• Emilotta

IVF Umeå

Tack Chan2! Får du inte tag i dem i dag så prova ringa redan 7.30 imorgon.

• Emilotta

Mirage: jag har också endometrios, har gjort titthål och sedan en bukoperation för att ta bort en cysta på varje äggstock. detta gjorde att lite av varje äggstock försvann med cystorna men som du läst så blev jag ju gravid på första IVF efter 2 år av eget försök så chanserna finns absolut för oss med endometrios! 

• Emilotta

fiffa: vad härligt att du kommit så långt i graviditeten!

Du tar bara den senaste versionen av listan och kopierar in den i ett svar och lägger till dig själv innan du svarar.

• Emilotta
    LindaM: Härligt att vara ruvare, håller tummarna jag med att allt går bra!

Drömmer om ett barn: åh vad skönt att ni får komma igång snart!! väntan är ju nästan det jobbigaste med hela denna process tycker jag.
  • Emilotta

åh vad många det är som är så nära plock och återsättning, vad spännande, håller alla tummar för er!

Jag kan också passa på att svara dig EbbaGrön: Det gjorde inte alls ont att få tillbaka och det behövs ingen smärtstillande. Man får åka hem på en gång, och med sig får man TESTET Glad som man helst av allt vill använda varje dag men tror verkligen att det är klokt att vänta till testdagen eller bara nån dag innan.

Jag blödde ingeting och har inte gjort det alls hittills och nu är jag i vecka 15. Symtomen var väldigt ont i brösten, sen tror jag inte det var nått mer speciellt. Började inte må illa tills efter jag hade testat.

Spännande imorgon!

• Emilotta

EbbaGrön: jo det gick faktiskt på första IVF. trodde aldrig det! Innan har vi försökt i 2 år och jag har sldrig blivit gravid. Jag har både MS och endometrios som båda kan ha spelat in men det framkom inte någon specifik orsak på utredningen förutom att de tagit bort en endocysta på varje äggstock som kan ha skadat dom. är så otroligt tacksam nu att vi fick hjälp och att det fungerade. Nu hoppas jag sen bara att jag blir en av dem som efter en ivf blir gravid naturligt=)

Nu vill vi höra om din insättning!!

• Emilotta

EbbaGrön: mensvärk är också ett bra tecken för då kan det vara livmodern som växer, vet inte exakt när den börjar men såklart känner man också av insättningen vilket iaf gav mig "mensvärk". 

• Emilotta

LindaM jag tycker absolut du ska fortsätta till testdagen. finns ägget kvar är det ju värt det. vissa blöder andra inte. men ring och hör  med dem för förstår att du är orolig.

Tinzu: håller alla tummar för erat FET!!! åh vad spännande. även om det bara är ett så var det ju det bästa och ett räcker=)

håller tummarna för alla er andra också!!

• Emilotta

A79: men fy vad jobbigt, jag skulle ha stressat sönder men åh så skönt att det inte var något farligt alls. tack för att du delade med dig. om det händer samma för mig kommer jag säkert också att rusa till akuten men kommer ändå kunna tänka på att det även kan vara helt ofarligt.

pinglan2012: härligt att det snart är dags igen!

• Emilotta

mammaidamaria: vad härligt att det är gjort! jag var också på gränsen överstimulerad och det tog flera dagar innan det gick över. jag var också svullen länge och det gjorde väldigt ont. men visst fick du nått papper där det stod att du skulle höra av dig till dom om du fick några speciella symtom? kommer inte ihåg allt vad det stod. men det går över tillslut=)

Svar på tråden IVF Umeå