Inlägg från: Treasures |Visa alla inlägg
  • Treasures

Har PCO och planerar syskon.

Fru Sen - Lycka till på VUL idag, då får du ju svar på om ÄL redan varit eller om den är på G med. Min erfarenhet av ÄL-test är att teststrecket ska vara betydligt starkare än kontrollstrecket för att det ska vara positivt på riktigt. Jag har ju kört dubbelt med CB-digital när stickorna börjar öka i styrka och det har stämt väl. Sen har styrkan på strecken på stickorna varierat lite beroende när på dagen jag testat. Mitt på dagen har varit bäst för mig. Och då klarade jag av att hålla mig fyra timmar med om jag var på toa vid nio så kunde jag sedan testa vid ett.

Saramandis - Åh, håller tummarna för att det inte är ett spökstreck, tog du nån bild du kan visa oss? Vad skönt att de svarade till sist, då borde ni få hem papperna idag tycker jag. Hur var det? ÄL-testade du den här gången eller?

Miracle maker - Vad drygt att läkaren inte vill ge dig dubbeldos på en gång, om du ändå ska göra VUL så ser de ju hur du reagerar. Jag har hört om de som fått 1½ dos i fem dagar, men inte att man ätit dem i sju dagar, men det borde väl bli samma resultat kanske. Hoppas iaf att det ska göra susen med lite fler tabletter!   

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Vad härligt Fru Sen, nu är det bara att ge järnet så ska du se att det blir en bebis!

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures
    saramandis skrev 2012-08-21 19:47:26 följande:

Jag har tagit två tester från Clearblue, och båda visar ett tunt typ sytrådssteck? Har aldrig fått så tidigare, har läst att de är andra som fått de och då var det spök test. Men ska ta ett nytt test i morgon med clearblue, som ju borde vara säkert och bra, tycker man ju ...
    Håller fortfarande tummarna!
    Emmmsan skrev 2012-08-21 19:35:27 följande:
    Förresten. Är det någon av er som har ätit primolut nor? När har ni i så fall fått er mens? Kom den medan ni åt dom eller efter ni hade ätit dom i tio dagar? Glömde fråga läkaren det när jag var där.

Jag brukade få den två-tre dagar efter sista tabletten, höll på med dem i en evighet nör vi försökte med första barnet eftersom jag aldrig fick ÄL av Pergon så fick jag aldrig nån mens utan fick starta om med Primolut nor inför varje försök.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Så himla drygt Miracle maker, varför liksom? Jag gjorde VUL på dag 11, så dag 13 borde ju inte vara för tidigt. Srn fick jag ju inte ÄL förrän dag 18, men blåsan var ju ganska stor redan dag 11. Hoppas det går vägen och fungerar drn här gången nu!

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

FruSen - Jag hade också jätteont vid min Pergotime ägglossning. Kände av ett väldigt tryck ner mot underlivet och stjärten. Ett under att man fixade att ha sex då, men det lindrade snarare det onda än gjorde det värre. Kanske för att man slappnar av. Kan inte minnas att det gjort lika ont utan pergotime men jag känner alltid av ägglossningen mer eller mindre. Emmmsan - vi har också sagt att det inte blir några fler barn efter det här, det är alldeles för jobbigt med allt det här. Även om man glömmer lite och det är värt det när bebisen är född så tror jag inte att jag orkar gå igenom alla försök igen. Nu tog det sig ju fort för oss jämfört med förra gången men ändå. Har inte bestämt om det blir p-piller el nåt annat då, men skydda oss ska vi....det har vi inte alls gjort från det A föddes. Men p-piller är väl det bästa för oss med PCO.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures
    FruSen skrev 2012-08-28 16:56:27 följande:
    Alltså en dum fråga.... Kan man ägglossa flera gånger i samma cykel? Typ med några dagars mellanrum?
    Hade äl i lördags antar jag (?) eller i alla fall fredag-lördag då jag i princip gick dubbelvikt och hade jätteont. Hade fått en hel del flytningar dagarna innan (sorry). Detta försvann sen under söndagen men nu har jag fått ordentliga flytningar igen och molvärk i magen en gång till ???
    På vul såg ju läkaren en äggblåsa som var 18 mm och en som var 13 mm så han trodde att det skulle bli äl av den som var 18 mm några dagar framöver. "Eventuellt två men mest troligt den större" sa han. Men kan den mindre också mogna och släppa några dagar senare?? Eller är det pms jag känner av redan??
    Har ingen aning, men så kan det kanske vara, alltså att den mindre äggblåsan också släppt. Samtidigt har jag för mig att när man haft ÄL och det börjar produceras Progesteron så hämmar det att fler ägg ska mogna och lossna.
    Tindra2011 skrev 2012-08-28 16:59:47 följande:
    Var till läkaren idag och får ingen hjälp förutom metformin.
    Vilket jag har ätit förut och får en massa biverkningar av vilket jag också sa till honom men han tänkte inte skriva ut någotning annat inte ens provera så jag kan få en blödning (inte blödit sen 8/6 och inget pluss heller.) SUCK!!!! 
    Var det till privatläkaren? Hur kan han bestämma det, eller det är klart att han kan, men varför vill han inte hjälpa dig mer än så?

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Grattis Meja! I Fass står det bara att Provera inte ska användas under graviditet. Det står också att det verksamma ämnet i Provera är mkt likt Progesteron som bildas från ÄL till mens, men det bildas ju i större mängd från ÄL då man är gravid. Det är ju det hormonet som försörjer fostret tills moderkakan tar över. Hoppas så att det inte ska vara nån fara och att allt kommer gå bra för dig med den här graviditeten nu. Du som kollades upp så noga och tog ett test innan du började med tabletterna, du måste ju ha blivit gravid i samma veva som du började ta dem.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures
    Tindra2011 skrev 2012-08-30 22:59:13 följande:

Det var privatläkaren. Nu när jag tänker efter så förstår jag varför jag inte fick pergotime ännu men förstår inte varför jag inte fick provera för att få en menstruation eftersom det inte är bra att inte blöda. Ska tillbaka den 2 oktober för att få svar på mina blodprover och för att mannen ska lämna spermaprov. Sen får vi se om han skriver ut pergotime då om allt ser bra ut med simmarna.. Bävar mig för att ta metforminen igen men måste ju pröva iaf... Blir att hämta ut dem imorgon.

På ett sätt är det ju bra att din man också kollas upp så det inte finns fler orsaker till att ni inte blir gravida. Samtidigt så har han ju gjort dig gravid för inte så läge sedan och om han inte haft några besvär eller infektioner så är det ju liten risk att hans spermier ska ha blivit dåliga hips, vips.
    Hur länge sedan var det du hade mens? Var tredje månad sa en läkare till mig för nåt år sedan att man ska blöda så jag fick Provera utskrivet om mensen skulle dröja längre än så. Behövde dock aldrig anvädna dem då Metformin gjorde så jag fick mens lite oftare. Visst börjar du försiktigt med  tabletterna och vänjer kroppen vid dem, Vilken dos ska du ta? Jag tog en på morgonen och två på kvällen men började med en, ökade till två efter en vecka och till tre efter ytterligare en vecka. Och så är det viktigt att man tar dem i samband med måltid.
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Meja - men missfallet kan ju ha berott på annat med. Jag vet hur det är, man vill gärna ha nåt att skylla på, att det var därför det gick som det gick men oftast får man ju inget säkert svar på varför. Hoppas iaf att det ska gå bra för er denna gång!

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Meja - det är klart att det ska gå bra för er nu! Stå på dig att få komma och göra ett tidigt VUL så snart det går att se nåt liv därinne. Det går fortsatt bara bra för mig, vecka 11 och magen börjar puta. Nästan inga jeans passar längre på jag lever i mjukisar och tights, känns lite tidigt att börja med mammabyxor redan. På tisdag är det dags för inskrivning hos BM!

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.