Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym skrev 2013-01-04 00:24:52 följande:
    Men det innebär att kärleken till situationen är viktigare, då den får dig att välja bort kärleken till människan?
    Jag ser det inte så. Jag vill hitta något stabilt och långvarigt och då ska både situationen fungera och kärleken finnas där- båda är lika viktiga. Någon kärlek finns dessutom inte till personer jag aldrig träffat, så hur du får det till att jag väljer bort "kärleken till människan" är inte helt begripligt för mig. Jag har heller aldrig inlett en relation med någon som jag inte haft känslor för.

Men vi kan nog helt enkelt sammanfatta det som att jag ställt krav som du inte gillar? 
  • Anonym (rainbow)
    NooneBird skrev 2013-01-04 09:24:20 följande:
    Han har inte hört av sig alls igår och inte svarat på
    Mitt sms om han kommer på lördag eller inte. Antar att jag är dumpad! Han har alltid hört av sig. Ringde igår kväll och mobilen var av. Trodde att jag iaf var värd ett sms, inte att ignoreras. Efter alla timmar av samtal och prat om känslor så slutar det såhär?
    Fan kan inte sluta gråta...
    Men fy, förstår att du är ledsen
    Hoppas verkligen att du får någon form av respons under dagen, även om jag håller med dig i sak om att ett mess borde han ha kunnat få iväg under gårdagen nästan oavsett vad.

Mycket skumt beteende av honom.  
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-04 11:09:26 följande:
    Vet ju allt ni skriver, ser själv helt hur fel jag gjort. Antar att det är en försvarssgrej för att inte visa mig sårbar.
    Skickade inatt ett helt normalt sms till honom och frågade om han hade det bra för han är bortrest några dagar och fick tillbaka ett svar imorse som jag sen svarade på igen kort men ändå utan sex. Vi båda avsluta med "puss".

Men då är frågan om jag bara ska visa mitt bättre sätt eller borde jag ta upp att jag måste sluta med mitt sexsnack för att jag bara försöker visa mig stark och självständig?

Vet inte när han kommer hem igen men vågar inte riktigt fråga heller... Eller ska jag fråga när vi ses igen?
    Jag tror på att visa upp ditt bättre sätt, och se hur det fortlöper. Om du känner att det blir läge att ta ett snack om vart ni är på väg om någon vecka eller så, så tycker jag i så fall att du kan ta upp det då. Liksom lägga korten på borden; att du gillat honom från första början men att du känner att ni hamnade på fel köl för att du var osäker på vart du hade honom och därför var rädd för att visa dig sårbar...

• Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-05 00:34:12 följande:
    Problemet är att om jag verkligen bryr mig så tar jag mig tiden att svara direkt. Han tar sig inte tiden så i mitt huvud bryr han sig inte då... Så nä, jag kommer inte höra något. Vissa människor är helt enkelt skitstövlar och han var en av dom trots att min magkänsla sa nåt annat tidigare.
    Kan vara så att du har rätt, kan också vara så att han blev ställd av ditt mess och behöver fundera. Eller så var han ute efter något annat och är rädd för att ta konflikten. Omöjligt att säga, men tiden lär utvisa. Jag tycker i alla fall att du gjorde helt rätt i att skicka smset och var stolt över att du inte skickade fler mess. Vill han ta kontakt kommer han att ta kontakt. Tro mig! Och vill han inte så var glad att du får veta det nu när du "bara" är intresserad och inte hunnit kära ned dig totalt. Kram!
  • Anonym (rainbow)

Haha, papito ger mig lite svennebanan-vibbar med!  
    Lite grann den där skojfriske frånskilde tvåbarnspappan 35+ på charmturné  

• Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-06 22:20:11 följande:
    Vet du - en barnveckapaus är nog precis vad du behöver, bara mysa med knoddarna och ta långa promenader och fundera.

... och ärligt - om han inte har slängt bort dig på FB, då vill inte han heller bränna broarna för hårt. Däremot är du ju skyldig att bjuda oss alla på bröllopet sedan om det här går vägen Håll dig kall bara, bollen är på hans planhalva och om han vill spela får han både slå till den och hålla sig till dina regler ... 
    Jag håller med till 100 %! Men tycker egentligen att du förtjänar bättre än en kille som inte vet vad han vill...!
  • Anonym (rainbow)
    NooneBird skrev 2013-01-06 22:14:57 följande:
    Velar fram och tillbaka om jag ska säga min mening till exdejten eller inte... Har lyckats stå emot att både ringa och sms:a sen i torsdags men nu börjar det kännas jobbigt. Vill inte ha tillbaka honom på något vis men han pratade så stort om hur ärlig och rak han var. Det är han ju inte...
    Idag plockade jag ner julpyntet och det kändes skitjobbigt då han bad mig att inte plocka ner allt innan han kom då det är så mysigt med julstämning...
    Jag är helt färdig med honom men fyfan, jag är arg. Försöker att inte tänka så mycket men ni vet ju själva. Kan inte förstå att han avslutade allt på det här sättet. Vi har pratat varje dag i princip sen den 30 september och tystnad är allt jag får?!

Vad ska jag göra? Ge mig råd, ska jag Säga något eller låta bli?
    Vill inte skriva något argt till honom, bara säga vad jag känner.
    Skriv ett långt brev till honom, men ge det minst en vecka innan du bestämmer om du vill skicka det. Jag hade nog inte gett honom den tillfredsställelsen, men samtidigt, det kanske är det som krävs för att du ska få lite sinnesro och då kan det ju ha ett värde trots allt
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-06 22:24:27 följande:
    för tror faktiskt inte på Papitos teori om att jag hör något innan torsdag från min KK, förlåt papito!
    Ville han svara skulle han gjort det redan. Och han loggar in massa nu på HP ser jag så misstänker lite att han ska jobba natt och fördriver tiden tills han börjar, men svara på mitt sms nu när han har tiden är tydligen no no.

Någon teori btw om varför man behåller en gammal KK på facebook?
    Hur gör ni själva med era dejter? Jag räknade precis och insåg att 17 (!) av mina vänner på fb är fd dejter! Exen har jag alltså inte räknat med för dem har jag nog bara en på fb. Dock skriver faktiskt flera av dessa killar iaf minst en gång i veckan till mig på chatten så skulle kännas elakt att plocka bort dom oxå... så kanske så min KK tänker inser jag nu :P hehe
    Jag tror att om han hör av sig, så är det mest sannolikt antingen på fyllan när han är lite sugen, eller om han får nobben av någon annan och behöver bekräftelse. Tyvärr! Det finns så klart utrymme för att jag har fel, men att han loggar in på hp etc utan att svara dig känns inte som ett jättebra tecken. har du inte hört av honom på en vecka tycker jag att du gör dig själv en tjänst och tar bort honom på fejjan. 

Jag har två ex på FB och kommer nog att plocka bort den ena så småningom. Han är ingen jag umgås med idag eller har något större utbyte av, men då vi trots allt träffades i några månader har jag väl tänkt att det enda det kan medföra är att han tar illa upp och det känns onödigt när jag inte skriver något särskilt hemligt på min FB ändå. Det andra exet var jag tillsammans med i ett år och kommer nog att finnas kvar som vän så länge han vill även om vi inte har någon direkt vänskapsrelation. Tycker om honom som person även om vi inte fungerade som par och då får han stanna. I övrigt har jag nog bara en dejt (ej KK) som fått "tillträde" till min facebook och till honom sa jag att jag vill vara vänner och menade det. Vi har dock inte hörts mer än en ytlig artighetsfras sedan jag sa att jag enbart ser honom som en vän så han kommer nog att ryka om vi inte tar tag i den där vänskapen snart (och det kanske blir svårt iom att jag numera träffar någon). Jag lägger sällan till dejter trots att jag har 1000+ vänner på FB. Det gör jag först när det blir seriöst.
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2013-01-06 22:47:07 följande:

Ok..kul...jag framställer mig själv som en ärkepajastönt. Får tona ner lite känner jag.
    Äh, det tycker jag inte! Nu letade jag förvisso som singel efter någon mer i min egen ålder och utan barn, men jag tycker inte att du skrivit något som hade fått mig att dra öronen åt mig om det hade stämt i övrigt med det jag letade efter. Män med humor är alltid ett plus, och kan ju säga så här: killen jag dejtar och är nyförälskad i är en riktig svensson och det är inget jag ser som en nackdel Kör ditt race!
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-06 23:07:29 följande:
    Av misstag gick jag in på hans hp därför fick jag nog sms av honom kort efter.

"Hej på dig! Förlåt för att jag inte svarat tidigare. Jag har väl inte riktigt vetat vad jag ska skriva. Jag tycker du verkar vara en jättehärlig tjej men det kanske är bäst för oss båda två om vi inte ses mer. Jag vill inte att det ska bli struligt mellan oss två...inte mer än vad det har blivit iaf. :)"
    Beklagar! Även om det kanske på sätt och vis är skönt att få det svart på vitt så du slipper vänta och undra.  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!