Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse85 skrev 2013-01-04 19:19:12 följande:
    Nej nej, tänker verkligen inte skriva mer nu. Lite självrespekt har jag.
    Men tårarna rinner då och då och jag lider rejält....
    Erfarenhet är ibland ärr på själen - men det är som vin, ett ungt och fruktigt vin kan väl vara trevligt en vårkväll, men i längden vill man ha ett med många bottnar, djup och fyllnad....

Se det som en erfarenhet som gav dig en mycket större insikt i dig själv, vem du är och vad du vill.

Själv insåg jag för länge sedan att KK överhuvudtaget inte är intressant för mig egentligen, jag engagerar mig för mycket och blir bara ledsen i längden.

Säg att jag lyckades hitta den ultimata kvinnan, men att det bara var det som gällde för henne, snacka om att jag skulle bli förstörd. Säg att jag inte hittar denna kvinna - varför skulle jag då ge mig in i det, jag är betydligt starkare än att behöva bara kroppslig kontakt.

.. och jag tror att det är vad du precis upptäckt om dig själv. 
  • Angelven
    Anonym (Tabula) skrev 2013-01-04 18:54:31 följande:

Qoui?? Vad menar du med det? På vilket sätt konstig?

Jag antar att har jag sagt A får jag säga B, skylla mig själv och bita ihop

"Får jag se din så får du se min" var repliken som sades  
  • Angelven
    Anonym (Tabula) skrev 2013-01-04 20:39:11 följande:
    Men hallå!  Stoppa pressarna, mitt nätdejtande är igång! Jag vill gärna ha lite cred för det . Och svar på det där med flirtarna... Ska man svara på dem eller inte även om man inte är intresserad?
    Beror väl på ? Med flirtarna ? Jag ser det mest som ett sätt att säga "Hej, här finns jag, vill du ha ett mail från mig eller skall jag gå vidare?"

Fast, jag använder dom förstås inte utan skickar ett mail direkt istället - däremot blir det ofta inte så långa mail som första, mest ett konstaterande av att jag tycker profilen är intressant och gärna vill veta om hon vill prata vidare.

Men, om du är intresserad av en blyg och försiktig kille som inte vågar skriva så är väl att svara på en flirt rätt ? 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-04 20:53:14 följande:
    Jag har stängt av flirtfunktionen på hp, hatar den... Vill dom mig nåt får dom anstränga sig ;)

Och ni anar inte hur många gånger jag ångrat smset och samtidigt hur många gånger jag är glad för det.
    Inte ett ljud. Var inte ens värt ett hej då.
    Går omkring och städar i hemmet och gråter samtidigt så priset till mest patetisk går till mig ikväll ;) ikväll får jag gråta, imorgon är jag stark igen.
    Men vi alla kan väl iaf hålla tummarna att han har världens tråkigaste dejt?! Deras dejt lär ju startat nångång vid 19-20 så lär ju pågå hela kvällen så räknar inte längre med svar idag.
    Imorgon ska jag på en inflyttningsfest iaf så då slipper jag alla tankar :)
    Det säger väl egentligen allt - det var inte ens värt ett hejdå eller, ett "vi kan väl höras imorgon och prata över en fika om det hela ?" 

Bit ihop, tänk igenom vad du egentligen vill och skaffa dig det genom att agera åt det hållet. 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-04 21:27:49 följande:
    Herregud så jag kämpar med mitt beteende ikväll. Gör allt jag kan för att inte skicka sms till mina "tröstkillar" :P MÅSTE.LÄRA.MIG

Inne på hp 13024343 gånger för att se om kk:n varit inloggad. Suck. JAG HATAR DETTA!!!!!!!!!!!!!!!!
    Säg efter mig:

"Jag vill ha ett seriöst förhållande, jag är inte rädd ... "

Jag tror du känsloknarkar lite - att du längtar så mycket efter att vara omtyckt, åtminstone en liten stund, att du inte ger dig själv möjligheten att hitta någon som kan tycka om dig hela tiden istället.

... så, bestäm dig, inte säng med någon du inte date't ett antal gånger, träffa dom på en fika eller en promenad, kolla att de är intresserade av dig, inte bara din kropp

... och inget sexsnack, kk'ande, frågor om sådant. Du är seriös, du är inte rädd  (Om den delen är en viktig del för dig finns det en plats och en tid för det också, men det är inte på SMS och när man är tveksam)
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-04 21:51:08 följande:
    suck, hur länge pågår en dejt egentligen :´(
    Well...

om du vill veta så är mitt rekord nog 16 timmar - från träff på ett torg till avlämnande av (numera ex-)flickvän)på tunnelbanestation på vägen till jobbet ...

Men det var nog inte det svar du ville ha.

Kom ihåg, du är inte ens intresserad av att veta, du skall inte fråga, inte fundera  
  • Angelven
    modesto skrev 2013-01-04 22:33:53 följande:
    När jag mår dåligt tittar jag på skräckfilm. Det hjäpte mig igenom allra svåraste tider, även när jag var på gränsen till hemlös i ett annat land, de i skräckfilmer har det i alla fall sämre. Det finns 2 skräckfilmer på TV inatt.
    Vad gör ni andra om ni mår dåligt? Förutom en annan dejt, det kan redan nämnts här.
    Judo.

Jag ser till att gå ett riktigt tufft judoträningspass.

Det finns ingen plats att tänka på nått annat, om du är ledsen/arg/okoncentrerad 1/100 s ligger du i backen på rygg och undrar vad som hände.

Om det är för länge till nästa träningspass, lyssnar jag på min pep-lista med uppåt musik, för mig är det irländsk dansmusik som gäller, typ riverdance.

... möjligen helt enkelt träna mig utmattad. 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-04 23:21:21 följande:
    hahaha precis! Vart bor ni grabbar??? ;D
    Stockholm

... men skulle föredra att se dig glad snarare än att få datingtur på bekostnad av någon annan ;.-)

Synd att HP bara har blockering och inte dölj, jag har säkert redan blockerat alla i den här tråden för fel stad eller för unga

Snacka om pinsamt, om man byta HP-nick med någon här i tråden och så är den människan redan blockerad. 

• Angelven
    NooneBird skrev 2013-01-05 09:38:29 följande:
    Lotten! Ja det var det! Men han höll på och velade o drog ut på tiden hemma innan också. Vi skulle höras när vi var färdiga och mötas på stan. Jag tröttnade på att vänta (kl 22.15!!) hemma och sa till honom att jag går ner på stan o väntar. Sen hörde jag inte av honom mer.
    Blir så trött, han som har tjaaaatat om att ses...
    Det där är precis en av anledningarna till att jag i princip säger nej till kvällsdate.

Visst, eftermiddag, sen eftermiddag, med fika.

Men att stå på en bar och vänta på någon som inte kommer, nope.

Anledning nummer två (var det du ?!? ) var som jag beskrev i min första date efter seperationen - inte varit ute på typ 12 år och det första som händer är att jag blir dumpad at sight ... med en helt klar känsla av att hennes kompisar satt i närheten, messade och hon typ läste "dumpa losern"

Promenader och fika, museum, utställningar, det får vara melodin framöver

Jag tror att jag skulle skicka ett sms 15 minuter efter avtalad tid och fråga, kommer det inte ett svar är jag borta. Det där som du blev utsatt för är ju hur ohövligt som helst. 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-05 09:57:53 följande:
    Gah, vill skicka ett argt sms som att påminna honom om att han inte svarat :( typ "även om du hade en lyckad dejt trodde jag inte de om dig att du skulle ignorera mig när jag öppnade mig för dig"

Ikväll ska jag på fest, har jag inte hört något innan dess får jag säkert iväg ett argt fyllesms
    Ta inte med mobilen helt enkelt - eller be en väninna vakta den åt dig.

Du behöver SMS-avgiftas  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!