Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Xmag skrev 2012-09-12 11:04:59 följande:
    Jag hade en dejt i somras som var superseriös på att skaffa ett praktiskt fungerande långt förhållande. Det var nästan som att gå på anställningsintervju. Hon skulle t o m göra en plus och minuslista och räkna ihop poäng när hon kom hem från dejten. Jag kände ganska snart att kemin inte fanns där. Mailade lite med henne nu i slutet av sommaren för att meddela att jag går ur och frågade hur det hade gått för henne. Då berättade hon att hon hade haft ett par väldigt korta relationer med några snygga killar utan innehåll. Hon tog för sig lite i väntan på det långa förhållandet. Hon var så nöjd att hon rekommenderade mig att göra så också. Lite tänkvärt kanske när man känner att man kört fast. Har dock inte anmanat hennes råd. Har lite svårt för att aktivt söka ONS men dyker det upp och känns rätt då så kommer jag inte att dissa det pga att jag endast letar ett riktigt förhållande. Nu håller jag inte till så mycket i miljöer där ONS är vanliga så risken är väl iof låg att det skulle hända. Men hon fick mig att tänka lite bredare.
    Tycker att din dejt från i somras låter konstig och hon är nog inte den första jag skulle be om råd :-/

Kan ju säga att när jag träffar en kille för något seriöst är det INGET plus att han hoppat runt med olika ONS i väntan på den rätte, och bor man i en inte alltför stor stad så brukar sådant visa sig rätt snabbt.  
  • Anonym (rainbow)
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-12 13:01:01 följande:
    Jag uppfattade det inte som att du dömde någon. Och det gör ju inte jag heller. Men jag har varit singel i 1,5 år nu och jag hade inte klarat mig utan sex eller fysisk närhet under den tiden. 

Ja han sa ju så. Och det kändes ju.... sådär. Sen emellanåt är han jättegullig. Men jag kan känna att han inte har så mycket att basera det på, vi har inte pratat om seriösa grejer, han har inte min bakgrund eller liknande.
    Jag kommer inte höra av mig idag. Och vi har bara bestämt plats, inte tid.

Fy, distans är skitjobbigt. När jag träffade mitt ex bodde vi 40 mil från varandra, vi pendlade i 6 månader innan han flyttade hit.
    fast om han är jättegullig utan att veta något av betydelse så låter det ju inte alls genuint...? Tycker inte heller att du ska höra av dig. Funderar på hur jag ska göra med "min". Han HAR hört av sig och vi ska ses, men jag tycker att han är för sporadisk i sina kontakter och jag tycker att han borde ha berättat vissa saker. Samtidigt kan man ju inte ställa hur mycket krav som helst på en person man träffat EN gång, men jag tycker att det hela känns väldigt casual och jag vill ha mer eller inget. Hur tar man upp det på ett smidigt sätt?
  • Anonym (rainbow)
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-12 13:17:09 följande:
    Nej du har rätt. Jag kan ju tycka att man kan få en bra känsla från en person utan att veta jättemycket. Men han vet verkligen inget om mig. Det känns som att det i kombination med "hjärtat" och "söt" och allt sånt bara är ett knep för att få mig i säng. *suckar* För uppenbarligen är det dit han vill. Det förnekar han ju inte.

Jag förstår ditt dilemma, och det är jättesvårt. Men du måste följa vad du vill. Om du vill ha mer kontakt, förklara då för honom att du behöver det. Om du vill ha mer, säg det. Drar han så gör han, men då var det inte rätt ändå.  
    För mig är det ganska viktigt. En kille som på riktigt är intresserad av mig kommer också att ställa frågor för att lära känna mig.

Drar han så finns det andra jag lägger min energi på. Har snackat mycket med en annan, jättetrevlig kille som jag dock aldrig har träffat. Förmodligen kommer nog frågan om att träffas att komma upp snart och medan jag absolut kan skriva till fler än en samtidigt så vill jag inte hålla på och träffa flera. Så det är lite upp till bevis som gäller för min dejt idag. Misstänker att jag vet vad utgången blir haha 
  • Anonym (rainbow)
    Xmag skrev 2012-09-12 16:25:00 följande:
    Samma här! Inte hört nåt från min date heller. Skulle träffas idag... Synd när man äntligen hittar någon med lite potential så verkar hon lite opålitlig när det gäller kommunikationen....

Men var det hon du skrev om innan? Hon som du tyckte var snygg men som inte får till träffar och inte svarar inom rimlig tid? För i så fall låter det ju som om den mesta potentialen sitter i utseendet...? 

Sedan KAN det ju vara så att hon väntar in dig samtidigt som du väntar in henne, men det ska inte vara så att en person jagar hela tiden, tycker iaf inte jag.  
  • Anonym (rainbow)

Alltså, jag skulle dra öronen åt mig om det kändes som om en kille gillade min ekonomiska situation No offense! Har iofs inga större inkomster just nu (är student) men kommer att ha om något år. Min erfarenhet är att killar snarare skräms av detta dock och det är inte heller någon hit. Hade helst sett att det inte haft så stor betydelse så längre räkningarna betalas i tid. 

• Anonym (rainbow)
    Xmag skrev 2012-09-12 20:03:56 följande:
    Jag gillar inte nån mer för att hon har hög inkomst. Men tror att det är bra om man är ekonomiskt kompatibla. Det är ju inte roligt att dejta någon som lever ett helt annat liv och inte har råd att göra de saker man vill göra. Jag hade inte tänkt bli sambo på en gång så man får ju liksom leva på sin egen ekonomi ett tag.

Och när det gäller företag sen så spelar det ju roll vad det är för företag och i vilken bransch och hur många anställda. :) Men det är också därför jag gillade att hon själv är företagare för hon vet hur det är och hur det fungerar. Inget krav men det ju mer man talar samma språk ju lättare blir det. Jag har som jag skrev förut dejtat en Amerikansk tjej och hon pratade tex inte svenska och det komplicerade en del. ingen showstopper men om många små pusselbitar känns rätt så tycker jag det är bra.

Nu blev det mycket snack om pengar och det var ju inte meningen. Det var ju inte det som var det viktiga. Det enda jag hade i min profil om ekonomi var att "du har liksom jag ordnad ekonomi" Det jag ville få fram var att vi hade mycket gemensamt och vi pratade just om fördomar mot företagare dom du nämner ovan ;) och kände båda igen oss. Dessutom snygg, varm och trevlig så det var synd att det inte blev något av det. Det hade kanske kunna blivit något. Nu skall jag inte sörja för mycket för jag har några andra trådar att dra i som är bra på sina sätt. Jag är trots allt inte så enkelspårig. :)
    Oj, du och jag tänker helt olika där! Jag vill inte heller bli sambo med den jag träffar men vill jag prompt göra något och den andra inte har pengar till det så ser jag till att skaka fram dem. Överlag undviker jag att prata både jobb och pengar till en början och jag tycker inte att det är ett plus om ev. dejter tar upp det.
  • Anonym (rainbow)
    Xmag skrev 2012-09-12 20:26:13 följande:
    Nu har vi ju skrivit en hel del om dejtar som inte blev av, folk som inte hör av sig alls och folk som hör av sig för ofta. Finns det ingen som vill dela en historia om en bra kontakt eller dejt? Kan behövas så man inte tappar modet. :)
    Var på dejt idag, hade väl halvt planerat att avrunda där men det blev inte riktigt så...Vi hade trevligt och ska ses igen. Vad mer det blir av saken får tiden utvisa.
  • Anonym (rainbow)

Tyckte att han verkade oseriös och har haft svårt att läsa av honom. Vet fortfarande inte helt hundra vart jag har honom men fick en förklaring till varför han undvikit att berätta vissa saker, och känner att det finns tillräckligt mycket attraktion för att i alla fall träffas en gång till. Kan mycket väl bli så att jag avrundar ändå om det känns som om han är en player eller om vi har helt olika mål i livet men ska inte stressa ihjäl detta bara för att jag skrivit till en annan kille som också verkar väldigt trevlig. Ska nog snarare säga till den killen att jag vill avvakta på dejtingfronten och satsa på vänskap i nuläget så att han inte bygger upp alltför höga förhoppningar. 

• Anonym (rainbow)
    Xmag skrev 2012-09-13 09:50:58 följande:
    Jag tycker nog ekonomisk kompatibilitet är en av MÅNGA viktigt parametrar. Kärleken är kanske blind men den behöver inte vara dum... Det handlar om att dejtingundetlaget har möjlighet till att kunna bli ett bra förhållande även praktiskt. Jag blir hellre kär i någon där det praktiska har bra förutsättningar att fungera bra än där det fungerar dåligt. För mig är det tex, ickerökare, inga pälsdjur, bor i rätt område (dvs i närheten), har en likvärdig syn på alkohol (dvs att vi har ungefär samma dryckesvaror). Hon vill nog inte ha fler barn. Sen är det ju bra om vi delar intressen som tex utförsåkning. Jag vill åka till alperna eller fjällen 3-4 gånger per år. Hon måste förstå att mitt jobb inte är ett jobb utan en livsstil. Det betyder inte att jag jobbar mer än nån annan men att jag vill leva ett bra liv och ha kul oavsett om jag jobbar eller är ledig. Man kan göra affärer och knyta kontakter på "fritiden" och man kan träna på "arbetstid". Jag har enorm flexibilitet men jag är också själv ansvarig för att det går bra. Jag har även ett aktivt liv som bland annat tränare åt ungdomar. Jag tränar själv 3-3 pass i veckan. Jag har en del andra projekt + hus och barn. Sen har ju jag hobbies också... Så då måste man ha någon aktiv som orkar med tempot. Det blir inte många timmars slötittande på TV om året. Nu blev det väldigt mycket men jag ville få fram att det är många pusselbitar som kan vara viktiga. Ekonomin var bara en av dem. Men ekonomi och livsstil hänger ofta i hop rätt väl. Och det är väl mer livsstilen som skall vara kompatibel.

Ja jag kanske är kräsen och det är ju jag även om jag skall köpa någon sak till mig själv som är betydligt mindre viktigt än ett förhållande, bil, gräsklippare, TV. Så jag tänker vara noggrann även när det gäller dejter :) Samtidigt är jag öppen jag har ju inga fasta krav utan det är ju helhetsbilden som är viktigast. Och hittar jag ingen "tillräckligt bra" så är jag hellre ensam. Har det trots all bra och trivs. Har inget behov av ett förhållande för förhållandets skull.

Är inte säker på att alla håller med. Och det är jag helt OK med. Jag tycker om folk med olika åsikter och gillar en bra diskussion men jag tycker inte att det är kul om jag skulle bli missförstådd pga att jag uttryckte mig klumpigt.
    Jag är böjd att hålla med om att det praktiska måste fungera om ett förhållande ska hålla mer än en kvart, men som en person som har minst lika många järn i elden som du (om inte fler) så letar jag inte alls efter någon som är som jag. Att få ihop två sådana scheman vore snudd på omöjligt och då faller det praktiska direkt. Med det inte sagt att jag letar en kille som är kedjad till fjärrkontrollen, men vill hellre ha någon som förstår och accepterar min situation än någon som lever i den. 
  • Anonym (rainbow)
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-13 13:43:25 följande:
    Då är vi nog olika. Jag vill inte ändra allt i mitt liv, men jag ser gärna att kärleken kommer som en storm och slänger upp båten på land och huset till havs.  
    Tänker likadant. Tror även att om man är helt orubblig och förväntar sig att den man träffar ska komma in och varken synas eller höras så får man nog svårt att uppfylla andra kriterier på självständighet och intellektuell kapacitet. 

Träffade en kille för ett tag sedan som uppenbart hade en bild av hur jag skulle "vara". Ruggigt avtändande med någon som nästan på förhand hade bestämt vilken färg på sockarna jag skulle föredra. Nu raljerar jag lite men den kille som inte är mer flexibel än att han kan vara öppen för att jag tar plats i förhållandet med egna intressen och mål är inget för mig. Bättre att en sådan kille träffar en viljelös trofétjej i så fall.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!