Inlägg från: Treasures |Visa alla inlägg
  • Treasures

Har PCO och planerar syskon.

Tindra 2011 - kan ni inte vända er privat då det är syskon ni vill ha? Där vi bor får man ingen hjälp av landstinget då man redan har barn, utan all behandling sker privat och då finns inga tvång att man ska ha försökt ett år.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Vinkan24- Vad dåligt av läkaren att bara skicka hem dig utan tillräckligt med info. Tur att du hittade oss då, vi har ju levt med pcon rätt länge så vi kan säkert svara på många av dina frågor!

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Att inte samma reglet gäller i alla landsting och att man själv bosatts sig i det snålaste av dem... Västerbotten...Här får man ingen som helst hjälp av landstinget för att få syskon och mellan de privata och landstinget finns inga avtal så inget högkostnadsskydd gäller. Varje läkarbesök kommer att kosta 500:- så förhoppningsvis behövet det inte bli så många.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Angående blödning efter provera så har jag alltid fått den tre dagar efter avslutad kur, fast jag har mest ätit primolut nor, men de är ju samma sak. Sist jag tog dem var det provera och då skulle jag äta dem i 14 dagar, men började blöda redan efter 11.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Miracle maker - kontakta din läkare innan du börjar med Pergotime, det kan ju vara bra att blöda ut innan så man har en ny fräsch slemhinna för ett ev befruktat ägg att fästa i. Slemhinnan borde ju vara ganska tjock nu efter proveran. Har du kollat så du inte är gravid redan?

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

MM - det låter ju som en bra plan...håller en tumme för ett plus iaf! Jag vet inte alls hur det går här, försöker att inte känna efter så mkt, men det är ju nästan omöjligt. Ena symtomet känns,som att mensen kommer och nästa som att jag kan vara gravid. Imorgon ska vi till läkaren, hoppas det blir som vi tänkt och att jag får pergotime om det inte blitt nåt denna gång. Blir spännande att höra om hon kan se att jag haft ÄL på VUL eller hur det ser ut nu.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Lycka till i morgon maria7701, hoppas det ser bra ut nu så ni får fortsätta med syskonförsöken!

Miracle maker - Hur har det gått för dig? Plussat? Fått mens? Eller vad sa din läkare?

Jag var ju till läkaren idag och det blev ett mkt bra och positivt besök. Vi gillade verkligen läkaren som kom med precis de förslagen som vi önskat. Jag fick ett recept på Pergotime, så om jag får mens till helgen (och inte redan är gravid) så ska jag börja med dubbeldos Pergotime mensdag 5. Sen ska jag dit för kontroll och se om det är bra dos. Är det de och jag inte blir gravid så fortsätter vi prova med Pergotime under sommaren (även när de har stängt). Är de inte bra dos får jag öka eller minska men då blir det först efter stängningen så de kan kontrollera det med.
    Ska även ta blodprover för att kolla Prolaktin värdet och TSH, har inte varit några problem med dem innan, men det var ju några år sedan de kollades sist.
    Känns skönt att vi har en plan nu och att vi kommit in i rullorna så vi bara kan köra på och inte behöva vänta en massa. Fungerar det sen inte så finns det ju fler alternativ att ta till. Läkaren lät iaf mkt hoppfull att vi snart skulle lyckas iaf.
    Gjorde även VUL idag och det visade att jag haft ÄL, hade en stor och en lite mindre äggblåsa i ena äggstocken så den stora var nog den som ägget släppte ifrån. Slemhinnan var även tjock och fin precis som den ska vara efter ÄL. Men det var ju såklart för tidigt att se om det fanns nåt litet ägg som redan fäst.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures
    miracle maker skrev 2012-06-12 21:48:13 följande:
    Treasures -vad skönt att det gick så bra idag, jag tror stenhårt på ett plus för dig ;) Själv hann jag inte köpa nåt test igår efter jobbet men mensen kom med buller och bång imorse (dag 8) så på tors kör jag äntligen igång med pergo!

Men vad skönt att den kom till slut, och tur i oturen då att du inte hann slänga ut en amssa pengar på ett test som ändå hade varit negativt. Lycka till med Pergon nu!

Om jag får mens kommer vi ju ligga ganska nära varandra i tid med nästa försök då och får se till att peppa varandra ordentligt!
    Får jag ingen mens lovar jag att stanna kvar här och peppa dig och er andra ändå.
    Tack för att du tror på plus åt mig, jag har verkligen noll koll....det som talar för graviditet är tröttheten, och nu tycker jag ändå att jag fått sova rätt bra om nätterna. Somnar varje kväll i soffan, och nu när jag sitter här så gäspar jag hela tiden så det är nog dags att leta reda på sängen strax. Jag har också varit mkt mer kissnödig sista dagarna. Har molvärk som kommer och går, men det kan ju lika gärna vara tecken på mens (har haft så förrut med). Har ett par dagar varit mer hungrig än vanligt, blir jättesnabbt jättehungrig. Och är känslig och lättirriterad. Men ni vet hur det är, man känner efter så mkt att man säkert inbillar sig endel med....
    Har iaf bestämt mig för att inte testa tidigt denna gång, har blivit så besviken de sista två gångerna, samtidigt tänker jag att får jag minus så vet jag ju rätt säkert att jag får mens med och då kan man ju förbereda sig på det.
    Nä, nog från mig nu....ska gå och sova och drömma om en sommar som gravid nu!  
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures
    Tindra2011 skrev 2012-06-12 23:23:58 följande:
    Jag är glad för er som fått hjälp med Pergotime och hoppas det fungerar :)

Samtidigt så förstår jag inte varför jag inte han få det också. Jag menar vi vet ju varför det inte fungerar och vi vill så gärna ha ett barn till. Vi har försökt sen oktober och hittils har det inte fungerat så jag tycker vi borde kunna få det iaf. För kollar man på 1177:s hemsida så är det om man inte vet vad problemet är som man ska försöka 1 år först..

hmmm...... fundersam... Kanske ringa och kolla om vi kan börja med pergotime redan nu?   
    Det tycker jag absolut att ni ska göra, eller så kontaktar ni någon privat...har ni tur kostar det inte mer. För oss kostar det 500:- / läkarbesök, så jag tycker inte det är så mkt...förhoppningsvis behövs inte så många besök.
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Usch, nu vill jag inte längre att det ska vara fredag imorgon, har en olustig känsla av att mensen kommer att komma mkt punktligt. Innan har det känts ganska hoppfullt men idag har det försvunnit.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.