Inlägg från: Little Miss Fucking Sunshine |Visa alla inlägg
  • Little Miss Fucking Sunshine

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Fia) skrev 2012-09-14 10:27:53 följande:
    Godmorgon! Xmag - jag är med på HP endast och är SUPERNÖJD! Har träffat 3 olika män varav 2 av dessa är super! Vet inte hur jag ska välja ;) underbart problem man har för en gångs skull, ha! Gick ju på dejt igår och hade så himla kul! Redan bokat in att ses igen, underbar kille! Jag har varit extremt selektiv när jag väljer vem jag ska träffa, tror det är därför det gått bra. Inte mailat i evigheter, utan jag har lixom bedömt på andra sätt. Men så har jag ju dejtat rätt många i mina dar, så börjar lära mig vad som funkar.. Oj, nu lät jag som värsta "dejt slampan" ;)
    På vilket sätt har du varit extremt selektiv?
    Today I´m handing out asskickings and lollipops. And I´m all out of lollipops.
    Fia: Jag tror att du haft tur faktiskt. Inte för att det är fel på tur, men att du ändå hittat bra killar på det sättet.
    De jag har pratat med utan presentationstext har antingen varit otroligt sega och känts som att de verkligen inte vet vad de ska säga om sig själva, eller så har de varit gifta (på jakt efter älskarinna) eller singlar men bara ute efter att ligga. 
    Men det är ju skitbra att det har funkat för dig!

Jag ska snart ge mig ut på en helkväll för att fira en god väns födelsedag. Finns på Duliners Hötorget om nån skulle få abstinens. Flört   

Men ursäkta mig, vad är det för elitistiskt snobberi att man ska ha högskoleutbildning?
    Intelligens och allmänbildning har inte alltid med utbildning att göra. 
    Har man inte ett öppet sinne och en förmåga att se folk för vad de är utan löjliga titlar eller be att få se lönespecen så har de personerna ingen plats i min värld, varken som dejter eller vänner.
    Vi är ju alla MÄNNISKOR i första hand.
    En persons livserfarenhet kan väga mycket tyngre än en students inlärda kunskap.

Det intressanta är ju att det aldrig "slår uppåt". En person utan högskoleutbildning skulle aldrig säga "jag skulle helt klart föredra någom som inte utbildat sig", utan det är alltid tvärtom.

Anonym (men) skrev 2012-09-26 12:15:38 följande:

Åhå,vad kul! Berätta?!Skrattande
    Jag la ju ner HP. Och precis innan var det en kille som mejlade mig, han kändes ovanligt vettig för att vara en som närmar sig mig. Och sen när jag la ner skickade jag min privata mailadress till honom och sen fortsatte vi prata där. Vi började med att skriva otroligt långa mail till varandra, sen övergick vi till att prata i telefon typ 2 timmar varje kväll. I helgen träffades vi och det stämde direkt. Jag ska dit på fredag igen och vi har väl bokat aktiviteter iaf tre helger till framöver. Och han har "råkat" berätta för sin familj att han träffat en tjej.
    Så jag vet inte. Det verkar ju bra.
    Och han är toppen! Trygg och stabil, smart och rolig. Vi har mängder med saker att prata om hela tiden.
    Än så länge är det inte officiellt men jag har sagt till de andra jag pratat med att jag träffat nån.  
    Anonym (men) skrev 2012-09-26 12:34:15 följande:

Roligt roligt roligtSkrattande Nä,efter så kort tid..går man väl inte ut med att man har pojkvän..Men så skoj. Och planera helger ihop..seriöst!!Flört{#emotions_dlg.flower}
    Han bor väl 5 mil från mig och  jag har ju barn varannan vecka så därav planeringen. Det är svårt att få till nåt mer spontant då. Men det gör mig inget, det är bara mysigt. 
    Anonym (b) skrev 2012-09-26 12:41:46 följande:

Åh vad skoj!!Skrattande är det alltså så man ska göra? jag har ju bara 4 dagar kvar på MP så det är kanske nu det händer  
    Ja då får du vara beredd nu! Eller så handlar det om det där "när man minst anar det". När jag äntligen bestämt mig för att skita i det helt och enbart satsa på träning och vänner i höst så dyker han upp! 
    Anonym (FZ6) skrev 2012-09-26 22:09:43 följande:
    Man får gratulera om det håller i sig?
    Tack. Glad
    Än så länge är det alldeles för tidigt att säga. 
    Anonym (b) skrev 2012-09-26 22:06:02 följande:
    Ja jag känner som (men) skriver. För de som har klart och tydligt: vill ha barn, skriver jag inte till. Det har varit killar som skrivit till mig som jag sett har "vill ha barn" och då har jag  försökt avrunda men många har skrivit att man kan ju se längre fram. Men jag vill inte bli kär när man vet att man inte har någon framtid tillsammans... är inte intresserad av bara en "fling". Och jag är 100% säker på att jag inte ska ha fler barn så det hade bara varit slöseri med tid.
    Så känner ju jag också. Jag vill inte slösa med någons tid, varken min eller killens. Och om barn är ett viktigt mål för honom är jag inte rätt person. Man ska aldrig säga aldrig, jag tycker inte att man ska stänga dörrar helt, men jag vill inte vara med någon som aktivt strävar efter att skaffa egna barn. 

ulfsas skrev 2012-09-27 11:13:41 följande:
    VA, har någon gift sig med dig utan att du var bjuden på kalaset?Förvånad Upprörande.
    Hahaha, ja det verkar inte bättre! Tungan ute
    Vi får väl se om jag får vara med framöver iaf!
    Anonym (Lom) skrev 2012-09-27 16:30:23 följande:
    Fan, men jag sparar ditt telenummer om det blir kris i framtiden.
    Lycka till!
    /Lomfågeln
    Du igen... om du visste hur mycket jag har funderat över vem du är?! Seriöst, jag har lagt ner timmar på att försöka komma på det!
    Jag har inte lämnat ut mitt telefonnummer åt höger och vänster nämligen, men jag har inte fått ihop det med vad du sa senast. Så jag är helt lost. Din identitet är fortfarande hemlig, Batman! Drömmer 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!