• A79

IVF Umeå

EEJ skrev 2012-10-03 08:00:59 följande:
    Nu har jag tagit Lutinus i en hel dag och jag är så fruktansvärt kissnödig! Någon mer som upplevt det?

Dessutom få jag en svidande känsla av dem, skulle gärna byta till nåot annat. Vad använder ni andra? Crinone vet jag att jag läst om....  
    Jag tog Lutinus & det enda jag tyckte var besvärligt med dom var att jag fick kritvita flytningar.
    & varje gång jag kännde att det rann i trosan trodde jag det var blod... så sprang konstant på toa & dubbelkollade flera gånger per dag!
  • A79
    EEJ skrev 2012-10-03 14:18:13 följande:
    Insättning klar, två ägg hade blivit befruktade och överlevt men jag fick bara tillbaka ett. Känner mig lite lurad, vad är det som säger att det här var bäst av dessa två. Lite som att köpa en lott när det bara finns två kvar i butiken. Snopet om vinstlotten ligger kvar!

Det var iaf ett toppenembryo, perfekt celldelning på båda och då stred det tydligen mot Socialstyrelsens regler att sätta in två. Testdag 22/10
    Grattis till ruvarstatus igen!!!Solig
  • A79

& ja som Norris säger.. vi ville också sätta in 2 st men fick inte för att det kan bli komplikationer vid förlossningen...sa dem till oss

• A79

Ang nå helt annat... håller på bli (tokig)!!!!

Jag fick sjukskrivning fram till förlossningsdagen pga foglossningar.
    Fick dessutom godkännt hela gravpenningen!
    Så vad göra?? Ta gravpenning el sjukskrivning?
    När jag skulle hämta blanketter till havandeskapspenning sa dem att det ordet finns inte numera utan då är det föräldrapennings blanketterna jag skall hämta & skriva på & det gjorde jag & nu fick jag till svar att jag fick godkännt gravpenning.. ja blir förvirrad.. Är havand föräldra & gravpenning samma sak alltihopa???

• A79

Lycka till i eftermidda EbbaGrön!!!

Norris & Freja150!
    Hoppas att FET snart blir av om det nu är det detta leder till! kram till er!

Emilotta!
    Jag känner längst ned i ryggen runt ljumsken & till framsidan;
    bara på ena sidan dock.
    Känns som att ryggen snart går av & vänstra benet kommer att ramla av från kroppen.
    Har nu ett sacrobälte för att hålla ihop mig vilket hjälper enormt mycket! :)

Vad roligt att bebben börjar sparka ordentligt haha gör ont & samtidigt mysigt :)
    Sparkarna alltså då dom träffar revbenen hehe..:)
    Ang ont i magen vet jag dock inte?..
    Men känner du bebben är det nog ingen fara?
    Är det som mensvärk är det säkert livmodern som växer :)

• A79
    Petto 83 skrev 2012-10-03 18:50:47 följande:
    Gravpenning är samma som havandeskaps penning. Jag blev beviljad 100% g.penning och var sjukskriven 50% och fick då veta att sjukskrivning går före g.penning så jag fick då.50/50. Vet inte om det gjorde dig nå klokare.

Kul med en till Umeå tråd. Är sj i full gång med stimulerat Fet, vul på måndag :)
    Välkommen!
    Tack för svar! 

Jag tänkte gå med alla mina papper till självaste kontoret & få allting rätt :)
    Man blir så snurrig av all detta! 

Lycka till på måndag! 
  • A79
    Petto 83 skrev 2012-10-04 22:36:11 följande:
    A79: låter som en bra idé. För jag hade ett himla tjorv med FS då det beviljats från båda håll och bart kopplad hit och dit. Hoppas det går bra gör dig.
    Blir spännande och höra när det blir insättning, har vart väldigt lättstimulerad men det här är vårt första Fet (syskonförsök) så det här är nytt för oss :)
    Ja det blev sjukpenningen tillslut & skönt att ha detta ur världen :) 

Erat första barn fick ni via IVF oxå? På första försöket?
    Ja det blir spännande & se  om det blir insättning nu då :)
    Få gärna lägga in dej på listan så vi ser vart du är :)

• A79
    EbbaGrön skrev 2012-10-08 20:39:19 följande:
    Jag är i v 9 nu (8+5) Du då?
    Jag mår sådär, rätt så trött, hungrig konstant typ, blir illamående när jag är för hungrig och brösten ömmar lite till och från. Hur mår du?

Tycker redan jag fått en mage, känns som det kommer vara svårt att dölja fram till rutin ultraljudet. 

Vågar ännu inte vara glad och överlycklig över detta underbara mirakel, är himla skraj för missfall. Läst om några som fått missfall efter fint ultraljudet i v8 =(
     Är sugen på att göra ett ultraljud i v 12-14 bara för att sen kunna andas ut och bara njuta och längta!   

Ska på vårt första besök hos barnmorskan imorgon =)  
    Läs inte mer om andras missfall!!!
    Man blir inte direkt lugnare då!!!
    Här har vi en som läste om ALLAS missfall tidiga & sena.. hrm.. inte lugnande alls! 
    Känner du att du vill göra ultrljud vecka 12-14 tycker jag du ska göra det!
    Själv blev jag avrådd det & höll på bli tokig av väntan tills man var i vecka 19 till rutinultraljudet!
    Vilket BF datum har du? Glad
    Petto 83 skrev 2012-10-08 09:17:01 följande:
    Då var vul avklarat :)
    Fick tid för återföring nästa tisdag, hoppas hoppas att eskimån klarar sig!!
    Okej! Då blir du ruvare snart hehe.. spännande!Skrattande

• A79
    EbbaGrön skrev 2012-10-08 21:15:31 följande:
    Varför blev du avrådd att göra ett ultraljud? Jag vet, men svårt att undvika att läsa ibland.. Tittar fortfarande på papperet efter varje gång jag kissat. Tycker veckorna går såååå sakta... Vill bara kunna andas ut och NJUTA =)

Har BF 14maj =)
    Jag blev avrådd för min BM trodde inte att jag skulle bli lugnare.
    Hon sa att jag skulle börja nojja direkt efter ändå
    & att den där ultraljudslampan inte är egentligen bra för fostret & därför onödigt.
    Självklart inget farligt för fostret bevisligen men inte bra & onödigt!
    Men ja kan säga att om jag hade gjort det hade det visst lugnat mina nerver..
    ångrar att jag inte gjorde det,
    hela sommarn var jag ett NERVVRAK!Kräks
    Läste om missfall hela tiden..
    Ja veckorna innan ultraljuden går verkligen saaaaktaaaa håller verkligen med dej!
    Men nu börjar det gå riktigt fort.. nästan bara 2 mån kvar.. shit!! Tungan ute

Åh hihi.. mitt försat barn var beräknat den 15e maj & kom 4eGlad
    Får du en underbar litet vår/sommarbarnSolig
    Petto 83 skrev 2012-10-08 21:41:20 följande:
    Här är en till som läste om missfall och dylikt. Läste också om olika procent från olika veckor osv. Fick blödningar i vecka 12 och 14 så fick göra ul då och allt såg bra ut. Tror mycket berodde på min bm som uttryckte sig klumpigt kan jag tycka...
    Försök njuta för det är en underbar tid
    Hoppas jag/vi får uppleva den igen

Ursch.. det är så skrämmande att få blödningar.. fick i vecka 24 & då trodde jag att det var kört!
    Man blir ju livrädd än idag kollar jag som Ebbagrön på pappret varje gång om det är blod där huh...
    Har däremot lyckats sluta läsa om missfall!
    Vi ska ha barn! Inte missfall!!Skrattande

• A79
    EEJ skrev 2012-10-12 07:22:33 följande:
    Tester är totalt blankt idag och jag kände igår hur all graviditetskänningbgickbur mig. Jag tror att det lossnade och är ett tidigt missfall. Suck. Nu tar jag en paus från det här. Vi ses!
    Åh..Rynkar på näsan Men det är 10 dagar kvar till testdagen, än är det väl inte kört?
Svar på tråden IVF Umeå