• Amie77

Hur många IVF-försök?

Jag är på rd1 idag, under mitt första IVF-försök, och funderar en del på hur vanligt det är att lyckas vid första försöket. (Möjligen finns det en sådan här omröstning sen tidigare, men jag hittade inget vid en sökning.)

Frågan är följande: Hur många försök tog det för dig/er innan ni fick ett barn? Alltså inte tills ni fick ett plus utan tills ni födde ett barn. Räkna även med FET som ett försök. Om ni fått barn med hjälp av IVF mer än en gång, svara på hur det var första gången så kan ni lägga till annan information i tråden.

Hoppas många svarar, tror att detta kan vara intressant att se!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många IVF-försök?
  • Amie77

Tack så mycket! Är på RD9 nu och inga som helst symptom på något så vi får se hur det går...

Tack för alla bidrag till "omröstningen"!

• ardelia
    Amie77 skrev 2012-03-16 20:51:51 följande:
    Tack så mycket! Är på RD9 nu och inga som helst symptom på något så vi får se hur det går...

Tack för alla bidrag till "omröstningen"!
    Håller tummarna för dig!!!
  • Fru Franzén

Barn 1 blev till på första IVf försöket.
    Barn 2 kom efter att jag blivit spontant gravid efter 2 misslyckade IVFer och 2 FET plus ett mf.
    Håller tummarna för er!!

♥♥Alexander 061016 ♥♥ Theodor 101114♥♥
  • Snurron

Vår son kom till efter det andra IVF-försöket. Vi gjorde då två fullständiga IVF:er. Efter andra försöket (då sonen blev till) hade vi 2 st ägg kvar i frysen till ev syskon.

Inför syskonförsök gjorde vi totalt 7 insättningar (gjorde alltså nya äggplock efter att vi försökt med de två vi hade i frysen). Nu var ju din fråga egentligen hur många tills vi fick ett barn, syskonet har faktiskt inte kommit än, men är i alla fall i vecka 21 just nu.

Blev gravid vid vårt andra frysförsök men fick supertidigt missfall, bara några dagar efter positivt test. 5 insättningar blev det "ingenting" av. Men som sagt, på sjunde försöket lyckades vi (hoppas vi ju förstås, det har ju inte blivit något barn än, men det känns bra).

Lycka till!

• FruG

Första sonen blev till på andra ivf/icsi försöket. Trodde sen att det skulle gå lika "lätt" men ack så fel vi hade...
    Fick sen en son till feb 2010 men han föddes förtidigt och överlevde inte så vi fick en en gång kämpa vidare.
    Totalt blev det 9 ivf/ icsi + fet  innan vi fick en levande lillebror.

• Amie77

Vad kul att det fortsätter att ramla in röster!

(Kan säga att vi fick plus på det försök som nämns i TS, men just nu tyder det tyvärr på MA eller annalkande missfall i alla fall. Ska få göra VUL i slutet av denna eller början av nästa vecka så vet vi mer då. Om det är så, mycket stor risk tyvärr, så är det bara att hålla tummarna för försök nummer 2!)

• Söte79

10 st försök tog det och på sista blev det plus! Är nu i v25! :0)

• Söte79

Tusen tack!! Nu väntar vi med spänning på vår prinsessa. :0) Lyckan är obeskrivlig!
    Vill passa på att önska dig stort lycka till och tänka på i tunga stunder: skam den som ger sig! Det har jag tänkt på många tunga stunder. Många lyckönskningar till dig!

Svar på tråden Hur många IVF-försök?