Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Kan bara tillägga att det beror så klart på vad det handlar om. Man kan ju inte bete sig hur som helst och sedan dra vita lögner för att försöka reparera skadan, utan menade mer vita lögner i form av halvhjärtade komplimanger. 

• Anonym (rainbow)
    Johnny Mnemonic skrev 2012-08-26 00:58:14 följande:
    Man behöver inte vara utlämnande för att vara ärlig och sig själv.
    Nej det är förvisso sant, men tänkte mest på "Facebook-kulturen" där man alltid är på strålande humör, lägger upp bilder på diverse skryt för att andra ska må dåligt (?) över sina tillkortakommanden osv istället för att visa en mer nyanserad bild. Men samtidigt känner jag att de flesta tar det för vad det är och de som betyder något de har bra koll på nyanserna även om de inte står på Facebook. 

Tänker att det gäller lite samma sak på en dejtingsida. Jag förutsätter att om jag träffar en man i min ålder, så har han ett bagage även om det inte på något sätt framgår vare sig i presentationen eller under vårt första samtal. 

• Anonym (rainbow)
    Johnny Mnemonic skrev 2012-08-26 02:21:10 följande:
    Ja jag vet att vissa är så, den bekantskapskrets (inkl jag själv) är inte riktigt så måna om att måla upp en låtsas bild av sitt liv; Vissa vänner jag har är det absolut, men jag skrev tex ett tag när jag mǻdde dåligt och mina tankar om det och du kan inte ana om hur många privata meddelanden jag fick från personer med tillsynes perfekta liv som skrev dom "önskade vara lika modig och stark som dig", jag har aldrig förlorat något jag brytt mig om genom att vara mig själv och välja den väg jag själv kommit fram till är den bästa. Däremot dom gånger (och nu senast när jag och ex:et "gick i sär") jag valt att lägga min tillit och få vägledning av andra så har jag mått skit efteråt och det har aldrig lett till något gott. Jag kan inte svara för andra, men i min värld så är det jag och mina upplevelser av saker som räknas, Jag anser och vad jag fått feedback om generellt är att jag tvärtemot vad det låter är en av dom mest osjälviska och generösa människor många träffat på, varför? För att jag är som jag önskar andra vore. I vissafall träffar man på människor som är så, dessa knyter jag kontakt med och lyssnar på deras åsikter och tankar, jag behöver inte nödvändigtvis ta till mig dom fullt ut, men jag väger med dom väldigt tungt i mina egna tankegångar.

Jag har och kommer aldrig vara eller utge mig för att vara något jag inte kan bevisa eller stå tillsvars för, tyvärr verkar många tro att man ljuger när man säger den absoluta sanningen. Jag vet inte jag kanske väldigt unik på många sätt och en direkt annorlunda och udda person på många sätt, men egentligen är jag väldigt simpel och lätt att ha att göra med om man bara förstår det. 
    Jo det är klart att många säkert också upplever det befriande när de inser att alla lever inte det där perfekta livet som ingen riktigt kan nå upp till. Men jag har också haft bekanta som vänner på Facebook som lagt upp sådant som jag anser är alldeles för privat i ett så pass öppet forum där det blev direkt olustigt att läsa statusuppdateringarna. Det kan vara en hårfin gräns ibland. 

Tror att det är en bra egenskap att behandla andra såsom man själv vill bli behandlad och i sin tur vara sådan som man önskar att andra vore. Jag eftersträvar att alltid kunna stå för vad jag gör men kan erkänna att jag emellanåt gjort saker som jag är allt annat än stolt över. Klart att jag fått ta smällen och stå för vad jag gjort, men det hade ju varit bättre att aldrig försätta sig i den situationen från början. 
  • Anonym (rainbow)
    Johnny Mnemonic skrev 2012-08-26 15:07:56 följande:
    rainbow, ja sen beror det ju lite på vad man har för "vänner" på FB. Alla gör vi saker man ibland ångrar man gjort efteråt... Att stå för vad man gjort och den man är tycker jag är det viktigaste, det finns ingen som är perfekt. Personligen så beundrar jag personer som är så även om jag inte håller med i sak, att våga ta beslut, att stå för dess konsekvenser och att be om ursäkt (även om det inte kan få något ogjort, så är det ofta något stort att bekräfta att man insett man gjort fel) är det som gör skillnaden mellan en människa och ett får för mig.
    Jo absolut. Jag har både vänner och mer ytliga bekanta (jobbkontakter, gamla skolkamrater osv) och då är man kasnke inte lika privat som med nära vänner och familj. Klart att det är jätteviktigt att kunna be om ursäkt om man gjort fel. 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (sara) skrev 2012-08-27 00:20:32 följande:
    Skickade det där mailet, och det var som jag tänkte... Och jag vet inte varför det känns så jobbigt, för jag kände ju också att han inte var rätt person för mig. Men ändå... Efter att ha skrivit och haft trevligt och ändå ha ansträngt sig så känns det så trist och självförtroendedödande när det blir så här.

Ni som nätdejtar mycket, hur gör ni för att inte ta åt er när det inte går som ni vill? Jag känner att jag måste känna intresse för att vilja träffa någon, och nåt sånt bygger man ju inte upp på tre-fyra mail. Och då är det lite oundvikligt att man skapar sig en bild av den andra och hur det ska bli... 

Och inte blir det bättre av alla idiotmail som trillar in. Tappar ju hoppet alldeles. 
    Angående om det ett "hej snygging" funkar eller inte: Är personen någon som faller mig i smaken så blir jag nog lite glad och tar mailet på rätt sätt. Är det däremot någon som jag känner mig tveksam till så får ett sånt mig att helt tappa intresset. 
    Jag skriver ofta till folk, och jag skriver inte alls långt, men jag försöker alltid skriva speciellt och ha med en eller kanske två frågor om personens presentation eller bild (i fall då en person bara har bilder blir det ju lite knepigt, men då kan man ju skämta om hur ytlig man är som bara går efter utseendet).      
    Jag förstår vad du menar. Klart man vill att den andra ska tycka om en. Samtidigt var det nog så att ni båda letade något annat och då är det ju skönt att slippa såra honom, sådant känns inte heller bra ju.

Jag kan inte säga att jag nätdejtar mycket. Nu kanske det har låtit som det med mina "3" killar men jag har ju faktiskt bara träffat två av dem och det är hela min dejtinghistorik på nätet Men så länge jag inte har investerat känslor i en kille, på nätet eller ej, så känner jag inte att det är någon personlig katastrof ifall det inte klaffar.

De som bara skriver "hej snygging" tycker jag känns tråkiga och fantasilösa. Det är en sådan billig komplimang!  I synnerhet då jag inte ens har bild på min profil haha....man kan ju ana att de skickar detta till alla tjejer och hoppas på napp någonstans. 

Sedan kan jag passa på och uppdatera, dejten med kille nr 3 gick väldigt bra, tror jag? Känns som om det blir att avveckla kille nr 2 om han hör av sig, och nr 1 vet jag faktiskt inte riktigt vad jag gör av. Riktigt dumt av mig att lova att träffa någon jag inte är intresserad av... 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (b) skrev 2012-08-27 09:45:41 följande:
    Haha du är ju för go trodde ingen var så intresserad av att veta hur det gick men det var det tydligen

Lite chockad är jag nog, iaf lite förvirrad.. vi dejtade bara i ca 2timmar (har läst att det är max på första dejten) man ska ju sluta när man ligger på topp osv osv. Var faktiskt helt slut efteråt.. han hade ville gärna fortsätta men jag sa att vi kan ju träffas igen istället.
     Det var trevligt och han var mysig på något sätt och lätt att prata med. Han fick bara en kram när vi sa hej då, så det är ju svårt att veta om det finns någon gnistrande kemi? ska man veta det redan? när jag träffade mitt ex så blev jag ju så tokkär med en gång och det slog gnistor bara jag petade på honom. Jag jämför nog undermedvetet med det även om jag inte vill det. Han den nya verkar dock veta precis vad han vill och har redan messat både igår och idag. Han ska absolut få en chans till men man önskar ju att det kändes lite mer pirrigt redan nu....
    Oj, finns det en 2-timmarsregel?? Min första dejt med kille nr 3 blev nog uppskattningsvis  8-9 timmar. Blev aldrig segt eller så utan vi hade hur trevligt som helst. Varför kände du att du var helt slut? Var du spänd och nervös eller vad tror du det var som hände?

Jag tror att en viss kemi ska nog finnas där redan från början. Sedan kan det nog inte kännas exakt likadant med två olika personer, men jag vill i alla fall känna något mer än bara "trevlig kille" när jag träffar en dejt. Ge honom en till chans absolut, ni träffades ju inte särskilt länge...men känns det inte tip-topp då heller så tycker jag att du ska lägga fokus på någon annan.  
  • Anonym (rainbow)

Kan det inte vara så att du inte vill hoppas på för mycket då? 

Skägget tycker jag att man kan avvakta lite med Tycker att han låter klart värd en andra dejt! 

• Anonym (rainbow)

Hmm, är lite osäker på min dejt. jag tyckte ju att det gick bra men han har känts lite sval så här efteråt. Tänker att nu får fortsättningen ligga på hans initiativ. Hur lång tid skulle ni ge en kille innan ni börjar leta vidare? Vill inte bli spelad och misstänker att det kanske är just det som sker.

• Anonym (rainbow)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-08-28 22:54:22 följande:
    Jag har råkat ut för lite bes vär; Träffade på en kille ute i helgen som det tände till med lite, men det visade sig att han har strulat med en vän till mig. Hon blev inte alls så glad och tycker att jag ska hålla mig borta eftersom han är "hennes"  kompis,  tror hon har lite känslor kvar för honom. Hon har ett nytt förhållande, så jag tycker hon är lite väl krävande där. Både killen och jag anser att vi är vuxna fria individer som gör som vi vill men jag orkar ändå inte behva stå till svas så jag har backat lite. 

Vad kräver du av en vän? Jag hade, även om jag kanske varit lite småkär i killen ha sagt att go ahead för tusan, jag har mitt på det torra och unnar dig all lycka. Sitt känskoliv får man själv ta ansvar för? Man kan väl inte ha ensamrätt på människor i  vänskapskretsen i en eviget bara för att man någon gång har strulat?
    Hade det varit ett ex till mig hade jag blivit snudd på förkrossad om en vän fått till det med honom (ett ex undantaget och där har faktiskt den situationen inträffat, haha- han spelar ingen roll för han betyder inget för mig längre). Vill inte nödvändigtvis bli ihop med exen igen men skulle inte kunna vara kompis med någon som träffade ett ex till mig, det skulle helt enkelt bli för jobbigt. 

Handlar det om krogstrul bryr jag mig icket. Inte heller gamla förälskelser som det inte blev något av, men det är ju jag det. Jag skulle höra efter med kompisen och försöka vara lite lyhörd, om du bryr dig om henne och er vänskap. Det är inte riktigt värt att göra någon ledsen om det går att undvika, skulle jag känna. 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-08-28 23:30:20 följande:

Hade adrig någonsin kommit på tanken att inleda något med hennes riktiga ex, de är för evigt hennes enligt mig men det är annorlunda med hennes konstiga gamla strul som inte ens fattat att vi är vänner kan jag tycka, och som jag aldrig har sett tillsammans med henne (hon frågade dessutom om han inte kunde vara något för mig för ett tag sedan vilket gjorde att jag trodde att det var helt fritt fram när det väl begav sig).

Hur som helst, tyvärr är han inte tillräckligt intressant för att jag kommer att riskera vår vänskap för honom men! jag tycker att hon har fel och jag känner också att jag genom att säga nej tll honom mer följer  hennes principer än mina egna och det är lite trist känner jag.

Då låter det ju rätt skumt, om hon tidigare uppmuntrat dig, menar jag. Tog du inte upp det med henne nu? Är hon lycklig i sitt nuvarande förhållande eller kan det ha hänt något som gör att hon är mer intresserad av att ha honom som "reserv" i nuläget?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!