Tusse85 skrev 2013-01-08 15:15:38 följande:
Då jag dejtat "coola" killar som varit IT-snubbar så vet jag inte om jag håller med om att döma folk för deras yrken. Dock vill jag påpeka att jag som dras till "fel" killar har börjat se ett ett samband med att dessa dejter oftast har väldigt manliga yrken (jaja självklart finns det tjejer som jobbar med dessa oxå och bla bla men jag tror ni fattar vad jag menar).
Men mina erfarenheter hittils av dejter och mail:
Brandmän, poliser, byggjobbare/snickare, bilmekaniker och elektriker = Dessa är de yrken som mina "idioter" haft.
Lastbilschaufförer = Extremt trevliga på mail :D Har nog sett för mycket amerikanska filmer där lastbilschaufförer är dryga och snuskiga för dom här i sverige är alltid väldigt artiga på mailen iaf ;) Vet inte om det har ett samband med att dom jobbar ensamma och har mycket egentid.
Kontorskillar = Känns som dom är ganska snabba att döma över nätet och "att man ska passa in".
Lärare: Jag som letar runt åldern 26-34 lyckas pricka in när många killar är nyblivna lärare och hittils har jag dejtat en och mailat med två lärare och dem alla 3 sökte bara KK. Inte redo för familj ännu för att dom helt plötsligt fått 40 ungar att ta hand om dagtid? :P
Ingenjörer: Mailar massa men vågar aldrig träffas :P osociala?
Ja de var väl min syn och erfarenhet om man ska kolla olika yrken....
Asgarv - jag är ingenjör
Lite är vi nog osociala, det är ett yrke där hela en utbildningstid är präglad av att det inte finns så mycket tjejer, det fortsätter på jobbet, och så brinner man oftast av någon sorts nyfikenhet på pryttlar.
Å andra sidan, åtminstone för mig är det ett extremt socialt yrke, jag arbetar tillsammans med människor hela dagen och diskuterar och pratar hela tiden - men det är ju man till man (även om en del ingenjörer är tjejer så tenderar de att vara likadana)
Men jag brukar inte ha några problem att träffas, jag brukar se till ganska snabbt att tjejen får veta att det är okej att ringa mig och att ja, jag vill gärna ta en promenad/fika/museumbesök eller annat. Men, jag är kanske inte heller vanlig ingenjör
Hmm... jag har inte date'at så många, svårt att säga något annat än att jag nog inte är så pigg på att träffa tjejer som uttryckligen säger att de är frankofiler eller anglofiler - jag vill inte hela tiden bli jämförd mot en annan måttstock