• germany

IVF Umeå

ingae skrev 2012-04-29 10:53:39 följande:
    Hej alla

Fick tips av EEJ om denna sida. Kopierar in min fråga...

I morgon börjar jag spraya inför ivf i Umeå. Det ska bli så spännande! Jag inser också att nu kommer tiden att gå fortare än jag kan föreställa mig och kom då att tänka på hur man ska få allt att fungera rent praktiskt.

Jag kommer att åka upp själv eftersom vi har två barn som min man får stanna hemma med. Det kommer att kännas lite ensamt, det är jag medveten om, men vi har gjort detta totalt fyra gånger, så jag vet vad som väntar mig.

Mina frågor till er som har gjort denna resa eller kommit lite längre i planeringen än jag, är:

- stannar ni i Umeå mellan äggplock och återförande?

- när bokade ni resan?

- var rekommenderar ni mig att bo?

- finns det något mer ni tycker att jag bör tänka på?

Jag är också lite nervös över att själva resan ska bli försenad och att jag missar allt. Har ni några tips för hur jag ska råda bot på detta?

//I    

Hej !
  • germany
    ingae skrev 2012-04-29 10:53:39 följande:
    Hej alla

Fick tips av EEJ om denna sida. Kopierar in min fråga...

I morgon börjar jag spraya inför ivf i Umeå. Det ska bli så spännande! Jag inser också att nu kommer tiden att gå fortare än jag kan föreställa mig och kom då att tänka på hur man ska få allt att fungera rent praktiskt.

Jag kommer att åka upp själv eftersom vi har två barn som min man får stanna hemma med. Det kommer att kännas lite ensamt, det är jag medveten om, men vi har gjort detta totalt fyra gånger, så jag vet vad som väntar mig.

Mina frågor till er som har gjort denna resa eller kommit lite längre i planeringen än jag, är:

- stannar ni i Umeå mellan äggplock och återförande?

- när bokade ni resan?

- var rekommenderar ni mig att bo?

- finns det något mer ni tycker att jag bör tänka på?

Jag är också lite nervös över att själva resan ska bli försenad och att jag missar allt. Har ni några tips för hur jag ska råda bot på detta?

//I    

Hej!
    Försöker igen Skrattande
    Har gjort våra 2 IVF i Umeå och vi stannade kvar i Umeå mellan äggplock och återförande.
    Vi bilade upp (60 mil).

Vi bodde på STF vandrarhem, endast ca 300 meter från centrum. Fräscht och billigt! Lätt att ta sig med buss till IVF-kliniken, tog bara max 10 min och bussen stannar utanför sjukhuset.

Bodde även en natt på Björkens patienthotell, men vi tyckte det var skönare & bättre att bo nära centrum för då kunde vi komma och gå som vi ville, dvs ömsom vila ömsom gå ut och fika/äta, helt perfekt!
  • germany
    LindaM skrev 2012-05-09 14:14:13 följande:
    Då var man ruvade då:) av 17 mogna ägg var 15 befruktade, över all förväntan. Fick tillbaka ett ägg av toppkvalitet och har nu 3 långa veckor framför mig innan testdag.
    Övriga 14 ägg odlas vidare och vi hoppas dom blir fina blastosar som kan frysas.

Fru Bone: hur gick det för dig i dag?
    OJ! Vilken skörd! Kan bara tänka mig in i hur det känns att ha fått ut så mång ägg och där de flesta dessutom blev befruktade och där du har hela 14 st som har chans att hamna i frysen!!!
    GRATTIS till det du fick tillbaka och till alla de andra äggen = en trygghet att veta att du har dom där.
  • germany
    A79 skrev 2012-05-09 17:13:33 följande:
    oohh..finner inga ord..så lycklig & ändå fortfarande orolig!!!
    Den är 1cm lång i vecka 8 nu & allt ser normalt ut förutom mina otroligt svullna äggstockar.
    Det är tydligen därfor min mage är så enorm & det finns tydligen INGENTING jag kan göra åt detta bara vara stor & gla likssom!! Det kan ta ( FLERA) veckor innan blåsorna blir mindre.
    men ja kan se ut hurssom helst bara jag inte får missfall!!!!!!

Hur går det för dej? när ska du på ulrtaljud?? spännande ju!!Solig 
    Vad roligt att läsa om ditt ultraljud, kan riktigt känna din glädje!!
    Ta hand om er.
  • germany

A 79 - Om mensen behagar att komma i tid (för jag tvivlar på att vi skulle ha lyckats den naturliga vägen...) så påbörjar jag med sprutor i helgen. Fast vi ska till Falun denna gång, har tidigare gjort 2 IVF-behandlingar i Umeå.

• germany
    A79 skrev 2012-05-09 19:59:28 följande:
    Tråkigt att höra att d första gångerna inte gick..
    Jag beundras av er styrka att fortsätta..
    Då får vi hålla tummarna att det blir 3:e gången gillt!! Glad

Varför ska ni åka ända till Falun? 
    VI har använt upp våra gratis-försök och ska nu hädanefter bekosta själva.
    Har hört gott om Falun och det känns bra att prova ett nytt ställe, dessutom är det billigare i Falun än i Umeå.
  • germany
    Drömmer om ett barn -  Tack för tummarna! Jag håller mig lite i bakgrunden i denna tråd då vi ej kommer att göra vårt 3:dje IVF i Umeå (gjorde våra 2 första IVF där). Men vill inte riktigt släppa taget än och håller ett öga på er andra som söker lyckan där och skriver kanske här ändå, någon gång då och då.

Hoppas det går bra för er alla, förr eller senare Hjärta
  • germany
    Smilla03 skrev 2012-05-11 22:24:45 följande:
    Germany: Jag vill jätte gärna fortsätta följa dig även nu när ni ska få hjälp i Falun, jag har också hört bra om dom. Du kan väll skriva nångång i tråden hur det går. Jag skulle kunna tänka mig att åka dit om inte mitt frysförsök skulle fungera nästa månad, för då måste vi bekosta själva.  Jag håller tummarna för dig
    Hej Smilla!
    Trist att det blev minus för dig, men det är inget som säger att du inte kommer att lyckas nästa gång!
    En gång är ingen gång och du kommer säkert att lyckas, tror jag Glad.

Jag kan skriva lite här ändå och berätta lite om hur det går för oss, och kan berätta lite om hur jag upplever Falun.
    Jag bor precis som du i mellersta Norrland.
  • germany
    Emilotta - Desinficerar också bara huden, före & efter ( ibland har jag inte gjort det). 
     Jag jobbar inom sjukvården och det är faktiskt heller inte alltid vi gör så när vi ger sprutor.

Turtle -Precis som Mustikka skriver så gör det inget med att det sipprar ut några droppar.
    Men hur gör du med sprayen? Oavsett om det ser ut att finnas mycket kvar  i din första flaska så ska du byta flaska efter ett visst antal spray-doser (det står hur många doser om du kikar på bipacksedeln).

I dag ska jag på första VUL (sprutdag 6). NERVÖST Guld i mun
  • germany

VUL sprutdag 6 visade på 8 äggblåsor.
    Mustikka, det är väl ditt VUL nr 2? Hur många blåsor hade du på första?
    Nästa VUL för mig blir om 5 dagar (sprutdag 11).

I en del trådar så finns det snälla människor som kan tänkas ha lite mediciner över.
    Skriv vad som ev kommer att fattas redan nu så kanske någon snäll själ läser och förbarmar sig över dig Solig
    Tyvärr så har jag bara medicin så det räcker till mig själv.....annars så skulle jag gärna ha skickat över mitt överblivna till någon bättre behövande.

Svar på tråden IVF Umeå