Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Helpful skrev 2012-05-31 18:05:09 följande:
    Vad hjälper det självförtroendet att "umgås" med någon som man inte vill ha? Njae jag är väldigt kräsen. Jag har svårt för att umgås med genomsnitts-kvinnan! Jag vill ha sååå mycket mer än att bara "försöka få någon på kroken" (jag spelar inte ett spel), utan jag vill att umgänget ska vara som en dans där man ger och tar. - Något som FÅ förstår (och tyvärr tror jag det är FÅ som KOMMER förstå vad jag menar eftersom just genomsnitts-kvinnan oftast befinner sig här...).
    Man får känna sig eftertraktad?
    Så sällsynt är det nog inte med relativt friktionsfria relationer baserade på ett givande och tagande, tror att det utgör grunden för många lyckliga äktenskap (och långvariga relationer). Tycker för övrigt att du låter bitter och kategorisk.
  • Anonym (rainbow)
    Anonym skrev 2012-05-31 23:21:49 följande:
    men jag fattar inte riktigt dessa krav. Jag har ju också krav, men om jag blir kär så blir jag ju? Det är inget jag kan bocka av på en kravlista? 
    Fast om du har en profil på en nätdejtingsida, skulle du per automatik träffa alla som skriver, eller sålla bort? Vad sållar du utifrån i så fall, om inte en "kravlista"?
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (Unikum) skrev 2012-06-04 00:30:17 följande:
    Njae, samma sida, men man väljer att man söker 'vänner'... Vissa tjejer tolkar det som att man söker KK dock...enda nackdelen..
    Jag skulle kunna tolka det som att killen är i en relation och vill ha singelkompisar, eventuellt för uppgradering/vänstring. Brukar bli lite misstänksam och skriver inte till de killarna...
  • Anonym (rainbow)
    Anonym skrev 2012-06-05 03:01:19 följande:
    jag tycker inte det är det minsta konstigt att skriva att man söker efter vänskap. Om man blir kär så blir man, men att ha det som grundinställning känns för mig vääldigt krystat och konstigt...
    Fast du är väl knappast på en dejtingsajt och letar efter vänner primärt? För i så fall antar jag att du (om du är heterosexuell) även skriver till personer av samma kön...? Att man inte faller för alla man snubblar över är ju tämligen uppenbart, men tycker att det känns som om de som "letar vänner" hymlar om varför de egentligen är där.
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (Unikum) skrev 2012-06-05 22:54:59 följande:
    Fast om dejtingsajten har 'vänner' som inställning så är ju det ett av syfterna.... Annars skulle det ju inte finnas.
    Ja, fast är du så pass kategorisk att du bara säker vänner av motsatt kön så synar jag ändå avsikten. Tror att ytterst få söker sig till just dejtingsajter om det är vänskap (och inget mer ) de är ute efter.
  • Anonym (rainbow)
    Anonym skrev 2012-06-05 23:28:40 följande:
    Jag har iofs mest manliga vänner :) men nej, jag skriver inte till tjejer också. Jag tycker inte riktigt att jag hymlar. För mig är det en rätt stor skillnad mellan att söka efter kärleken i sig, och att bedöma varje person jag pratar med som en potentiell partner. Jag förstår hur du menar, men för mig känns det verkligen helt _sjukt_ att träffa någon irl och veta att allt han bedömer mig som är en framtida kärlekspartner.

Svårt att förklara hur jag menar, jag gissar att vi ser det på helt olika sätt  
    Fast träffar du någon från en dejtingsajt så är risken bra stor att det är precis det han gör, bedömer dig som framtida kärlekspartner alltså. Det är ju som det som hela konceptet bygger på, och man dejtar ju inte folk som man inte ser som potentiella partners. I alla fall gör då jag inte det.
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (Man) skrev 2012-06-06 20:46:47 följande:
    Det är därför jag inte vill lägga upp kort på mig själv, känns som att hela världen ska bedöma mig & känna igen mig. Som man känns man extra utsatt eftersom vi redan konstaterat att vi ofta måste Maila många fler innan vi får napp. Man får liksom fläka ut sig så mycket. Jag har inga problem med att skicka kort relativt snart men vill ändå ta mig förbi första två mailen så att det ändå finns lite möjlighet att tro det kan bli dejt innan man outar sig. Snälla Madamer, kan ni inte tänka på det innan ni ratar oss utan kort?
    Jag ratar killar utan kort för uppemot 90% av de med kort ser ursäkta mig, inte kloka ut. Och jag vill inte svara på två mail för att sedan dissa killen ifall han inte lever upp till mina utseendemässiga krav, känns mindre elakt att inte svara alls då.

Förstår för övrigt inte hur en del tänker när de väljer kort.
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-06-06 21:55:06 följande:
    Men du kanske dissar de 10 snygga procenten... de som inte vill lägga upp kort. Var på en dejtsajt där en stackars kille tydligen föll väldigt många i smaken. Till sist skrev han i versaler i sin presentation att han inte ville ha fler mail
    Tar den risken i så fall! Brukar inte ha problem att få kontakt med de killar jag vill snacka med, har fler som skriver till mig än vad jag hinner med ändå.

Fråga: Om en person skrivit exempelvis "Hej vackra" fem gånger, utan att få svar, tror han att jag spelar svårflörtad eller behöver jag vara övertydlig och säga att jag inte är intresserad? Man kan tycka att han, eller rättare sagt, de, borde förstått vinken.
  • Anonym (rainbow)

Jag håller med Unikum, jag gillar också välförfattade brev/chatter. Jag tycker dessutom att de få gånger jag faktiskt gått vidare och träffat någon, så har verkligheten varit precis lika bra som det de skrivit. En person som är bra på att uttrycka sig i skrift kan förmedla rätt mycket tankar och värderingar i sina brev, samt humor, och jag bildar mig ganska snabbt en uppfattning om det är något som kan bli något senare. Sedan skriver jag ett tag till i alla fall, och känns det fortfarande bra så styr jag upp en träff. De som pushar om att de vill träffas tidigt vill säkert också träffa någon, men jag känner mig inte utvald då, utan det känns som om personen vill ses för att veta om jag är värd deras tid eller om de ska satsa på någon annan av de 25 de skriver med. Jag brukar dra öronen åt mig då.

• Anonym (rainbow)

Opcode. Nu var det lite svårt att greppa delar av den där konversationen du la upp, kanske pga "censuren"? Men jag tycker att den kändes stel från båda håll. Ingen direkt gnista, ganska opersonlig, och den typen av konversation som för det mesta rinner ut i sanden.

Får också lite vibbar bekräftelsebehov/desperat. Sådant känner tjejer på mils avstånd och vi drar öronen åt oss direkt. Även om du säkert är schysst egentligen så är det ett bra sätt att minska dina chanser.

Tror att du kan finslipa din teknik en hel del för att få ut mer av ditt nätdejtande :)

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!