• A79

IVF Umeå

Jag måste nog oxå hålla med om att du håller tråden vid liv drömmer om ett barn!!!
    Tur att du finns här!!Skrattande

&  Mustikka!
    Kommer ihåg att jag läste tidigare någonstans att ni gjorde könsultraljud?
    Hur mycket kostade det?
    & kommer ihåg att du skrev att ni skulle få en flicka!    Solig
    Skönt att få säga hon till magen..Skrattande

• A79
    Jockelina skrev 2012-10-24 13:35:23 följande:
    idag tog jag ett test på RD 12 och de va negativt =(

Hoppas att det inte fortsätter vara minus! Det är ju trots allt 9 dagar kvar till din testdag!
    Än får du inte förlora hoppet!! 
  • A79
    Mustikka skrev 2012-10-25 00:49:32 följande:
    A79: det kostade 700 på Norrlandskliniken, inte så farligt tycker jag:) Ja det är skönt att säga hon nu istället gör den..hihi:)
    Nu är det inte så länge kvar för dig, hur känns det? Får du gå på havandeskaps?

Ja det var inte så tokigt mycket som jag hade tänkt mig iafGlad
    Fast jag ska försöka hålla mig från att tjuvtitta..
    bara 8 veckor kvar & även 8 veckor kvar till Julen weee!!! 
    Var bara en liten flicka själv sist jag hade sådan koll på nedräkning till JUL hihiSkrattande 

Jag blev sjukskriven pga ländrygg & foglossningar.
    Fick även hela gravpenningen beviljad
    Som skulle börjat gälla från & med NU, 60 dagar innan BF :).
    Men tydligen går sjukskrivning före gravpenning så jag tog det.
    För det var det försäkringskassan sa att jag skulle ta iaf!
    & nu tycker dem att jag ska klara mig på 389kr denna månad??
    Vilket skämt va!!! Har lite lätt PANIK här!!
    Måste ringa dem idag fy ja kan inte sovaSkrikandes  
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2012-10-25 19:13:40 följande:
    A79: Tänker Försäkringskassan inte ge dig någon ersättning denna månad? Förvånad

Jag ringde & prata med dem igår,
    dom sa att ingen handläggare har ens titat på mitt ärende ännu..
    Så där händer det inget alls verkar det som??
    Det kan ta upp till 30 dagar innan dem har bestämt om jag blir nekad påpekade hon även??
    Jag skickade in papprena den 8/10 & dom har inte ens tittat på mitt ärende för dom påstår att dom inte fått in det förrän denna vecka??
    Jag har ju kopior & ser ju själv när jag skrev på & skicka in?
    Allt ska ta sådan tid...     
    Nu måste jag bara illa kvick hitta någon lösning hur jag ska betala utgifterna denna månad utan pengar.. 
  • A79
    mammaidamaria skrev 2012-10-26 09:44:26 följande:
    A79: Känner tyvärr igen detta med fk, där tar allt väldigt lång tid, mitt tips är att ligga på, ring flera ggr i veckan och fråga hur det går. Det är så jobbigt och tråkigt och behöva tänka på pengar:( hoppas det löser sig!

Tack för omtankenGlad
    Ja.. är ju inte ensam om detta iaf :)
    Har en vän som fick barn 1.a okt & fick sin gravpenning beviljad för lääänge sedan i Aug tror jag :)
    Däremot får hon inga pengar förrän nov månad...????!
    & en annan bekant Är sjukskriven pga stress & utbrändhet..Där tjorvas det oxå & nu ligger hon back 22tusen vilket hon inte blir mindre stressad över....
    Har ringt dem idag oxå & fick samma svar som igår... händer INGET än så länge..     
  • A79

Tack Nektar! & jag säger som du!!
    Några nyheter EEJ???
    Är ju som lite nyfiken!! 

• A79
     HjärtaMin älskade fina pappa. ramlade ihop på en affär i lördags med en kraftig hjärnblödning.
    Inatt tag han sitt sista andetag & det känns bara så overkligt.
    En chock...

Åh älskade pappa du lämnade oss så fort & oväntat.. nu hinner du inte träffa ditt barnbarn som tumlar omkring i min mage.......Du var den finaste pappan.... kommer aldrig glömma dig..... Min fina älskade pappaHjärta
  • A79

Idag är det farsdag! Glöm inte att uppvakta era pappor & ge dem den största kramen!!Hjärta

• A79
    Nektar skrev 2012-11-15 10:34:17 följande:
     A79: Tack för tipset om farsdag. Jag hoppas du mår ok efter omständigheterna och att du kan njuta av din snart fulländade graviditet. Hur går det, du sa för ca 1 månad sedan att du kände dig väldigt stor och var mycket sängliggande? Eller minns jag fel?

Hej! Tack för din omtanke Glad

Ja det är mycket att göra begravning & förlossning & gu vet allt..
    Har jag skrivi att jag är sängliggande?
    Då överdrev jag nog!! Men inte långt ifrån..Obestämd  
    Nu har jag kommit till den biten då ju vill att ungen ska UT!!!
    Längtar efter att få ligga skönt sitta skönt stå & gå utan problem ja ni vet kunna andas osv Flört
    Men självklart är allt detta värt det!!
    Är i vecka 35 nu .. känns kul!!  

Håller alla mina tummar & tår att det kommer gå bra för dej & alla andra för den delen oxå!! 
    Tur att denna tråd finns så man kan bolla & ventilera med varandra.. även om jag är lite dålig på att skriva här så läser jag varje dag! KramNalle 

Svar på tråden IVF Umeå