• Amie77

Hur många IVF-försök?

Jag är på rd1 idag, under mitt första IVF-försök, och funderar en del på hur vanligt det är att lyckas vid första försöket. (Möjligen finns det en sådan här omröstning sen tidigare, men jag hittade inget vid en sökning.)

Frågan är följande: Hur många försök tog det för dig/er innan ni fick ett barn? Alltså inte tills ni fick ett plus utan tills ni födde ett barn. Räkna även med FET som ett försök. Om ni fått barn med hjälp av IVF mer än en gång, svara på hur det var första gången så kan ni lägga till annan information i tråden.

Hoppas många svarar, tror att detta kan vara intressant att se!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många IVF-försök?
  • enäggs81

Amie77: hur går det för dig nu då?

• Amie77

Blev gravid vid det tillfälle som jag skrev om här, men tyvärr missfall. Sprayar nu för IVF-försök nummer 2 och i oktober så är det ÄP+ET. Håller tummarna denna gång, men kommer inte ens att börja bli glad förrän efter v 12. Känns väldigt osäkert innan dess och nu fick vi ju det tyvärr bekräftat i april...

• Nevadita
    Amie77 skrev 2012-09-19 21:09:54 följande:
    Blev gravid vid det tillfälle som jag skrev om här, men tyvärr missfall. Sprayar nu för IVF-försök nummer 2 och i oktober så är det ÄP+ET. Håller tummarna denna gång, men kommer inte ens att börja bli glad förrän efter v 12. Känns väldigt osäkert innan dess och nu fick vi ju det tyvärr bekräftat i april...

Beklagar missfallet, men önskar varmt Lycka till nu!

Vi blev föräldrar efter vårt tredje IVF.

Kram.    
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura 2.0..♥..?:*¨¨*:?.
  • Strumpemamma

Vi blev gravida på första försöket. Helt galet. Nu är jag i v37 ( imorrn iof ) så kan inte svara på om det blir en frisk bebis som kikar fram men det hoppas jag verkligen!

• Amie77

Så roligt att lyckas på första försöket. Själv har jag ÄP för försök nr 2 på fredag. Inte så många som lyckas på försök 2 om man ser till statistiken ovan. Flört

• Strumpemamma
    Amie77 skrev 2012-10-09 15:24:25 följande:
    Så roligt att lyckas på första försöket. Själv har jag ÄP för försök nr 2 på fredag. Inte så många som lyckas på försök 2 om man ser till statistiken ovan. Flört
    Jaaaa men det är helt galet. Det hade jag inte räknat med. Jag har barn sedan förut, men min sambo har med sitt X gjort många IVF-er utan att lyckas.
    Måste säga att det är väldigt skönt att slippa den där karusellen mer....

STORT lycka till med ÄP på fredag!!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Bling1975

Nio, 3 färska och 6 frysta. Jag blev gravid 5 gånger men fick missfall de första 4. Jag har sammanlagt återfört 13 embryon innan jag fick min älskade dotter. Hon blev till genom ÄD då jag hann hamna i ett för tidigt klimakterium innan sista försöket. Alla frysförsöken var från vårt första IVF försök.

Lycka till med nya försöket!

• Jockelina

Jag har gjort 5 donatorinseminationer,  återfört 11 embryon genom IVF 4 färskförsök och 4 frysförsök. Vi har en blastocyt kvar i frysen. Jag har inte blivit gravid en endaste gång.

• Ruvarpodden

Hej alla. Jag och en vän har gått igenom flertalet ivf försök innan vi fick barn. Nu har vi startat Ruvarpodden för att prata mer om ofrivillig barnlöshet och allt vad det innebär! Tanken är att vara er vän genom all skit och prata om ivf utan skam utan med mycket hjärta. In och lyssna!

Svar på tråden Hur många IVF-försök?