Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

modesto skrev 2012-10-15 15:53:14 följande:

det är mitt motto i alla fall, men till skillnaden från andra har jag inget som helst mål, bara att ha kul här och nu, det hände att jag skrev med personer (från utomlands)och träffade dem efter 2 årskontakt och det gick bra. Fast när jag säger att det går bra betyder det att jag hade det trevligt, jag söker inte mer än det. Ibland har man trevligt länge och det förvandlas till en lång relation även om man träffas sällan, plötsligt kan det bli flera år i längden. Papito kallar det för halvrelationer. Det duger bra för mig.

början försvann, *go with the flow*
  • modesto
    NooneBird skrev 2012-10-15 16:00:10 följande:
    Tack för reflektioner! Både han och jag söker något långvarigt. Han säger att han lekt av sig och vill nu slå sig till ro. Det som är skönt är att båda är lika "på" att vi vill prata varje dag. Vi har ju båda sett bilder på varandra, nu är det bara att vänta och se om vi stämmer lika bra irl. Vilket är det jag är oroad över att vi inte ska göra, fattar bara inte varför jag oroar mig så.
    Det händer att man blir väldigt besviken i rl men det som ni har skapat nu kan överväga mindre brister. Jag skrev med en person i 2 år, han var mycket charmig och vi hade liknande värderingar men har visade sig vara kanske 160 cm istället för 168 som han skrev, BETONADE att han var vältränad och utan ölmage, han hade jättestor en, varför nämna det alls? Han var också flera år äldre än sa att han var, såg mycket äldre ut i verklighet. Det var nog för mycket, tyckte jag, de sakerna är viktiga för mig, inte åldern men den fysiska formen och längd. Jag skrev också länge med en person som visade sig vara kattallergisk i sista stunden när vi skulle träffas. Men man läser också om mirakelhistorier, så du kan ha tur.
  • modesto
    Anonym (Nyc) skrev 2012-10-15 16:10:04 följande:

Hjälp!
    Min dejt från Badoo säger att han varit online utan att veta om det...
    Kan det verkligen stämma? Pratade om "en massa appar som var igång..?
    Vill ju tro honom, men just nu känner jag mig lurad och ledsen... :(

jag kan ha datorn på och vara borta och göra något annat, vissa program har automatisk inloggning som FL
  • modesto
    DrManhattan skrev 2012-10-15 19:37:41 följande:
    hmm kul att få förklaringen "jag fick viktigare saker att göra"
    hon har ju sin pågående halvrelation
  • modesto

Det slutar aldrig förvåna mig att läsa i dating forum att folk pratar med varandra 1-2 timmar varje dag under längre tid innan de träffas, också skickar en massa sms flera gånger om dagen. Jag skulle känna mig förföljd. Jag skulle aldrig i hela mitt liv klara  av 2 timmars pratande varje dag, jag skulle bli sängliggande utmattad av det. Vad finns det sen att prata om när man träffas om man pratar så mycket innan? Jag har intryck att svenska killar är fåordiga men ni hittar visst några pratkvarn, haha.

• modesto
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-16 14:43:05 följande:
    Det går ju inte att anmäla heller. Han har inte gjort något fel. Han kanske bara väldigt gärna vill ha en familj.
    haha, kanske, har ni sett den serien om Thailand där han desperat ville ha barn och familj
  • modesto
    Anonym skrev 2012-10-16 14:40:39 följande:
    Jag var själv tvungen att gå in och lusläsa min profil för att vara säker och jag har verkligen inte någonstans i min profil skrivit vare sig antal, ålder eller kön på mina barn och det skrev jag också till honom. Då blockerade han mig istället för att svara.
    jag har varit i kontakt med 2 "synska" människor inom loppet av 2 dagar. det visade sig att det fanns jordiska förklaringar till saker de visste. Du kanske har träffat den mannen tidigare utan att vara medveten om det men han känner igen dig
  • modesto
    NooneBird skrev 2012-10-16 14:52:21 följande:
    Vilken knäppgök. Tycker att det lät hemskt desperat av honom att säga något sånt. 
    Eller som Modesto säger, det kanske är någon som känner till dig? 
    en till sak som förvånar mig, varför är det så fel att erkänna att man är desperat och varför ska det vara avtändande? Har ni sett den Thailand filmen? en man vill desperat ha barn, ingenting funkar, han har testat dejta på flera sätt, fortfarande ingenting, han är inte toppen social och attraktiv, svenska tjejer är kaxiga.
    han kan också vara en hemlig beundrare som du kanske inte märker men han är kär i dig, han ser din profil på HP och känner igen dig
  • modesto
    Anonym skrev 2012-10-16 14:55:49 följande:
    Jag har aldrig mött honom, det är jag nästan 100% säker på. Han bor långt ifrån mig och han är inte svensk.
    Man kan ljuga/förvilla i sin profil för att inte bli igenkänd. Om han inte är svensk kan det vara annorlunda tankesätt, lösa förhållanden är förbjudna/oaccepterade, han kan vara väldigt seriös
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!