Anonym (sara) skrev 2012-08-27 00:20:32 följande:
Skickade det där mailet, och det var som jag tänkte... Och jag vet inte varför det känns så jobbigt, för jag kände ju också att han inte var rätt person för mig. Men ändå... Efter att ha skrivit och haft trevligt och ändå ha ansträngt sig så känns det så trist och självförtroendedödande när det blir så här.
Ni som nätdejtar mycket, hur gör ni för att inte ta åt er när det inte går som ni vill? Jag känner att jag måste känna intresse för att vilja träffa någon, och nåt sånt bygger man ju inte upp på tre-fyra mail. Och då är det lite oundvikligt att man skapar sig en bild av den andra och hur det ska bli...
Och inte blir det bättre av alla idiotmail som trillar in. Tappar ju hoppet alldeles.
Angående om det ett "hej snygging" funkar eller inte: Är personen någon som faller mig i smaken så blir jag nog lite glad och tar mailet på rätt sätt. Är det däremot någon som jag känner mig tveksam till så får ett sånt mig att helt tappa intresset.
Jag skriver ofta till folk, och jag skriver inte alls långt, men jag försöker alltid skriva speciellt och ha med en eller kanske två frågor om personens presentation eller bild (i fall då en person bara har bilder blir det ju lite knepigt, men då kan man ju skämta om hur ytlig man är som bara går efter utseendet).
Jag förstår vad du menar. Klart man vill att den andra ska tycka om en. Samtidigt var det nog så att ni båda letade något annat och då är det ju skönt att slippa såra honom, sådant känns inte heller bra ju.
Jag kan inte säga att jag nätdejtar mycket. Nu kanske det har låtit som det med mina "3" killar men jag har ju faktiskt bara träffat två av dem och det är hela min dejtinghistorik på nätet
Men så länge jag inte har investerat känslor i en kille, på nätet eller ej, så känner jag inte att det är någon personlig katastrof ifall det inte klaffar.
De som bara skriver "hej snygging" tycker jag känns tråkiga och fantasilösa. Det är en sådan billig komplimang! I synnerhet då jag inte ens har bild på min profil haha....man kan ju ana att de skickar detta till alla tjejer och hoppas på napp någonstans.
Sedan kan jag passa på och uppdatera, dejten med kille nr 3 gick väldigt bra, tror jag? Känns som om det blir att avveckla kille nr 2 om han hör av sig, och nr 1 vet jag faktiskt inte riktigt vad jag gör av. Riktigt dumt av mig att lova att träffa någon jag inte är intresserad av...