• Amie77

Hur många IVF-försök?

Jag är på rd1 idag, under mitt första IVF-försök, och funderar en del på hur vanligt det är att lyckas vid första försöket. (Möjligen finns det en sådan här omröstning sen tidigare, men jag hittade inget vid en sökning.)

Frågan är följande: Hur många försök tog det för dig/er innan ni fick ett barn? Alltså inte tills ni fick ett plus utan tills ni födde ett barn. Räkna även med FET som ett försök. Om ni fått barn med hjälp av IVF mer än en gång, svara på hur det var första gången så kan ni lägga till annan information i tråden.

Hoppas många svarar, tror att detta kan vara intressant att se!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många IVF-försök?
  • Emke

Tillägger att vi slutade skydda oss 2005 så detta känns så overkligt, att det gick nu när det aldrig gått förr! Håll hoppet för alla möjligheter uppe!!!

Agnes2007 <3 Adam2009 <3 nov2012
  • Blondina

Jag svarade 3 försök.
    Försök 1 = ET (-)
    Försök 2 = FET (-)
    Försök 3 = ET (+) frisk och fin flicka som nu är 2 år.

Stort lycka till!!!!!!!!

• Mirakel familjen
    Amie77 skrev 2012-03-08 09:55:36 följande:
    Mitt tidigare inlägg var riktat till Hjärtefröjd. Mirakel familjen: Åh, så fantastiskt att det kunde fungera av sig självt så där! Önskar att man kunde få se resultat här på forumet utan att förverka sin röst. Hoppas ju att själv få rösta här nån gång, men nu är det kört med det. :)

Det är ju det ni är oerhört tacksamma över att ha vår Goa dotter hos oss.
  • Hjärtefröjd
    Amie77 skrev 2012-03-08 09:55:36 följande:
    Mitt tidigare inlägg var riktat till Hjärtefröjd.
    Vi gör våra landstingsförsök nu (har ett försök kvar). Sen kommer vi nog att köpa ett trepack, om vi får det för vår nya klinik...
  • Tossefin

Ivf nr 1=gravid och "missfall" i vecka 8 (inga hjärtslag)
    Fet nr 1=gravid och missfall i vecka 6
    Fet nr 2=Blev ingenting
    Ivf nr 2=gravid och "missfall" i vecka 8 (inga hjärtslag)
    Fet nr 3=gravid,nu i sjunde månaden med en bebis som mår bra och sparkar som tusan i magen!!
    Så det lyckades alltså på femte försöket.Har inte fött ännu men det är inte så långt kvar.
    Kan tilläggas att sista gången fick jag Trombyl utskrivet på min egen begäran och då lyckades vi.Tar Trombyl fortfarande och ska göra det fram till vecka 36.

• Amie77

Tack till alla som svarar! Tycker detta är riktigt intressant!

• Milly79

Vi fick vår son på första försöket. Nu ruvar jag på en liten 3-dagars och hoppas på samma tur.

• Jespis

Vi lyckades på första försöket 04, fick sedan utan hjälp barn 06 och 08.

• NizzY

3 icis och ett fet senare kom våra tvillingar så alltså på 4 försöker tog det sig... 4 försök och 8 år senare och nädts månad börjar de på dagis =)

Svar på tråden Hur många IVF-försök?