att det känns nervöst, det är ju mycket nytt som händer! Glad Vad bra att mensen kommit så du får köra igång. Önskar jag visste mer om korta metoden och kunde ge dig råd om vilken dag det är bäst att börja med sprutorna. Kliniken har inte gett några rekommendationer?

A79: Usch, att det ska ta sådan tid med ersättningar! Skrikandes Detta sätter ju dig i en jättesvår sits. Hoppas, hoppas dom snabbar sig på och att du får en utbetalning nästa vecka.

Nektar: Vad tråkigt att höra dels om din mens som kommit och vikariatet som inte blev förlängt. Mycket på en gång.. Rynkar på näsan Hoppas du hittar något nytt som du trivs med och som "passar in" behandlingsschemat någorlunda bra. Det är inte helt lätt att kombinera jobb med IVF, speciellt inte om man vill hålla privatlivet för sig själv och inte berätta till chefen. Men det mesta går att lösa, på ett eller annat sätt.

Håller med dig angående hoppet som alltid finns i bakhuvudet. Hoppas fortfarande varje månad trots att det verkar mer eller mindre omöjligt att lyckas på egen hand. Hoppet är det sista som överger en, det verkar vara en instinkt som inte går att tänka bort fast det ibland känns som att man gett upp.

Inte länge kvar till ert infomöte! Glad Tänk om du får börja med långa metoden redan denna cykel eftersom mensen kommit? Eller om det blir korta vid nästa? Oavsett vilket så är det inte länge kvar innan ni kör igång.
  • drömmer om ett barn

Ändrade dig till ruvare jenads! Glad

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET)
    * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar  
    * Barreliten (17/10)
    * VackerBlomma (24/10)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * EEJ (testdag 22/10)
    * Petto83 (TD 6/11)
    * Jockelina (TD 2/11) 
    * Vårt2012  (TD 7/11)
    * jenads (TD 15/11)