Inlägg från: Treasures |Visa alla inlägg
  • Treasures

Har PCO och planerar syskon.

Nej, jag kunde inte hålla mig! Hade så ont i tuttarna igår kväll och så tänkte jag att om det är negativt kan jag med gott samvete dricka ett glas vin ikväll. Nu kommer jag njuta av en cola el vatten. Vi har just checkat in på hotellet eftet drygt tre timmsrs bilresa och tre timmars shopping. Ska strax leta reda på nåt fik och ikväll ska vi på bio!

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Miracle maker - vad drygt att det varken vill bli plus eller mens... Ingemansland är ju det värsta, skumt med de bruna flygningarna med. Håller tummarna för att det snart händer nåt bra för er med och för alla andra i tråden!

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Vad skönt att den kom av sig själv iaf, det tar ju sån tid då man måste ta Provera och sen vänta in blödningen. Tack förresten, ska försöka njuta , man kan ju inte gå och tro att det inte ska gå vägen då man äntligen lyckats.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Nu har vi kommit hem från vår minisemester och även om det är skönt att åka bort och bara få vara med sin älskling och sånt man kunde göra när som helst innan man fick barn så saknar man ju lillskruttan massor. Var så mysigt att komma hem och få hennes mysiga kramar.

Tog såklart ett till test idag som var betydligt starkare, så nu ska jag försöka att bara njuta och inte oroa mig så länge det inte finns nåt att oroa sig för iaf. IVF-kliniken öppnar 8/8 igen man har inga telefontider förrän 9/8 och då kommer jag (om allt går bra så långt) ringa så snart de öppnar och hoppas på få göra VUL samma dag eller dagen efter. Då har vi våra sista semesterdagar och det skulle vara så skönt att få se om det är nån där som lever innan man går tillbaka till jobbet. Jag måste dessutom berätta för några på jobbet så snart jag blir gravid då jag inte kan jobba med allt jag gör i vanliga fall (radioaktivitet) så det känns extra bra att man har drygt tre veckors semester kvar och får suga på det själv ett tag till.

Jag kommer stanna kvar och hejja på er andra massor nu och hoppas vi alla snart är gravida så vi kan fortsätta prata om sånt! 

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

saramandis - Tack! Jag fick också mens nån dag innan jag ätit Provera klart då jag tog dem 14 dagar. Tidigare hsr jag bara ätit dem eller Primolut nor 10 dagar och då har blödningen kommit nån dag senare. Men hsr man börjat blöda behöver man ju inte fortsätta ta tabletterna iaf.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Tindra - Då hade du nog inte ÄL, ibland kan ju testen ge utslag utan att ägget släpper, mer vanligt hos oss mef PCO. Men ring gyn och fråga, kanske kan du iaf få Provera så du får en blödning och kan börja om.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

saramandis - Jag tycker det gick snabbt att få tid hos dem, kontaktade dem i mitten på maj och förväntade mig inte på få komma förrän efter sommaren. Fick direkt hem hälsoformulär att fylla i (båda två) samt bifoga ett brev om vad vi ville ha för hjälp. Sen fick vi ju tid 12/6, så det tog knappt en månad från första kontakten. Hoppas ni har samma flyt och att behandlingen ger resultat snabbt flr er med! Jag ska ju också ringa när de öppnar och hoppas få tid snabbt för VUL så vi får se så allt är bra med pyret.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Hur går det för er andra? Meja - när har du bim? Några symtom? Miracle maker - hur går det för er? Visst har du ätit dina piller klart nu och inväntar ÄL?

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Tindra - Så otroligt störande då de inte ringer som lovat. Man bokar ju som av sig helt och bara väntar på att de ska ringa.

Meja - Åh vad spännande, det är ju inte alls så länge kvar nu. Hoppas, hoppas!
    Jag mår bra, tackar som frågar. Är såklart trött, men det är värst på eftermiddagarna, på kvällen när det är dags att sova är jag inte så trött och har ofta svårt att somna. Är hungrigare än normalt, och hungern kommer plötsligt och då blir jag alldeles darrig. Har till och från lite ont i svanken, magen, ligamentshugg, men inga blödningar än så jag tolkar all smärta som bra sådan än så länge.

FruSen - Vad bra att du fått en bra läkare på kvinnokliniken. Här i Umeå får man ingen hjälpa av landstinget då man vill ha syskon och inte klarar det på egen hand, så det är privat som gäller. Tur att vi har IVF-kliniken för i övrigt finns det inte mkt till privata gynekologer. Norrlandsklinken, men de tror jag inte sysslar med sån här behandling.

Trevlig helg allihopa!      

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

FruSen - Tack Pergotime kan ju räcka ganska långt för oss med PCO och då ni redan har ett barn som blev till utan hjälp så kommet det säkert gå jättebra för er nu!

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.