Inlägg från: Little Miss Fucking Sunshine |Visa alla inlägg
  • Little Miss Fucking Sunshine

Ärliga nätdejtingstråden!

NooneBird skrev 2012-10-10 01:55:08 följande:
    Oops, outad. Så går det när man dricker vin på en tisdag och skriver från mobilen
    Fail! Välkommen ut ur garderoben! Drömmer

(singeltjej): Det är som många andra säger, ni har båda loggat in. Varför loggade du in? Han loggade kanske in av samma skäl?

På fredag ska jag till min dejt igen. För fjärde helgen i rad. Tiden går fort! Igår var första kvällen på över en månad som vi inte pratade i telefon heller, han hade kompisar över och det blev sent innan de åkte och jag var ganska trött. Så det kändes lite konstigt, men skönt att det inte är något tvång att prata varje dag. Vi har ju hörts via sms ett flertal gånger under dagen iaf. 

papito: Du är ju för rolig som delar upp oss! Och det är väl iofs inte mer än rätt att jag hamnar med singelpappa eftersom varken han eller jag verkar vara sådär överdrivet singla (!?) för tillfället.  
    Today I´m handing out asskickings and lollipops. And I´m all out of lollipops.
    Tavelkrok skrev 2012-10-10 13:17:23 följande:
    Måste spy ur mig lite galla. Alltså hur i helvete tar man kontakt med er kvinnor  på dejtingsidor för att ens få ett svar tillbaka? Jag har varit aktiv på ett par olika ställen i två år. Har bild, en i mitt tycke, hyfsad presentation. Har iofs testat några olika men ingen skillnad. Jag har skrivit mail som varit korta, långa, humoristiska, seriösa och varianter av dessa, men de genererar fan inte ens att nån bemödar sig med att kolla in profilen...

Jag har sett samma människor i två år häcka på sajterna så uppenbarligen duger ingen. Eller är det så att alla tänker att "äh, jag får inget svar ändå så jag skriver inte"? Där har jag hamnat nu. Jag har tagit slut på idéer hur man bör skriva och skriver därför inte alls.

Nån mer än jag som känner igen detta eller är faktum att man är så jävla ful att man ryker i första gallringen? Kan ju inte ni veta såklart men måste man se ut som Clooney eller Pitt? Sitter alla och väntar på att nåt bättre ska dyka upp?
    Det händer oss tjejer också, som vi har skrivit om tidigare. 
    Jag skrev alla möjliga sorters mail men sen bara slutade jag när jag aldrig fick svar.
    De jag har svarat har aldrig handlat om bild. Jag har lika väl svarat någon utan bild. Det är innehållet i mailet som intresserar mig. Och jag har även svarat på korta, lite innehållslösa mail eftersom jag vet hur det själv är när man skriver en novell och inte får ett ljud tillbaka.
    Så jag har inget bra svar tyvärr. Det slår åt båda håll. 
    Papito skrev 2012-10-10 13:46:28 följande:
    JM Hjärta Modesto? Tungan ute

Ni verkar ha en del gemensamt.

Obs! Jag säger det med glimten i ögat, lite på skoj.

Ibland tror jag att jag är den enda som uppfattar din ironi här... Obestämd

Jag gjorde en liknande grej... eller... inte liknande.
    Jag hade en stalker på en sida så jag avregistrerade mig och skapade ett nytt konto och valde att vara utan profilbild och höll mina bilder privata.
    Då fick jag mail från killar som tidigare dissat mig, och då kunde jag ju bara förklara att jag inte var tillräckligt snygg innan och inte lär vara det heller.
    Några pratade jag med länge innan jag visade mina bilder och det var lite roligt.
    En gång fick jag ett härligt spam-brev där det stod att jag har så vackra ögon! Det är härligt när man inte har några bilder ute på sig alls!
    Men det var jobbigt för själen också. För jag kunde maila med nån kille och sen fick han se mina bilder och bara försvann. Inte ett ljud. Det är inte direkt chokladsås för självkänslan.  

Anonym (Lom) skrev 2012-10-10 14:55:57 följande:
    Rolig story, men vi som träffat dig vet ju hur snygg du egentligen är. DrömmerKyssHjärta
    Meh! Skäms
    (b): Tack det går bra! Framåt! Vi pratar mycket varje dag, dels genom sms och även i telefon. Och vi har setts tre helger på raken och jag ska dit imorgon. Och vi har berättat för vänner och familj att vi träffar någon. Däremot har jag inte bråttom till nåt "det här är min pojkvän"-läge. Vi ses och har det bra och det är ganska officiellt ändå. Men det är roligt, för vi har inte bytt relationsstatus på fb, och det som inte syns där finns inte på något sätt. Roande.

Tavelkrok: Tyvärr finns det många tjejer som faller för badboys. Jag är en av de. De dras till mig och jag dras till de. Helt otroligt, för det är undermedvetet.
    Nu har jag vänt på precis allt och hittat någon som är trygg och lugn och stabil istället, precis vad jag behöver.  
    Tavelkrok skrev 2012-10-11 08:21:10 följande:
    Man får gratulera. Men kan du få över det på dina systrar tro? Fast det där med badboys är ju en uppväxtsak, från båda håll. Skönt att du hittat hem iaf :)
    För min del handlar det om lite andra grejer än omognad tyvärr. Men jag är glad för att jag har vågat satsa på någon som inte är min vanliga typ. 
    Men det är roligt hur det funkar, när jag är ute är vanligtvis varenda rakad kille med tatueringar i min närhet inom fem minuter. Nu skiter jag fullkomligt i de.  
    Tavelkrok skrev 2012-10-11 08:31:44 följande:
    Tänkte inte på mognad. Det är andra processer. Tyvärr är det sällan det når fram och det ställer till det för så många helt i onödan. Fast det är ju så, man lär sig sällan av andras misstag - man måste göra en del av dem själv innan man kommer till insikt, oavsett vad omgivningen kommer med för kloka råd :) Eller kanske på grund av i många fall... Skönt att du hittat rätt :)
    För min del är det verkligen en uppväxt-sak, det var ett klockrent ord. 
    Och jag vet inte hur man ska framställa sig för att verka intressant. Han jag dejtar nu skickade ett mail och han hade verkligen läst min profil och hade mycket uppriktig input kring grejer i den. Och det var trevligt, jag kände mig sedd och uppskattad för det jag skrivit där. Sen kollade jag på hans profil och såg att tonen i den stämde väl överens med tonen i hans mail och då var det självklart att jag skulle svara.
    Han kändes intelligent och snäll och rolig och väldigt lik mig när det gäller värderingar och sinne.

Tavelkrok skrev 2012-10-11 08:48:22 följande:
    Mm, det är den vägen jag också försöker gå, för det är jag som person som är sådan.

Antar att det är rätt mycket tillfälligheter även i nätdejting, även om man kan gå tillbaka till ett första möte på nätet och liksom analysera på ett sätt man inte kan irl. Det första mailet ligger ju kvar men de första orden vid ett möte irl försvinner ju med vinden.

Det är antagligen bara att harva på. Det är förmodligen som vid vanlig försäljning - En jävla massa kundkontakter skapar åtm några affärer. Man tröttnar halvvägs ibland bara.. :)
    Det är mycket tillfälligheter. Och att ha ett öppet sinne. Många har inte det tyvärr. De ger inte folk mer än en halv chans och sen finns det fem andra på lut samtidigt som också får halvchanser. Då hittar man ingen och man förstör för de som faktiskt vill. 
    Tavelkrok skrev 2012-10-11 09:12:18 följande:
    Klarsynt och sant. Jag märker dessutom skillnad i attityd hos en del  från dag till dag. Första dagen kan det vara hur glatt och trevlig som helst för nästa dag totaldö. Ungefär som irl, alla är skitkul och skitsnygga när man är full och när man nyktrar till dagen efter så är attraktionen inte lika stor. Förmodligen har det kommit intressantare mail under tiden... På nätet kan man ju kosta på sig att vara mer arrogant genom sin anonymitet. Vilket leder tillbaka till min slutsats för 1½ år sedan - som jag inte själv levt efter - chansen är avsevärt bättre irl ute på lokal än på nätet.
    Jag är sämst irl! Jag har aldrig kunnat ragga på krogen. Jag vet inte hur man gör. Jag har inte självförtroendet att gå fram till någon jag tycker ser bra ut, och på krogen handlar det ju bara om utséende, där har jag ingen chans att veta om någon är trevlig eller smart på förhand. Så jag blir ofta lätt paralyserad och håller mig med mitt sällskap.

Men jag håller med om att tonen kan ändras från dag till dag. Och jag tror att det är precis som du säger, det kan ha dykt upp nåt mer intressant. Men ofta är det ju övergående också.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!