Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Är så trött på att sonen på 3 år aldrig äter o sedan är han hungrig 2 timmar senare. Vad göra!

emmak skrev 2012-03-16 20:28:40 följande:
    Har precis samma problem. Eller, min son äter yoghurt och pålägget på en smörgås till frukost.
    Ibland kan han äta en banan eller några körsbärstomater under dagen. I övrigt äter han INGENTING.
    På dagis äter han hur bra som helst men hemma vägrar han!
    Har som gräns att 3-5 skedar ska han äta innan vi går från bordet. Detta brukar ta 1-3 timmar.
    Han har gått ner en hel del i vikt, byxorna ramlar av honom och BVC har sagt att jag måste se till att han äter lite varje dag. Lättare sagt än gjort!
    Känner mig hemsk när jag tvingar honom men det är enda alternativet.
    Har försökt få honom delaktig i matlagningen, lagar det han ber om osv. Men inget funkar :(
    Men om han äter bra på dagis så låter det inte särskilt oroväckaden om jag ska vara ärlig . Har ni testat att ta med smörgåsen på vägen. Mina barn har också svårt att få ner smörgåsar på morgonen....trots att de börjar sent. De tar med dem i näven och så har de slunkit ner tills vi kommit fram.
Svar på tråden Är så trött på att sonen på 3 år aldrig äter o sedan är han hungrig 2 timmar senare. Vad göra!