• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Lotten) skrev 2013-01-02 21:05:41 följande:
    Hej hej, joinar er här om det e ok

Var på dejt i fredags med en kille jag haft kontakt med hela hösten, dock inte var så aktiv o inloggad sista månaderna men vi har ändå hållit kontakten. Så i fredags träffades vi fast att jag inte var på nåt särskilt dejtinghumör - men jag tänkte jag går, hade redan avbokat en gång för ett par månader sedan o kunde inte med att göra det igen.. o tur att jag gick. Vi hade en supertrevlig kväll!! Vi träffades runt 19, Först fikade vi o åt en bit mat, sen gick vi vidare på puben o stannade fram mot 01 snåret...himla trevligt. En riktig trevlig kille... alltså jag e så förvånad över mig själv. Jag e inte van att dejta "killar med mkt ordnade förhållanden" ( alltså inte så att jag dejtar bad guys eller kriminella så ni inte missförstår ) men den här killen såg bra ut, lång ( som jag vill ) bra klädstil, vi hade trevligt, vi kunde prata o kändes som han var intelligent, att vi låg på samma nivå, han har bra jobb o villa....han känns så "ordnad" på nåt sätt... nästan så jag tidigare trott att jag kanske inte var värd såna killar...eller nåt fast skumt egentligen då jag själv e högutbildad, har bra jobb osv... asch, svårt att förklara, vill inte att ni ska missförstå mig..

Hur som, innan vi sa hej-då så frågade han efter mitt nummer... å messade typ en stund efter att vi skilts åt, ser det som ett gott tecken
    Å så har vi messat i princip hela veckan... o jag har väntat på att han ska fråga om vi ska ses igen...å ikväll så frågade han om jag ville ses till helgen Det måste ju betyda att nåt intresse fanns... usch, blä...e lite osäker på mig själv som ni märker... men jag blev iallafall glad
    Haha...hur kan du vara osäker?

Det är ju glasklart att intresse finns, tryck ner jante i väskan igen och njut av att han vill ha just dig!  
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2013-01-02 21:22:52 följande:
    Nu rullar det minsann på med killen jag mailar med han verkar bättre och bättre. Vi skriver så mycket så att vi skriver om varandra, frågorna haglar plötsligt. Det verkar vara en bra kille
    Han bygger bara luftslott, en riktig bluffmakare!
  • Papito

Lustigt faktiskt, vi hade en period där åtminstone vi som skrev i tråden var helt less på det och i stort sett alla hade lagt ner dejtandet, nu närmar sig våren och det lossnar rejält med allt fler som får ny energi och hittar dejter och förhållanden.

Det går verkligen i cykler, kul att så många får lite förnyat hopp...även du (b)  

• Papito
    Tusse85 skrev 2013-01-02 23:56:59 följande:
    Ja de märks att många får vårkänslor nu, mycket nya killar som mailar som man aldrig sett på HP tidigare vilket är skitkul!

Har mailat med flera senaste dagarna vilket en är lite extra intressant för helt plötsligt räcker inte de där 2000 tecken till alls för någon av oss för vi har så mycket att skriva. Så vi får se om jag vågar träffa honom i verkligheten oxå :) Även bytt nummer med en kille jag smsar lite med, dock tror jag tyvärr inte han är min stil nu när jag lär känna honom mer... så hur avslutar man snyggt med någon man både smsar med och lagt till på facebook? :S

Och mitt problem är att ju mer jag skriver med en kille desto mer börjar jag tänka på KK:n..... som jag dessutom var hemma hos igår och som tur var slapp jag prata om mitt felskickade sms utan allt var precis som ingenting hänt :) Stort leende på hans läppar när jag kom och hångel i dörren när jag skulle gå...... suck, varför blir inte dom man är intresserade av intresserad tillbaka?

Men Tussis, vi var ju överens om att du skulle sätta gränser för honom, markera tydligt. Vad hände med det? Okej för att man kan bli sugen men när du vet att du troligen blir kär i honom kommer det att sluta med att du blir sårad, är det värt det?

Lägg ner direkt eller ställ honom mot väggen först, är han inte intresserad av mer lägger du ner och då ger du andra en ärlig chans. Så länge du har honom på lur ger du varken någon annan eller dig själv en ärlig chans.
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2013-01-03 09:25:48 följande:
    Ja jag håller ju egentligen med... men då blir det inte lätt för mig bor inte i någon stor stad och är rätt så säker på att här inte finns någon för mig så hur fasen gör man då?!

Flyttar till Göteborg....

Jag tycker du gör rätt, bor du på en relativt liten ort är det givetvis svårare att hitta någon. Klart du ska vidga ditt område. Det svåra är om ingen av er är det minsta flyttbar för i längden är 11 mil inte 50 men ändå för långt för att man ska kunna leva och bo ihop och få vardagen att fungera med barn, hämtningar, lämningar, aktiviteter (då är det nästan bättre med 25 mil och varannan helg ). Men kan den ena (på sikt) flytta några mil närmare så kan den andre flytta dit och har då 6 mil till gamla orten, då kan man pendla dagligen om man har bil eller det finns tåg mellan orterna.
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2013-01-03 09:57:24 följande:
    Vi får väl se... jag tänker inte skicka första mailet idag iaf. Han sa att han verkligen skulle försöka tänka ut ett sätt att lösa det på. Men jag vet samtidigt att ingen av oss är flyttbara... kanske lika bra att inte ens träffas då för då hinner man inte få eventuella känslor. Men jag känner att jag blev lite avtänd av det här eller vad man ska kalla det... tappade lusten. Vi skrev ju så glatt igår varför kunde han inte kläckt ut sig det tidigare? bekvämma män, antagligen ingen som passar mig då om han är sådan.
    Det är ju där det blir konstigt. Man börjar fundera på praktiska flyttlösningar innan man ens har träffats. Innan man ens vet om det finns kemi. Känns som att man börjar i fel ände och hoppar till seriös satsning direkt. Samtidigt är det ju så att de flesta lever ett ganska hektiskt och stressigt liv och vill inte investera kraft och känslor i något som är dödsdömt eller iaf väldigt svårt.
    Så har jag fungerat iaf, många säger att finns känslorna så löser det sig...och det stämmer säkert i många fall men jag tror att det ofta spricker också.
    Jag har själv två¨barn och de bor vv, det finns ju inte på kartan att jag skulle kunna flytta långt bort (såvida jag inte väljer bort mina barn men det finns ännu mindre på kartan), träffar jag då någon i samma sits, kan jag inte gärna begära att hon ska lämna sina barn. Då vet man redan från början att det kanske inte är omöjligt att hitta en lösning (livet tar många nya vändningar) men att det kan bli väldigt svårt och slitsamt....med stor risk för att det inte håller.
    Sen finns det de som kan flytta trots barnen, där den andra parten också vill flytta t.ex. till en större stad eller där den andra föräldern inte finns med i bilden, det händer ju också.
    Men om det inte är så, då vet man att man redan från början får får kämpa i uppförsbacke. 
  • Papito
    NooneBird skrev 2013-01-03 10:42:42 följande:
    Två dagar kvar till min dejt kommer! Jisses vad pirrigt det känns nu. Fick ett sms från honom att han längtade efter att träffa mig. Har planerat hela menyn på lördag och plockat fram dubbeltäcket så att det inte blir någon risk för att vi ligger för långt ifrån varandra.
    Denna helg gäller det, bära eller brista! Blir det vi eller går vi vidare utan varandra. Skönt att få veta svart på vitt vart vi står och om vi verkligen passar ihop. Har sagt till honom att jag vet vad jag vill och vad jag känner men att vi inte kan ta ett sånt beslut per telefon. Han höll med.
    Härligt Noonie!
    Du har verkligen väntat och längtat...hoppas att du åtminstone får dig en rejäl svängom under dubbeltäcket..haha

Men du, vi diskuterar precis långdistans, hur har ni tänkt göra? Jag menar, det var väl över en månad sedan han ballade ur på dejten och ni har inte lyckats få till det förrän nu...ska ni ha en relation där nio träffas så sällan eller har ni en reservplan?
    Blir svårt att bygga upp en relation när man träffas så sällan.
    Hur gör ni? 
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2013-01-03 10:48:20 följande:

Ja du har helt rätt som vanligt! håller med i allt du skriver och visst blir det att man börjar i fel ände men som du skriver vill man inte investera i känslor och tid om det är dödsdömt...

Han har fortfarande inte mailat, han vet nog verkligen inte vad han ska svara. Jag sa lite skämtsamt att vi får sova på saken... 
    Luuuugn, luuugn..han kan också vara upptage med barnen, jobb eller annat som kom emellan
    Men visst, hade det varit mig du flirtat med hade du haft morgonmail

Man blir lite nyfiken, hur avslutade ni igår?
    Vad var det sista han skrev och hur svarade du? Om du nu tror att han blev lite ställd menar jag, då behöver du vår hjälp  
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2013-01-03 11:17:13 följande:

Han skrev att han jättegärna vill träffa mig, synd bara att det är så långt. Då skrev jag att jag tycker det verkar svårare med barnen eftersom vi har dem helt olika. Skrev också: hmm, hur ska vi göra nu?

Han skrev: jag försöker tänka tänka tänka.

Då skrev jag ( det började bli sent) vi får sova på saken god natt

Då tror jag han skrev: haha ja det får vi göra:) sov så gott kram!    hoppas verkligen han inte är här inne och läser nu bara Skäms
    Men att ni har barnen olika behöver inte vara ett problem i längden. Märker man att man trivs och det blir seriöst kan man alltid förhandla och byta veckor med sitt ex..någon av er borde kunna det och är exen griniga får man väl ta den fajten, då är det ju värt fajten.

Ska jag vara ärlig ser jag inte problemet ni har, haha. vill ni verkligen träffas går det att lösa med barnvakt eller liknande. Det kan givetvis vara bökigt i början för man vill inte börja peta i veckorna bara för att få dejta ett par ggr, så ni kan säkert få svårt att ses men blir ni seriösa finns lösningar på just det problemet iaf.

Nu hjälper jag dig igen...

• Papito
    Anonym (b) skrev 2013-01-03 11:34:41 följande:

Ja men så har jag också tänkt! han får verkligen minus poäng som ser problem där det egentligen inte finns så stora problem.... men de andra killarna i tråden verkar tycka samma som honom.
    Men så är ju jag speciell.... Kyss

Hm, hur många inboxar du med egentligen, ingen annan kille i tråden har sagt något om det..hahaha, din lilla player!!! Cool
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!