Är så trött på att sonen på 3 år aldrig äter o sedan är han hungrig 2 timmar senare. Vad göra!
Jag har jätte svårt med att äta smörgås när jag går upp på morgeonen. Jag har svårt att äta innan klockan halv nio till nio och det var så sedan jag var liten. En del smårgåssotret går inte ner även under tvång. Jag har en del sorter som jag kan äta av och det kan vara något att testa. Men får testa sig fram med att se vilken macka som är lättare att få ner.
En stekt macka kanske är godare eller en rostad macka är lättare att äta.
Jag är långt ifrån en expert så ta allt jag skriver med en soppslev salt.
Det kan vara så konstitensen och lukten kan vara boven i dramat flera gånger eller så är det bara en fas. Tycker att det du går igenom är något många gör med barn i den åldern. Även om man serverar samma mat hemma som på förskolan så kan barnet se det på två sätt. Maten hemma smakar annorlunda eller har en konstig konsistens. En del har svårt att släppa på att det är skillnad på maten hemma och på maten i förskolan.
I värsta fall du fu be om att köpa en matlåda från förskolan om barnet verkligen vägrar äta hemma. Då får man ta kontakt med BVC så att de kan intyga att något är fel. Man får testa sig fram och se till att barnet äter något. Riskakor med smak brukar gå hem.
Lycka till.