• Opcode

Ärliga nätdejtingstråden!

Hmm när det sista mail man får är "Vi hörs!" så får man tolka det som att konversationen gått ganska bra då iallafall?

BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • Opcode
    Anonym (b) skrev 2012-07-12 19:06:26 följande:
    Efter hur lång tid hade ni kunnat tänka er att lägga till en date på fb?
    vi har inte varit på date än men har pratat ett tag och det känns jättebra. Men vill ändå vara försiktigt.. skulle vilja veta hans efternamn, kan man fråga efter det eller det låter för knäppt?
    Jag tycker inte man ska ha några regler, lägg till när det känns rätt.
  • Opcode
    Anonym (b) skrev 2012-07-12 19:25:03 följande:
    Bara det att då får han mitt hela namn och det är väl inte så smart ur säkerhetssynpunkt... annars så tycker jag man kan få en liten uppfattning om vem personen är. Om han har vänner osv...

Det är min kära mamma som skrämmer upp mig hon är på mig mkt att inte lämna ut för mkt. 
    Nja skulle man ha oturen att träffa på en väldigt sjuk människa är http://www.takethislollipop.com/ en ganska bra "reminder" om hur mycket någon skulle kunna få reda på dig från facebook. 
    Som sagt jag tycker inte du ska lägga till någon innan du känner dig komfortabel med det- alt skapa en ny säkerhetsgrupp på FB som har begränsad access till din information innan du känner dig säker på honom. 
  • Opcode

Måste nog säga att nätdejting kan göra en aningen deprimerad ibland... Men jag har lovat att försöka ett tag till iallafall innan jag accepterar läget.

• Opcode
    Anonym (b) skrev 2012-07-12 20:11:44 följande:
    Behöver antagligen inte ens fundera över det... jag skickade ett mail i morse och han har läst det men inte svarat. Sen dess inget... är jag intresserad svarar jag direkt oavsett om jag haft bråttom. Då hade jag skrivit det, eller vad anser ni?vanligtvis blir det hur många mail som helst under dagen/kvällen.
    Ja jag svarar också direkt om någon skriver, men jag har märkt att många läser och svarar långt senare. Man får lite känslan av att man är "reserv" då.
  • Opcode

Helt icke relaterat egentligen... Undantaget dom första raderna i texten, men en fantastisk låt. 

">

• Opcode

Nåja här tröstäts ben och jerrys cooki dough =)

• Opcode
    Alexiandra skrev 2012-07-12 22:40:09 följande:
    Eller så har folk ett liv i övrigt, kollar/läser från mobilen, och svarar i lugn och ro från en dator? Fast gäller det 4 - 5 dagar så ja då är det nog mer 'reserv' än något annat..
    Ja visst, men man är väl inte inloggad med mobilen en helkväll?
  • Opcode
    yimby skrev 2012-07-13 13:34:35 följande:
    Tycker jag med - reserverad osv. I träpanelen och belysningen läser jag in = mindre ort. Hobbyrum i en mindre ort.
    Så om det stämmer, låt det vara så!

Om du däremot känner att ojdå, jag som lever storstadsliv och i själva verket jobbar som DJ på en klubb vid stureplan eller är börsmäklare eller är skolkurator och dagligen träffar massor av folk och jobbar häcken av mig, OCH det är det du vill få fram snabbt - ja då är din utvalda bild inte lämplig.

Men att vara reserverad i sig är inget dåligt som måste döljas.
    Nja, träpanelen är snarare en hall i ett hus på en mindre ort, Jag jobbar däremot i en storstad (om jag inte är ute och reser för kundträffar osv), Men vad jag arbetar med vill jag inte få fram egentligen, tycker det är ganska irrelevant- jag men jag är sk "erfaren system ingenjör" på ett välkänt företag, så om man pratar arbetsliv så kan man inte komma högre utan att gå på chefs roller (vilket man iofs tillvissdel redan har ioch med att man (eller iallafall jag) har mandat att föreslå förändringar på designbeslut (om jag inte varit delaktig i designen till att börja med vilket jag oftast är)), Jag har skrivit att jag är system utvecklare mycket mer tycker jag inte är relevant.

Men som sagt detta är jag inte intresserad av att få fram, jag vill inte ha en tjej som är ute efter pengar.   
  • Opcode

Nehej nu är det dags att få upp stämningen lite  

Dags att dansa lite haha
    ">

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!