Är så trött på att sonen på 3 år aldrig äter o sedan är han hungrig 2 timmar senare. Vad göra!
Vår son på 3 år o 3 mån har varit dålig på att äta ganska länge nu. Han åt bra tills han var ca 1,5, men sedan har han oftast ätit dålig. Vi serverar frukost, lunch, mellis o middag. Frukost äter han väldigt lite, lunch bara om det är blodpudding eller pannkaka. Mellis om det är något gott som bullar eller kakor, vilket vi ibland äter på helgen. Middag äter han väldigt dåligt om det inte igen är blodpudding eller pannkaka eller ev ibland köttbullar med lingonsylt. Förut var det så att åt han inte, så åt han inte o han klagade inte senare på att han var hungrig. Nu har han börjat med att inte äta middag o sen 2 timmar senare vara hungrig o klaga på det. Då får han en banan eller smörgås, men nu funderar jag starkt på att strunta i det. Är han hungrig, så får inget. Dock kanske det är lite väl hårt, eftersom en 3- åring väl knappast kan dra slutsatsen " att äter jag inte middag, så blir jag hungrig sedan". Ett större barn kan väl lite mer förstå att äter man inte middag får man inte smörgåsar o frukt sedan.´Kan ju inte heller låta honom gå hungrig, men samtidigt så blir det ju tokigt om han alltid skippar middag o sedan får banan istället.
Någon som har ett tips! Är så trött på att han inte äter. Tvinga honom att äta kan jag ju inte o tjata hjälper knappast heller.