• emmak

Är så trött på att sonen på 3 år aldrig äter o sedan är han hungrig 2 timmar senare. Vad göra!

Har precis samma problem. Eller, min son äter yoghurt och pålägget på en smörgås till frukost.
    Ibland kan han äta en banan eller några körsbärstomater under dagen. I övrigt äter han INGENTING.
    På dagis äter han hur bra som helst men hemma vägrar han!
    Har som gräns att 3-5 skedar ska han äta innan vi går från bordet. Detta brukar ta 1-3 timmar.
    Han har gått ner en hel del i vikt, byxorna ramlar av honom och BVC har sagt att jag måste se till att han äter lite varje dag. Lättare sagt än gjort!
    Känner mig hemsk när jag tvingar honom men det är enda alternativet.
    Har försökt få honom delaktig i matlagningen, lagar det han ber om osv. Men inget funkar :(

• emmak

Du tror inte jag har försökt låta honom sitta själv?
    Jag och sambon äter i köket medans han äter vid tvn, men då häller han maten på golvet och skyller på hunden, som inte ens varit med i rummet. Han äter inte någon annanstans än på dagis, spelar ingen roll om jag är med eller inte. Så nej, det handlar inte om att jag skapar någon negativitet.

De är just ätstörningarna jag vill komma ifrån när det gäller honom. Jag har haft det sen jag var 5 år så jag vet vad det handlar om!
    Jag var exakt som han är nu när jag var liten, skillnaden var att jag fick min vilja igenom så jag slapp äta!
    Utvecklade bulimi som övergick till anorexi och sen tillbaks till bulimi igen. Först nu kan jag äta utan att kräkas!
    Och nej, jag har aldri låtit han se att jag kräks eller inte äter.

Om detta med min son hade hållt på en månad eller så, så hade jag inte brytt mig speciellt mycket. Men nu handlar det om mer än ett år!

• emmak

Eftersom att han inte är på dagis så ofta och kommer gå ner till 15 timmar snart när lillebror kommer så blir det oroväckande.
    Han är ständigt sjuk så han är hemma nästan jämt.
    Det som skrämmer mig är att han aldrig säger att han är hungrig. Han äter yoghurt på morgonen och under hela dagen så säger han aldrig att han är hungrig.
    Har fått ett tips från en väninna och jag ber till högre makter att det ska hjälpa!

Svar på tråden Är så trött på att sonen på 3 år aldrig äter o sedan är han hungrig 2 timmar senare. Vad göra!