miracle maker skrev 2012-07-02 14:23:46 följande:
Åh, gött!! Tror säkert det räcker med varannan dag, men orkar han så kör en omgång till ikväll ;) Håller tummarna för er nu!
Har varit och lämnat blodprov idag men får egentligen inte veta resultatet förrän läkaren är tillbaka efter semestern i augusti... ska dock försöka ringa labbet senare i veckan och se om de ge mig provsvaret ändå. Om jag inte har haft ägglossning antar jag att jag kan börja med provera direkt och slippa vänta ut en ev. mens el plus på stickan innan jag kan börja om? Frågan är visserligen om det är lönt att köra en enkelkur till om det inte fungerat nu? Hur var det för dig, du körde väl både dubbel- och trippelkur sist? Ökade du dosen direkt efter en kur utan äl? Förra gången gick det ju så lätt för mig så jag har ingen aning om hur jag ska göra om det inte funkar nu och det var heller inget som jag tänkte på att fråga läkaren om.
Hoppas de kan ge dig svar på provet iaf så du vet hur du ska gå vidare. Det kan ju iofs vara så att om du haft en lite senare ägglossning så har inte progesteronet stigit tillräckligt för att ge ett säkert ÄL-värde, det var jag med om en gång. Var nästan 100% säker på att jag fått en mkt sen ÄL under en av de misslyckade pergoförsöken, typ dag 33 och bad om att få ta ett prov för att se om det stämde. Det var då lite högre än de som togs då jag inte hade ÄL alls, men för lågt för att säga att jag haft ÄL. Fick iaf mens på dag 47, så jag tror att jag hade ÄL sent iaf.
Ja jag fick öka dosen efter det att blodprovet varit negativt, men jag skulle alltid vänta till dag 35 innan jag tog ett gravtest och sedan börja om med Primolut-nor. Blev med andra ord riktigt långa försök, eller uppehåll mellan försöken då man skulle äta tabletter i 10 dagar och sedan vänta på mens osv...
Tror inte det blir nåt ikväll, har fått världens huvudvärk och lite ont i halsen så jag ska nog krypa till sängs strax och vila mig i form till morgondagen.