Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Apropå diskussioner om sex på första dejten så föredrar jag att inte ha det. Börjar man i den änden så är det lätt att allt fokus hamnar på sex istället för på att lära känna varandra och de killar som är genuint intresserade av mig har inte haft något emot att vänta ett par dejter. Dessutom kan det bygga upp spänning när man väntar lite

Har även träffat någon som hade lite prestationsångest just första gången, bortsett från det fanns inga som  helst potensproblem hos killen utan vi hade råbra sex och blev tillsammans. Tycker att det är lite hårt att antyda att det finns "problem" bara för att någon råkar vara nervös inför någon de gärna vill få till det med.  

• Anonym (rainbow)
    MrC skrev 2012-11-18 14:30:46 följande:
    Vi hade iofs inget 100% bestämt, men vi siktade på det och båda ville. Jag är bortrest i 2 veckor till och kan inte, därför siktade vi på om 3 veckor. Efter den helgen (7-9 dec) är jag upptagen varenda helg till februari. Kanske t.o.m längre. Känns som att vi inte ha oddsen på vår sida.
    Oj...ja, spontana tankar.
    Vad gör du varje helg tom februari? Bor du och dejten långt ifrån varandra eller skulle ni inte kunna träffas förrän feb även om ni bodde granne med varandra? & vad är du ute efter? En kul weekend utan fortsättning eller något långsiktigt? För även om ni skulle träffas i början av december och allt kändes rätt, så är 2 månader bra länge att hålla glöden uppe efter bara en dejt...
  • Anonym (rainbow)
    MrC skrev 2012-11-19 04:03:29 följande:
    Ojämna veckor har hon sina barn.
    Helgen v 49 har jag inget alls. Flyttar hem veckan före och blir väl att fixa i lägenheten om jag inte träffar henne. Hon har eg barnen + ska kanske jobba extra.
    Helgen v 50 ska jag jobba lördagen 10 timmar. Det är bokat för 3 månader sedan.
    Helgen v 51 hämtar jag min dotter i Finland.
    Helgen v 52 har jag min dotter.
    Helgen v 1 åker jag med dottern på fredagen till Finland och lördag jobbar jag. Bokat för 3 mån sedan.
    Helgen v 2 ser bra ut.
    Veckorna 3 och 4 är jag troligen på affärsresa/utbildning.
    V 5 har hon barnen.
    V 6 och 8 är okay. Nu är vi inne i slutet på februari.
    Svårt va!?
    Frågan återstår, bor ni långt ifrån varandra? 
    Om ni inte gör det, så kan ni väl ses en söndag även om du eller hon jobbar på lördagen? Eller måste det vara vin och övernattning på agendan? :P

• Anonym (rainbow)
    Zeus skrev 2012-11-19 09:34:13 följande:
    Jag håller med... Har lite svårt att förstå hur man kan "glömma" berätta om man åker hem. 

För att inte tala om att det låter som väldigt konstigt agerande att  "bli så förbannad" att man åker hem ifall man bokat fel, en sak om det inte finns några rum kvar men har ytterst svårt att tro att han skulle blivit illa bemött eller att det på något sätt hade varit svårt att förlänga vistelsen, det är iallafall inte den erfarenhet jag har av hotell, de brukar så att säga inte vara otrevliga om man vill stanna längre  

Jag tycker det låter som en riktig player och personligen hade jag aldrig accepterat en tjej som gjort sammasak. Det är definitivt inte rationellt bemötande och det känns direkt opålitligt att bara dra i väg. Men vad vet jag, jag är så paranoid i sammanhanget att jag betvivlar magsjukeanledningen också. Men nåja vissa har väl en fruktansvärd otur... Eller så är de helt enkelt notoriska mytomaner som tyvärr inte vågar stå för sina egentliga åsikter.
    Jag håller också med om att det är skumt. Om han är en player eller om det är något annat som inte stämmer kan jag inte svara på, men tycker att *om vi nu ska anta att hans version stämmer* det låter illavarslande att man har så svårt att hantera motgångar att man flyr situationen i ilska istället för att lösa den. 

Så här tidigt ska man inte behöva få dåliga vibbar! Jag skulle dra öronen åt mig och faktiskt överväga att lägga ned och fokusera energin på någon annan... 
  • Anonym (rainbow)
    Zeus skrev 2012-11-19 07:19:50 följande:
    Jahapp nu har snart min "jakt"månad och om jag har jagat.... Inte ett djävla skit, jag loggade in på MP för första gången på typ 2,5 veckor igår kväll... Men är man skicklig jägare som mig så räcker det, imorse låg mycket riktigt (helt klart förväntat när kungen glider in på sajterna) en dejt förfrågan i inboxen. Det som oroar mig är att hon ser lite för bra ut, men jag är inte den som är den. Jag svarar "lite mer får du väl ändå anstränga dig?", jag blir bästan rädd för mig själv när det slår mig vilket psykologisktgeni jag egentligen är, att hänga på sajterna dag ut och in HAHA bara amatörer som gör, det handlar om tillgång och efterfrågan. Genom att inte vara inloggad på några veckor och sedan tydligt men bestämt klicka sig in på sajten, en snabb svit av klickanden på de profiler som man gillar sedan en snabb avloggning är allt som behövs. Lär er det grabbar, supply and demand som sagt.
    Finns säkert tjejer som går igång på det där, själv tycker jag att det är avtändande med killar som spelar en massa spel och tror att attityd är ett vinnande koncept. Men det beror väl på vad man är ute efter...
  • Anonym (rainbow)
    MrC skrev 2012-11-19 11:39:29 följande:
    Ja, tyvärr är det 40 mil.
    Därför är det övernattning på agendan och vi är båda överens om att det är två eller tre övernattningar t.o.m.
    Planen var att jag skulle åka så jag var där kl 18 på fredag kväll och åka hem söndag kväll eller måndag morgon.
    Klart vi ska dricka vin.
    Det kanske bara är jag, men jag skulle inte se någon direkt mening med att träffa någon på de premisserna. Eller skulle du kunna flytta till henne om det slog blixtar? Jag personligen skulle inte ens vilja utsätta mig för risken att det känns helt rätt när det är nära nog omöjligt med en åtminstone halvseriös fortsättning. Vill man inte kunna träffa den man dejtar mer än en-två gånger per kvartal?
  • Anonym (rainbow)
    Nyfiken och glad skrev 2012-11-20 16:02:11 följande:
    Ansluter till den här tråden och bidrar gärna med mina erfarenheter.. Glad
    Testat lite nu och kollat runt på en sida men delar uppfattningen att det inte alltid är så enkelt att hitta rätt.
    Tydligen får man extremt många svar och kontakter som tjej vilket innebär att ni behöver sålla och vara lite cyniska.

Som kille är det motsatt problem (i alla fall för mig), man försöker vara lagom kräsen och kontakta tjejer som verkligen verkar intressanta men det är inte ofta man (jag) ens får svar, trots att jag faktiskt ser rätt bra ut och är trevlig när jag skriver.. Glad

Har ändå fått ett par kontakter som verkar lovande och särskilt en tjej som jag nu har bokat in en dejt med!!
    Hon är jätteglad, verkar mysig och vi är båda förväntansfulla.. Skrattar massor när vi pratar (chattar) och oavsett vad som händer så ska det bli härligt att få se hennes härliga leende irl, höra hennes skratt och vara lite nära. Så får man se vad som händer sen...

Antar att jag återkommer och berättar..
    Tror inte att man ska ta det där jättepersonligt. Visst, jag är mindre benägen att svara om killen "inte är min typ" men det kan också bero på att jag redan skriver med någon och vill se vart det leder innan jag börjar skriva med någon annan.
  • Anonym (rainbow)
    Flinxy skrev 2012-11-23 18:49:35 följande:

Tackar! :)

Badboys är väl inte rätt ord heller... Eller jo det är det nog. Var tror ni mitt intresse är? Hos Gentlemannen som tog mig med storm och charmade byxorna av mig och som jag nu inte hört av på 5 dagar.
    Eller hos den vanliga killen som vill bjuda på middag? :P

Han letar kanske efter samma sak som dig och tycker att han fick dig på fall för lätt...?
  • Anonym (rainbow)

Ok, en fråga i anknytning till det vi diskuterat om att man ibland ändrar sig efter en dejt. Hur gör ni om allt kändes bra eller åtminstone halvbra under dejten & ni planerat in en andra dejt men sedan när ni kommer hem så känns det "näeee"? Går ni på andra dejten och berättar det då eller tar ni upp det innan?

• Anonym (rainbow)
    Xmag skrev 2012-11-26 22:40:16 följande:
    Jag tycker det är jättetrist med detta att spela svårfångad och det är verkligen inte något jag sysslar med. Men, läser man och tolkar det många av tjejerna här skriver så är det mycket bättre att vara lite ointresserad än lite lite för på. Många säger att de vill ha en trevlig och snäll kille som ger dem uppmärksamhet men det är inte så personerna agerar. De trånar efter de som inte vill ha dem/spelar svåra att nå. Nu gäller detta givetvis inte alla men det finns ändå denna tendens och det kanske bara är så man fungerar. 
    Tänker själv på ett litet "trick" jag har för att få kontakt om jag vill maila till någon som jag misstänker får väldigt många mail och som förstår att hon är snygg själv. Om jag skriver ett trevligt mail får jag nästan aldrig svar. Men när jag är lite på gränsen till, eller smått otrevlig/anklagande så får jag faktiskt svar nästan jämt... Och flera gånger har det lett till träffar så det är inte bara ett argt mail tillbaka. Jag upplever att vissa (och nu pratar jag inte om tjejerna i denna tråd) tjejer man mailar känner sig lite besvikna över att jag inte är intresserade av dem och skall försöka omvända mig... Jag tror heller inte att detta är helt medvetet i alla fall utan är mer som en instinkt. Det man inte kan få/är dyrt/svårt att få är värt mer än det man får lätt. Så tjejer, tänk lite och ge de trevliga, snälla killarna som visar er sin uppmärksamhet lite uppskattning och uppmärksamhet och strunta i de killar som inte ringer/svarar eller verkar ointresserade. Skrattande
    Jag kan tycka att det är kul med ett lite lagom fräckt första mail, om det kommer från någon som verkar intressant i övrigt. Oftast öppnar det för någon slags konversation medan "Hej :) " brukar rinna ut i sanden. Gillar dock aldrig de som är direkt otrevliga eller som inte verkar snälla och trevliga...det är inte lätt det där! :)
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!