modesto skrev 2012-09-26 20:11:02 följande:
Ingen velar, för 4 år sen var jag normal och hade bara haft 2 långa seriösa relationer i hela mitt liv. Sen tänkte jag tiden går och ingenting spännande händer, mitt barn är vuxet och oberoende, jag vill ha äventyr. Det är det jag gör nu, jag experimenterar med relationer. Inga ”normala” relationer kommer på kartan åtminstone under närmaste 10 år, troligtvis aldrig.
Jag vill förtydliga lite vad som är annorlunda med mina relationer. Folk har normalt tunnelseende när det gäller relationer. De är antingen seriösa och vill bo ihop som mål eller känner sig inte redo for en relation, raggar på krogen, har ONS eller avstår helt. Jag föredrar att förena de bästa av 2 världar dvs att ha långa relationer med allt detta innebär, kärlek, trygghet, vänskap, intimitet, sex, MEN utan ett mål att flytta ihop NÅGONSIN och utan krav på trohet. Man behåller sin frihet samtidigt som man har en eller flera relationer. Vissa personer har olika behov i olika livsperioder, det är faktiskt inte nödvändigt att följa invanda mönster och sträva efter samma typ relation hela sitt liv, speciellt inte för mogna personer som inte planerar barn tillsammans.