Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse85 skrev 2013-01-08 00:52:23 följande:
    Avslutar kvällen med att snabbt kolla lokaltidningens hemsida och ser då min KK det första jag gör i bakgrunden på en bild i sin sexiga uniform.
    Fan.

Men sova var det ja, snart morgon och dags att gå upp.

Godnatt igen
    Kom ihåg, han har fin utsida,

men inget vidare insida ...

Du är bättre än det - och vältränade trevliga killar i uniform är det gott om.
  • Angelven
    Anonym skrev 2013-01-08 10:25:26 följande:
    Usch, det är inlägg som det här som får mig att förstå att jag aldrig kommer att träffa någon. Utseendet är så jäävla viktigt för en tjej, och jag har det inte väl förspänt på det området. Vad ska man göra som tjej när man, oavsett hur man sminkar och plockar och donar, aldrig blir snygg? Bara ge upp verkar det som...
    Absolut inte.

Varför då, det är väl klart, utseendet spelar roll, det gör det säkert för dig också - och en del har det bättre förspänt än andra på den fronten. Det är då charm, intilligens et cetera kommer in, det är en helhet. Om du inte är skapt som en fotomodell (få av oss är, mig inklusive ) så får du jobba med det du har eller bättra på något du kan bättra på och hitta en man som uppskattar det mera än att du inte passar på framsidan av Elle (eller för min del, Café )

Men yta utan innehåll, det är som den där balla designflaskan med vin, som ändå bara smakar druvjuice och vodka ...

Det jag tycker var så oerhört dumt är att Tusse både är väldigt söt och väldigt trevlig/charmig och smart (typ, när hon stannar till ett ögonblick och tänker efter i alla fall) - och att en kille då ens kan fundera på att inte ha henne som sin flickvän. 

... och det är väl kanske det som har hänt - hon gick på en kille som bara var yta (och han såg bara yta), insåg sitt misstag och gör något åt det. 
  • Angelven
    Anonym skrev 2013-01-08 10:25:26 följande:
    Usch, det är inlägg som det här som får mig att förstå att jag aldrig kommer att träffa någon. Utseendet är så jäävla viktigt för en tjej, och jag har det inte väl förspänt på det området. Vad ska man göra som tjej när man, oavsett hur man sminkar och plockar och donar, aldrig blir snygg? Bara ge upp verkar det som...
    Ju mer jag läser det här, desto mer irriterad blir jag egentligen.

Du bluffar.

Utseende spelar roll för dig.

Du, jag - Torsdag lunch, sushin i Solna Centrum, blind date ? 
  • Angelven

sådär...

beroende på diskussionen om ålder här har jag tittat mig själv i spegeln och ändrat spannet.

25-50 år gammal verkar lagom - så kan hon vänta några år på att jag går i pension eller så kan jag vänta på henne

Och det dök direkt upp en jättesöt match på HP som inte brydde sig om ålder med en trevlig presentationstext.

• Angelven
    Anonym skrev 2013-01-08 11:43:19 följande:
    Sorry, jag menade inte att spela helgon och låtsas att utseende inte alls har betydelse för mig, för självklart har det det! Men av det jag ser verkar det som att utseende är otroligt mycket viktigare för killar och det gör mig beklämd. Nu har jag väl lyckats framställa mig som en riktig bitterfitta här i tråden, men den sidan tycker jag nog att jag håller i schack i verkligheten. Jag tycker mig vara intelligent och faktiskt ganska rolig IRL, men ändå får killarna något sökande i blicken och går vidare till någon vackrare, smalare, större bröst-igare...

Att få ett sånt där mail som ni ondgör er över med: "oj, vad snygg du är!" skulle för övrigt göra min dag.
    Lugnt, jag hade en lite irriterad morgon

Men jag brukar nu mest falla för granntjejen med de lagom eller till och med små brösten och inte den snygga modellen, så säg inte aldrig  

Jag tror att en del av de andra tjejernas problem med den type av mail kan vara att de bara får den sortens mail.
    Typ:
    Han - "gjorde det ont?"  
    Hon - "När du föll från himlen..."

Och aldrig något med "Vilken fantastisk bra presentation du har, jag gillar ditt sätt att uttrycka dig, din ekvilibristik med språkets nyanser"

Att bara bli uppskattad för sitt utseende är överskattat. 

Och så är det frågan vilka killar du tittar efter - vi töntar brukar ju klaga över att tjejerna bara tittar på de stygga grabbarna ... 
  • Angelven

Ouch - blev ju fel

Han - "gjorde det ont?"  
    Hon - "När du föll från himlen..."

skall ju vara 

Han - "gjorde det ont?"
    Hon - "Vad?" 
    Han - "När du föll från himlen..." 

annars blir det helt obegripligt  

• Angelven
    Anonym skrev 2013-01-08 12:40:24 följande:
    Nejdu, töntar är min melodi! Nästan alla jag har haft förhållanden med har varit IT-killar, det säger väl en del?
    då säger jag fortfarande: Du, jag - sushin solna centrum torsdag lunch

Men jag antar att du bor 50 mil bort, att jag har fel dialekt, skostorlek och för få(inga) tatueringar  
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-08 15:15:38 följande:
    Då jag dejtat "coola" killar som varit IT-snubbar så vet jag inte om jag håller med om att döma folk för deras yrken. Dock vill jag påpeka att jag som dras till "fel" killar har börjat se ett ett samband med att dessa dejter oftast har väldigt manliga yrken (jaja självklart finns det tjejer som jobbar med dessa oxå och bla bla men jag tror ni fattar vad jag menar).

Men mina erfarenheter hittils av dejter och mail:
    Brandmän, poliser, byggjobbare/snickare, bilmekaniker och elektriker = Dessa är de yrken som mina "idioter" haft.
    Lastbilschaufförer = Extremt trevliga på mail :D Har nog sett för mycket amerikanska filmer där lastbilschaufförer är dryga och snuskiga för dom här i sverige är alltid väldigt artiga på mailen iaf ;) Vet inte om det har ett samband med att dom jobbar ensamma och har mycket egentid.
    Kontorskillar = Känns som dom är ganska snabba att döma över nätet och "att man ska passa in".
    Lärare: Jag som letar runt åldern 26-34 lyckas pricka in när många killar är nyblivna lärare och hittils har jag dejtat en och mailat med två lärare och dem alla 3 sökte bara KK. Inte redo för familj ännu för att dom helt plötsligt fått 40 ungar att ta hand om dagtid? :P
    Ingenjörer: Mailar massa men vågar aldrig träffas :P osociala?

Ja de var väl min syn och erfarenhet om man ska kolla olika yrken....

Asgarv - jag är ingenjör

Lite är vi nog osociala, det är ett yrke där hela en utbildningstid är präglad av att det inte finns så mycket tjejer, det fortsätter på jobbet, och så brinner man oftast av någon sorts nyfikenhet på pryttlar.  

Å andra sidan, åtminstone för mig är det ett extremt socialt yrke, jag arbetar tillsammans med människor hela dagen och diskuterar och pratar hela tiden - men det är ju man till man (även om en del ingenjörer är tjejer så tenderar de att vara likadana)

Men jag brukar inte ha några problem att träffas, jag brukar se till ganska snabbt att tjejen får veta att det är okej att ringa mig och att ja, jag vill gärna ta en promenad/fika/museumbesök eller annat. Men, jag är kanske inte heller vanlig ingenjör

Hmm... jag har inte date'at så många, svårt att säga något annat än att jag nog inte är så pigg på att träffa tjejer som uttryckligen säger att de är frankofiler eller anglofiler - jag vill inte hela tiden bli jämförd mot en annan måttstock  
  • Angelven
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-08 15:26:31 följande:
    Usch, tänk va hemsk jag är då. Jag skulle nog ens aldrig skriva med lastbils-chaffisar. Jag föredrar att prata med folk som har en högre utbildning så att säga. Usch, nu kommer jag väl få en massa elaka kommentarer ang detta... 
    Tusse85 skrev 2013-01-08 15:43:33 följande:
    Absolut inte. Eller jag kräver inte att dom ska ha en hög utbildning men dock föredrar jag faktiskt att ha någon som ligger på ungefär samma inkomst som jag så jag är tyvärr ganska snabb att tacka nej till studerande och lågavlönade killar. Kanske också elakt, men har man själv ett yrke med ganska hög lön så är det skönt att ens partner har detsamma. Jag har haft en pojkvän som hade lägre lön än mig och han störde sig enormt på detta så kanske därifrån jag har dålig erfarenhet bara...
    Jag kan egentligen bara hålla med er.

... och nu framstår jag väl som någon som vill ha en söt blond bimbo med doktorsexamen, fet inkomst och inget intresse av Frankrike eller England (*duckar hårt med Lotten och Tusse mot påhopp ...*)

Det handlar också om jämnbördighet i förhållandet - det är som du säger Tusse, det frestar på i ett förhållande om man har väldigt olika inkomster, oavsett hur lite man bryr sig.

Detsamma gäller utbildning - jag vill gärna träffa någon som vill försöka förstå vad jag gör och som jag är nyfiken på, någon som vill något. Ledsen, men jag kan inte se att tjejen som jobbar i kassan vill något, har några ambitioner i livet - för då vore hon inte i kassan.

• Angelven
    Anonym (men) skrev 2013-01-08 16:11:45 följande:
    Äsch,det där är mest bara skitsnack..Vadå inte vore ikassan..hon kanske pluggar och jobbar extra? Hon kanske var tvungen att ta ett jobb för att kunna få en lght och flytta hemifrån. Här i storstaden får man varken jobb eller lght lätt.
    Kanske blev utkastad hemifrån och fått kämpa hela vägen. Nä,så kan man nog inte riktigt dömma.

Däremot vill jag vara ihop med någon som kan ta hand om sig själv..vill inte försörja någon så. Däremot kan alla bli sjuka,arbetslösa etc..och då drar man ju inte. Om man är kär.   

Ingenjör ..jag förstår vad ni pysslar med...beror på vilken iofs..mina syskon är gifta med din yrkesgruppFlört Och jag var själv inne på att studera till det..men kom på att jag är inte så tråkigTungan ute
    Well - någon i ungefär min ålder som pluggar, behöver köpa lägenhet och precis flyttat hemifrån eller ännu värre, precis blivit utkastad hemifrån - det var väl på tiden är allt jag kan säga.

Nej tack ... 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!