Ärliga nätdejtingstråden!
Ni verkar ha en del gemensamt.
Obs! Jag säger det med glimten i ögat, lite på skoj.
Man behöver hitta sin rätta nivå och det är inte lätt, oftast är det så att jag gillar honom men han gillar inte mig eller tvärtom. Man testar sig fram. Mirakel händer ibland, de är sällsynta men man behöver bara en. Jag har sett en dokumentär om Internet dating. Det var en kille som var med ölmage och flitskallig, men han sökte unga vackra blonda och blev sårad jämt eller lurad på pengar. När han började med vanliga kvinnor blev det helt annorlunda och han fick en massa dejter. Det är klart att utseende är viktigt men man ska lära sig att vara realistisk i sina krav. En bild på en hunk kan kanske hjälpa för att dra uppmärksamhet och sen visa sin personlighet och sen avslöja sanningen och förklara varför.
När man dejtar ska man odla skin på näsan och acceptera att man kan vara avvisad, det är en naturlig del av spelet.
Jag kan hjälpa med ett profilfoto för alla som känner sig desperata eller så kan ni hjälpa er själva, öppna bilden i paint t ex och rita en rolig mössa/frisyr/glasögon osv. Det visar ju i alla fall att personen har lite humor då och drar till sig blicken, det behöver inte vara svårt. Kläder vet jag inte så mycket om, jag gillar inte män i kostym. Det farligaste felet när det inte funkar är att man är fast i vissa beteendemönster, då brukar man säga att det är jag, det är mina principer osv. Jag tycker om gamla principer inte funkar är det viktigare att skaffa nya än att envisas och tro att sådan jag är. Jag hade ingen aning att jag skulle bli som jag är nu för 4 år sen. Man är inte duktigare/bättre för att man är principfast, inte alltid i alla fall. Det skulle underlätta att några skulle bli lite mer flexibla och agera lite annorlunda mot det som inte fungerar.
Tavelkrok, man ska absolut vara äkta och sig själv men ibland kan man testa gå på upptäcksfärd och se vad mer är jag än jag redan vet, man kan bli förvånad.